Dit is precies wat ik wilde gaan typen. Vind dit zo vreselijk zielig dat ze op deze manier op tv moeten. Walgelijk zeg! Eerst worden ze door hun ouders vetgemest, en vervolgens moet heel Nederland zien hoe ze zich volproppen en hoe onzeker ze zijn. Echt zielig
Ik vind het ook heel erg voor die kinderen. Ze worden al zo vaak gepest en ook hun zelfvertrouwen lijdt eronder. Laat staan dat ze door hun ouders zo te kakken worden gezet. Echt, zulke ouders mogen ze van mij nog wel een lesje opvoeden geven!
Ja dit is echt te triest voor woorden. Ik heb een voorstukje gezien, en ik krijg de tranen in mijn ogen. Wat ontzettend zielig voor die kindjes. Vorige week was ik met een vriendin wezen winkelen. We liepen een kinderwinkel binnen. Zij moest communie kleding hebben voor haar dochter, en van die winkel had ze goede verhalen gehoord. Nou wij kwamen daar binnen, een grote poppenkast natuurlijk. Stond daar een meisje van een jaar of 9 in haar blote lijfje te passen. Je zult denken dat maakt toch niet uit, maar dat meisje was ontzettend dik. Ze stond daar gewoon midden in de winkel. Kreeg ze ook nog zo'n taarten jurk aan. Nou dat meisje was dood ongelukkig, ze schaamde zich gewoon dood. En die moeder maar och prachtig bla bla bla. Echt ik kon die moeder wel voor haar kop slaan, dat meisje keek zo verdrietig. Zo zielig, ik wilde haar zo meenemen
En toch worden er hopelijk wel ouders bereikt die verkeerd bezig zijn en dat nog niet zo beseften tot ze het op tv zien bij andere kinderen.
Ik en mijn man zijn beide te dik maar onze zoon helpt ons juist gezond te eten. Lekker verse groentes en bijna geen pasta's meer. En heel af en toe patat. Nu begint hij op een leeftijd te komen dat hij zeurt om lekkers (hij is 1,5) En ik vind het best wel lastig. Gelukkig is hij blij met rozijntjes en een rijstewafel. Wat mij opvalt is dat vaak echt dikke kinderen vaak dunne ouders hebben. Omdat die hun kinderen maar geven omdat ze geen nee willen zeggen en zelf het gevaar niet zien. Juist omdat wij dik zijn ga ik er heel bewust mee om. Mijn man is in deze 1,5 jaar al 25 kilo afgevallen en ik 8 maar ben nu zwanger. Het is dus niet altijd een verkeerde eetgewoonte van de ouders maar ook het niet nee kunnen zeggen van de ouders. Ik ga vanavond wel even kijken ben benieuwd!!
Ik vind het heel tegen strijdig. Aan de ene kant " vermakelijke tv" aan de andere kant vind ik het intriest voor deze kindjes. Ik bedoel, zo jong en dan al met al je onzekerheden op tv. Vaak zit er in de opvoeding iets niet goed.. Het zal vast met ongezond/te veel eten te maken hebben maar ook een achter liggende reden. Dat maakt het voor mij zo interessant. Ik zelf heb aanleg om " dik" te worden en let dan ook heel bewust op de voeding van mij en Esmee.. Esmee is ook groot voor haar leeftijd. Om dan ook nog te zwaar te zijn zou ik erg sneu vinden.
Een kind dat te dik is, is volgens mij -op de uitzonderingen die vanwege medische problemen overgewicht hebben, en dat zijn er zeer weinig- ALTIJD de schuld van ouders. Ofwel geef je je kind dikmakers en ongezond voedsel, ofwel heeft je kind teveel ruimte om daar zelf aan te komen. In beide gevallen moeten ouders er wat mee, van kids kun je niet verwachten dat die zichzelf hierin begrenzen. Vind het op zich wel goed, het doel van het programma, maar jammer dat het open en bloot op TV moet en die kids dus te kijk komen te staan, (ja, de ouders ook, maar dat is hun eigen schuld). Maar goed, hopelijk leren een boel ouders hier wat van... want ik loop op straat regelmatig rond dat ik denk: o, dat kind is echt veel te zwaar, hoe kun je dat als ouder toch in vredesnaam laten gebeuren? Dat is toch zielig, je WEET toch gewoon dat het niet gezond is en dat je kind ermee gepest gaat worden?
@Pippa: ik zie vaak juist het evenbeeld: dikke kids hebben dikke ouders: ze eten mee met het ongezonde eetpatroon van ouders. Bijna nooit dat ik een dik kind zie met dunne ouders, juist... (Maar dat zal per plek en situatie misschien ook verschillen?)
je zegt precies hetzelfde als wat ik zei tegen mn man afgelopen weekend.. Ik ben blij dat Lenn tevreden is met een extra rijstewafel.. Kom op zeg, hartstikke goed dat er hulp voor ze is hoor, begrijp me niet verkeerd.. Maar MOET dit nu per sé op tv? Arme kinderen..
Misschien is het idd een eye-opener voor sommige ouders, maar ik vind dat dus echt ondergeschikt aan het leed wat, in mijn ogen, die kinderen wordt aangedaan door ze zo op tv te kakken te zetten. Als je je als ouders er dan zo druk om maakt dat je kind te dik is ga dan naar de huisarts, of naar een diëtist, maar nee, dat moet allemaal lekker op tv.
Ga vanavond denk ik wel kijken, zou zelf mijn kind nooit zo te kijk zetten op tv. Als je echt wil dat er wat aan gedaan word kan dit ook zonder een tv programma. En als ik dan de voorstukjes zie, wat die kids eten...tja geen wonder dat ze te dik zijn!
Ik kijk ook! Vind het goed dat de kids geholpen worden, maar ik hoop echt dat de ouders doorkrijgen dat het bij hen begint! In het geval van vanavond is papa ook behoorlijk rond! En de kids worden dan getest op conditie e.d. en dan zie je paps en mams aanmoedigen van de zijlijn, als je dan ballen hebt, loop je als ouders mee, toch?
Ik vind het vooral zielig voor dat jochie. Volgens mij eet die ook uit eenzaamheid. Ja vaak begint de verantwoordelijkheid bij de ouders. Maar ze doen het niet met opzet ik denk dat gewone ouders het beste voor hebben met hun kind.
Ik heb het ook aanstaan. Ik kan mij zo kwaad maken op zulke ouders. Laat je kind vooral lekker doorvreten dan leeft hij over 10 jaar niet meer.... pfff echt heel sneu dit.
pffff wat hebben die ouders een bord voor hun kop zeg!! Kan me hier zo kwaad om maken! Wat doe je je kind aan, kijk, dat je zelf ongezond dik bent moet je zelf weten maar om je kind erin mee te slepen vind ik gewoon onacceptabel. Sneu voor t jochie om zo op tv te moeten komen.