Mijn kind is te dik

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamv1, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    thnx voor de reminder;)

En na overgeven ook niet poetsen toch? Hoorde ik een tijdje terug kon je ook glazuur beschadigen ofzo

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    :$Echt, een kind? Jeminee...ik heb een klein stukje gezien, die jongen was al vrij fors, woog 77kg. Een kind van 129 kan ik me niet eens iets bij voorstellen.. :(

3. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Pfff heb het gezien...heb medelijden met de kinderen en ouders.

Ze hebben 3 maanden de tijd om het patroon/levensstijl te veranderen, en geloof me dat gaat ze niet lukken! Dingen die er in zijn gesleten heeft niemand er binnen 3 mnd uit...dit heeft veel tijd nodig voordat gezond leven voor hun een gewoonte/normaal is...

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    slecht voorbeeld doet beter volgen:D;)

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    klopt, alleen spoelen met water

6. bigwish

bigwish Actief lid

3 jan 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb echt vol verbazing gekeken! Dat dit bestaat.. En die ouders die amper onder de indruk zijn als die dietiste zegt "uw zoon heeft morbide obesitas".. Die moeder knalt die jongen naar een personal trainer ipv naar een sportclub waar zo'n kind ook vriendjes krijgt.
    Ik lees nu mn eigen tekst terug alsof ik het allemaal zelf zo goed weet en dat is natuurlijk niet zo. Maar echt een shock.. Dat dit bestaat... En dat niemand ooit tegen die mensen zegt "sorry maar uw zoon is te dik" (denk aan familie, docenten op school bijv).. Shocking!

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Na overgeven inderdaad even spoelen met water.

Maar als dikke moeder viel ik zowat van mijn stoel. Juist omdat ik met overgewicht kamp let ik erg op het gewicht van de kinderen

Die jongen van die snackbarhouders ook, die bleef maar eten en kreeg hij het niet dan kreeg hij een woede aanval. Waarop de ouders het hem toch maar gaven omdat ze het vervelend vonden voor de klanten. Later zegt 1 van de jongens ook dat hij zo moest wennen aan het eten want nu kreeg hij elke avond aardappels :$

En dan ook nog allebei tv met gamecomputer/internet op de kamer waar ze uren achter zitten. En dan ook nog raar vinden dat de kinderen zich niet aan de max 2 uur regel kunnen houden omdat ze het spul aanzetten als ze naar bed gaan.
    Het is zo makkelijk, gewoon van de kamer afhalen, over en uit.

8. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ook hier met open mond zitten kijken...
    Hoe naïef kan iemand zijn zeg.
    Ik ben ooit op z'n zwaarst 120 kilo geweest(toen was ik 21)en dan zie je een jochie van 12 op tv die 129 kilo weegt.
    Mijn jongste is nu ook 12,is ongeveer 1.70 lang en weegt 57 kilo,dus hij/ik moet wel op letten,hij is gewoon heel fors gebouwd.
    En idd zoals bigwish al zei:dat niemand ze daar op wijst dan,ik moest een paar maanden terug al,via school,naar Centrum voor Jeugd&Gezin komen.
    Om het over zijn gewicht te hebben ;)

9. bigwish

bigwish Actief lid

3 jan 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    ... en die televisie! serieus.. een bigscreen waar een gemiddeld gezin nogsteeds "U" tegen zegt.. en dan zegt dat mannetje nog "jij blijft van mijn tv af"... Pardon?

10. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik vind het ook nogal schokkend dat die kinderen zoveel frisdrank krijgen en de godganse dag achter die playstation zitten.
    ik kan er met mn verstand niet bij dat die ouders hun kind zo dik kunnen laten worden.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    zoveel snoep en frisdrank. Vet, vet rondom de organen, suikerziekte, hart en vaatziekte, en niet te vergeten, ernstige gebitsproblemen.

Ongelofelijk

12. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    "het doet heel erg pijn als je kinderen gepest worden"

"aan tafel,de patat is klaar!!"

:(

13. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Mijn zoontje is nu bijna zes en hij eet en drinkt bijna alles. Hij mag van mij ook bijna alles, maar wel met mate.
    Hij mag van mij best een snoepje, maar als ik hem de keus geef wat hij wilt hebben heeft hij veeeeel liever een koekje (sultana, liga, smoeltjes oid) of een appel of mandarijn of zo, hij kiest niet voor het snoepje. Mijn snoepdozen heb ik voor het laatst vorige maand aangeraakt, toen ik uitzocht welk snoep ik weg kan gooien. Chips kiest hij ook niet zelf voor, ja, af en toe als hij een film mag kijken wil hij wel chips of popcorn.
    Hij drinkt ook heel graag pakjes wicky of shrek, maar hij kiest er net zo graag voor om water, thee of melk te drinken.
    Verder doe ik hem meer plezier met sperzieboontjes dan met pannenkoeken of pizza.
    Hij mag ook van mij achter de playstation of computer, maar met mooi weer speelt hij meestal uren buiten en ook speelt hij veel met lego of zo.

Ik vind het bij mijn dochtertje (vijf maanden) voorlopig nog helemaal niet nodig om te snoepen, misschien dat ze, als ze een jaar geweest is of zo, af en toe bij speciale gelegenheden iets lekkers mag (taart, koek misschien iets later een snoepje of zo). Voorlopig mag ze straks beginnen met echt eten en als zoonlief dan een koekje neemt, dan mag zij een banaantje.

Ik denk ook niet dat het slecht is om kinderen zo iets te geven maar dat het er om gaat dat je een goede balans er in houd. Ik kan me er dus ook helemaaaal niets bij voorstellen dat je niet in de gaten hebt dat je kind te dik aan het worden is, en toegeven aan je kind omdat het boos wordt? Nou, je gaat maar lekker even op je kamer afkoelen en als je beneden bent mag je een appel (of niets vlak voor het eten).

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    even dit hoor , wat een tv''s en video games hebben die kinderen zeg!
    wat is er mis om op die leeftijd buiten te gaan voetballen??:(

Nou hoop dat het hun lukt!!!
    vast wel met zoveel coaching ;)

15. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Wow schokkend!!!!!!!!

Wij zijn zelf te zwaar en daarom juist zo bewust bij mijn zoontje!
    Je wil toch een gezond kind? Potverdrie elke dag maar iets frituren in de zaak omdat hij anders gaat rel schoppen in de zaak?!!
    Omg.. ik vind die ouders echt niet normaal. Ga lekker samen sporten met je kinderen ipv lekker samen vreten. Ik heb absoluut geen medelijden met die ouders. Kijk nou naar de moeders hier op het forum we bestoken elkaar met weetjes over voeding en gezondheid. Die kinderen zien toch ook een schoolarts enz. Die ouders hebben gewoon hun kop in het zand gestoken dat kan niet anders!!!!!

En dat excuus om te geven omdat ze vroeger ook dik waren.. leegte opvullen enz. Mijn man en ik zijn beide te dik al toen ik zwanger was heb ik ons eetpatroon omgegooid. Omdat ik dit juist niet wil voor mijn kinderen. Wij weten hoe het is en juist daarom pakken we aan en zijn we streng.

Ik kan me er echt boos om maken! Arme kinderen ze hebben ouders nodig en geen ouders die vriend probeert te zijn.

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @pippa2 dat was geen excuus maar een reden om te bedenken omdat ze dus zolang alles in stand hebben gehouden;)
    Omdat ze weten hoe het voelt om je zo rot te voelen en ze dat bij hun kinderen zien gaan ze medelijden krijgen ivp de cirkel te doorbreken houden zij hem in stand.
    Denk dat je die stukjes gewoon niet goed gelezen hebt

17. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Heb het idd niet goed gelezen! :)
    Maar denk ook niet dat dit het is. Als ik naar die ouders kijk waren ze bijna allemaal ook gezet. Maar leken ze daar niet mee te zitten. Volgens mij zag je op het einde een stukje van een jongen die zijn pa op de wii zette met als gevolg dat zijn bmi ook niet echt gezond was. Er zijn genoeg dikke mensen die het vreselijk vinden dat ze te dik zijn. Maar deze ouders vallen daar geloof ik niet onder.

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik had bij die dikke pa het idee dat ie zelf helemaal niet in de gaten had dat ie te dik was. Hij wou de uitslag van de BMI test ook helemaal niet geloven ;)

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @pippa2 ach kan gebeuren toch? Ik heb het niet helemaal kunnen zien, want mn vriend wilde niet kijken, heb alleen het laatste kwartier gezien, maar toen heb ik dat van die pa niet mee gekregen. Of was dat eerder?
    Ik geloof je dus ook meteen als je zegt dat deze ouders er geen erg mee hebben dat ze ook te dik zijn.

Het was van mijn kant ook meer een theorie die meestal voorkomt in mijn ogen. Net als het voorbeeld wat ik een paar pagina's terug gaf over schoonmoeder en schoonzus over het koopzieke gedrag;):)

20. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Er zal al genoeg over geschreven zijn en heb ook niet alles gelezen, maar wil toch ook even mijn mening kwijt!

Dit is gewoon ware kindermishandeling!

een kind van 122 kilo?????????? Hoe kan dit gebeuren! Waar is de schoolarts, of bij jonge leeftijd het CB, Waar is de Huisarts die tegen die ouders zeggen: Ho, nu is het genoeg...
    Dit is gewoon niet normaal, zo een kind heeft zelf niet door wat er gebeurt en vooral wat de consequenties zijn. Ouders moeten zo een kind "redden"!
    Eten geven omdat een kind anders boos wordt??? Sorry hoor, maar je bent toch potverdorie ouder!

Ik heb in mijn omgeving 2 gezinnen waar het (dan wel in mindere mate,) ook zo aan toe gaat. Dat ouders gewoon hun kop in het zand steken, en lachen om een opmerking van het CB... Ouders moeten begeleid worden, een opmerking alleen is niet genoeg, die wordt echt weg gewuift!

Vind dit zo zielig voor die kinderen..en excuses van ouders, nee er zijn geen excuses!

zo ik ben het kwijt, diep triest vond ik het...voor die kinderen...

Deel Deze Pagina