Mijn kind is te dik

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamv1, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Waaom ontbijten die kinderen niet :S

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier krijgt mijn dochter ook gewoon aanmaaklimonade hoor :).
    Ze lust absoluut geen melk en water en is al een kleine drinker. Dus heb liever dat ze 2 bekers limonade drink dan met moeite een beetje binnen krijgt. Thee lust ze wel, maar drinken we hier eigenlijk nooit haha.

Scheelt, ze zijn nog klein. Gaan straks meer drinken en dan is het makkelijker te varieren en aan te passen.

Ik pak wel liever aanmaaklimonade dan kant en klaar, kan ik zelf de zoetheid bepalen.

3. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ivy krijgt dat ook gewoon hoor. Sap, ijsthee. Maar ook kinderthee en water. Tussendoortjes de ene keer een doosje smarties en de andere keer rozijntjes of soepstengeltjes of appel.

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hahah oh gelukkig maar dames!! Onze zoon is zo onwijs licht dus ja dan ben je al wat makkelijker. Omdat overgewicht wel bij mn vriend in de familie zit kijk ik wel uit met snoep goed.
    Hij mag af en toe chocola maar meestal gezonde tussendoortjes. Chips mag hij op een verjaardag vanaf nu wel dat is toch niet zo vaak.

Ik kan nu ook kijken vriendlief ligt op bed hahah

5. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    allemachtrig joh, moet je zien wat die allemaal in huis hebben:$

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    3 vuilniszakken WOW

7. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Wij zien dat maar aan die reacties kun je de schuld zien en vind dat wel zielig want de meeste hebben het beste voor met hun kinderen. Niemand wil zijn kind zo zien toch. Het gevoel als ouder dat je gefaald hebt lijkt me verschrikkelijk. Ik heb zelf geen kinderen maar kan me niet voorstellen dat je dit met opzet doet.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik denk wel dat dit soort gewoontes erin sluipen. En omdat ouders idd het gevoel hebben te falen en echt wel het ongeluk zien bij hun kind gaan ze het dan maar voeden met junkfood zodat ze zich toch een klein moment goed voelen.
    Daarna komt de leegte en eenzaamheid keihard terug.
    Misschien dat die ouders zichzelf herkennen in hun kind??

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Vind het echt sneu voor die kids hoor! En snap gewoon niet dat je als ouder zijnde niet zelf kunt inzien dat je slecht bezig bent!

10. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Ik zit echt tierend van verbazing en verontwaardiging te kijken. Die arme, arme kinderen.
    Nu ga ik ook maar zappen, trek dit erg slecht.

11. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    nee, lijkt me ook niet dat je dit bewust doet. Maar dom is het wel, ze hadden het kunnen zien als ze een beetje opgelet hadden.

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik merk dat bijv bij mn schoonmoeder. Mijn schoonzus voelt zich rot en koopt zich dan ziek aan kleding, als schoonzus geen geld meer heeft gaat ze zielig doen bij dr moeder en hoppa die trekt dr porto weer, alles om haar kind zich weer even goed te laten voelen.
    Mijn sm weet hoe het voelt, want die wil(de) haar leegte ook opvullen met koopziek gedrag....
    Zo zie ik het ook met eten

13. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    drentse land
    Vaak hebben dikke kinderen ook dikke ouders en net wat Aliyaa schrijft ze willen mischien iets opvullen omdat ze zelf weten hoe het voelt. En tuurlijk is dat dom. Maar misschien deden hun eigen ouders dat ook en zo gaat de cirkel door. En omdat te doorbreken moet je sterk in hun schoenen staan.

14. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik hoop dan ook dat ik de juiste keuzes kan (blijven) maken voor mijn kinderen! Het is zooo snel gebeurd dat je in zo'n vicieuze cirkel komt...

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

en tequila

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    whahahah:D

17. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    drentse land

Ja ,sorry helemaal vergeten. maar goed dat je er aan denkt;)

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ooit wel eens aan tandbederf gedacht? Buiten het gewicht om misschien een idee:p

Luc is ook maar een iel en schriel mannetje maar daarom geef ik hem niet gelijk zoete dranken, ik wil namelijk niet dat hij als ie 5 is al 3 vullingen bij de tandarts heeft moeten doorstaan. Je wilt niet weten hoeveel kinderen er in de tandartsstoel liggen met gaatjes, en soms ook echt extreme caries profunda.

Ik mis sinaasappalsap altijd met een beetje water, net als taksi, dan is het net zo lekker alleen veel minder zoet.

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Daar pas ik zeker mee op hoor;) een ex van mij had een zusje en die heeft nooit melk gelust. Die dronk dus op hele jonge leeftijd alleen maar yogidrink en wilde ook niks anders...
    Zij heeft zelfs haar melkgebit gewoon helemaal verrot gemaakt. Dat ben ik nooit vergeten;).

Maar dat mengen met water is wel een goed idee! Ik neem vaak met diksap of roosvicee altijd al een klein beetje en verder veel water.
    En hij is niet moeilijk met tandenpoetsen we mogen gewoon altijd zn tandjes poetsen dat scheelt denk ik ook wel.
    En het is ook niet zo dat hij alleen maar dat drinkt;)

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

wel pas poetsen een uur voor, of een uur na het eten en drinken he;)

Deel Deze Pagina