Mijn kind is te dik

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamv1, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Oke, moet bekennen dat wij niks om frisdrank geef haha...
    Mijn man drinkt bijv alleen water, koffie en melk ( en soms bier haha)
    T is niet zo dat ik een of andere gezondheidsfreak ben:p
    En met mate is idd niks mis, maar ik hoor weleens dat mensen echt een liter tot 1,5 liter per dag drinken!

2. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ja echt belachelijk!! :$

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik keek net ook en ik denk: oefff.... Blijkbaar is het voor sommige ouders heel moeilijk om maat aan te geven en nee te durven zeggen tegen hun kinderen. Maar ook tegen zichzelf, want steeds is 1 van de ouders ook te dik. Ik kan dat niet los zien van elkaar.

Verdrietig hoor, vooral voor de kinderen...

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    En wat iemand ook zei: in de auto gaan zitten om te Maccen, dan heb je toch ook tijd om thuis snel een goede maaltijd in elkaar te zetten? Dat hoeft echt niet veel tijd te kosten. Ik begrijp dat echt niet en wij werken beiden ook heel veel maar de gezondheid van mijn kind (eren) gaat echt voor, dan maar om 6 uur opstaan hoor!

5. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ja echt niet best, en dan die lades vol snoep!! :$
    En dan vind moeders het raar dat hun kinderen te dik zijn..nou muts je haalt zelf die rotzooi in huis...

Wij (mijn vriend en ik) hadden dit nooit in huis toen wij klein waren, en we missen het nu ook totaal niet
    En we hebben nu alleen chips als er vrienden langskomen...maar voor de rest ligt er geen vreterij in de kast
    En soms nemen we eens een pak koekjes mee voor 's avonds!

Dus ons kindje zal straks ook niet in de kelder staan te graaien tussen de vreterij

En ik las ook zoiets van niet naar school fietsen omdat hij naar school word gebracht...:(
    Hoezo, kan hij niet fietsen ofzo...;) Das juist goed voor hem!

6. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Nou idd, het erheen rijden en dat wachten bij de mac kost net zoveel tijd om een maaltijd te maken ;)

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ik moest fietsen vroeger, nu nog steeds (geen rijbewijst) maar mijn dochter zal straks ook gewoon op de fiets naar school gaan (of lopen als die hier op de hoek van de straat geschikt is)
    :D

maar idd....snap het gewoon niet, die lade die ze open trok in de keuken! ZO een lade heb ik ook..maar daar staan bij mij de pannen en borden in.....die iedere dag intens gebruikt worden! :p

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Bij ons niet hoor, maar hij zit dan ook letterlijk om de hoek :D
    (maar we gaan er maar weinig heen, gelukkig)

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik las dan dat iemand om 6.15 op staat en daarna aan het ontbijt zit. Maar ik zou dat zelf ook niet kunnen als ik heel eerlijk ben.
    Ik ben altijd misselijk s ochtends en mijn vriend ook.
    Meestal kan ik pas na 8 uur eten, dus ik zou ook niet uitgebreid gaan ontbijten met mijn kind zo vroeg dan...
    Als mn kindje bijv om half 9 op de psz zou moeten zijn dan zou ik denk ik wel om 8 uur met hem kunnen ontbijten maar eerder niet:).

Verder tja dat CB of H.A dan geen melding maken bij het AMK, omdat zij het denk ik dan toch niet als mishandeling zien.
    Het is gewoon heel moeilijk om mensen die zelf hun probleem (of dat van hun kinderen) niet willen zien, ook daadwerkelijk hulp te bieden.
    En even offtopic maar zoveel stelt het AMK ook niet voor ben ik onlangs achter gekomen;)

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    @Aaliyah, vroeg ontbijten is iets wat je je aan kunt leren. Als je nooit ontbijt kan het idd veel moeite kosten om het aan te wennen.
    Maar het kan wel, vaak duurt het wel een tijd en moet je het langzaam opbouwen.

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ze aten het ook op in de auto, ook heel gezellig... ;)

En wat ontbijt betreft: ik ben geen goede ontbijter, maar met Mini ontbijt ik altijd een licht beschuitje mee als zij van mij haar pap krijgt. Mijn man ontbijt ook niet en geeft haar 5 dagen in de week haar pap 's ochtends (ik begin vroeger met werken en ben eerder weg) en ik heb er echt problemen mee dat hij niet de moeite neemt om ook maar iets te eten 's ochtends maar ik krijg het er helaas niet in bij hem hoe belangrijk dat is. Geldt trouwens ook voor de lunch, hij is echt heel slecht opgevoed wat dat betreft (weet bij wijze van spreken niet eens hoe je een boterham belegt, echt heel erg) en het maakt me boos dat hij onze dochter datzelfde slechte voorbeeld aan het geven is. Nou is hij niet dik, integendeel, en ik ben wel een beetje te zwaar, maar toch. Ik erger me er groen en geel aan! Zijn beide ouders zijn trouwens wel (veel) te dik en ook zijn zus heeft problemen met haar gewicht. Maar dat is even een persoonlijke ergernis ;)

12. Chai

Chai Niet meer actief

Doen ik en me vriend ook altijd en ja dat is supergezellig altijd.
    Belachelijk trouwens je kinderen 2 keer per week meenemen naar de Mac, arme kids.. :(

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Geloof me om half 7 kan ik niet ontbijten;) ik moest vroeger ook om 6 uur op voor mn werk toen ik nog thuis woonde, hoe vaak ik het ook probeerde ik kon het gewoon niet.
    Na 7 uur gaat dat al beter en wat Miepie zegt een bescuitje ofzo dat kan ik wel eten...Sommige mensen hebben dat eenmaal.

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik heb er nooit de leukigheid van in kunnen zien (hou sowieso echt niet van de Mac), maar dat je het zelf doet of samen als stel moet iedereen zelf weten, maar ik vind het echt geen gezinsactiviteit hoor, hele slechte gewoonte en idd 2 keer per week en dan nog zo vreemd kijken dat je kind 2 keer te veel weegt...

Kijk, nobody's perfect en ik zeker niet, maar deze ouders moeten ook zeker her-opgevoed worden als ouders en niet als de beste vrienden van hun kinderen.

15. Chai

Chai Niet meer actief

Zoveel mensen zoveel wensen he.. ;)
    Ik vond het als kind al een super uitje als we met mijn ouders in de auto Mac gingen eten, zo spannend! haha..
    Ben altijd een dunne spriet geweest dus dat maakte helemaal niks uit dat dat als een soort uitje gezien werd.
    Maar 1/2 keer in de maand is meer dan genoeg!

Dat over ontbijten sochtens vind ik ook een beetje onzin, gezond is het wel maar als je het overslaat word je echtniet zo dik..
    Ik at als kind nooit ontbijt.
    Het zijn meer al die gore frisdranken en die oerdomme vervanging van de melk... van Chocomel word je echt wel dik..
    Vind dat die ouders er wel iets meer op aan mogen worden gesproken, die kinderen denken allemaal dat het hun schuld is.
    Dat vond ik wel heel erg zielig hoor..

16. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Zoveel wensen inderdaad, ik hoop Mini en haar toekomstige zusje zo lang mogelijk uit de Mac weg te houden, vind het een hele slechte gewoonte op meerdere levels. Maar dat is inderdaad heel persoonlijk!

En ontbijt is wel degeleijk van groot belang om overgewicht tegen te gaan in het algemeen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen die ontbijt slank is en iedereen die niet ontbijt dik is.

17. Chai

Chai Niet meer actief

Ja, dat ben ik wel met je eens. Zeker voor mensen die aanleg hebben om snel dik te worden.

18. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Ik zit het programma nu ook terug te kijken, en ik vind het echt diep en diep triest voor die kinderen.... je zult maar zulke onwetende ouders hebben....

Maar even wat anders: ben ik de enige hier die die Nicolette van Dam een enorme MUTS vindt ?!?!??! Vind het een crime om naar d'r te moeten kijken/luisteren!!

19. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    haha ik vind haar ook niks met dr rare mond .. ;)

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mac in de auto eten vind ik zelf ook niet zo boeiend ga dan op zn minst binnen zitten of neem het mee naar huis. Ik hou ook niet zo van de Mac...ben het snel zat.

Nicolette irriteer ik me ook aan...vreselijke stem. Heb liever Nikki Plessen! Maarja ach zij kan daar ook niks aan doen;)

Deel Deze Pagina