Nou...dan denk ik eerlijk gezegd dat je alles hebt geprobeerd! Hoe is jullie relatie met de juffen? En hoe pakken zij je dochter aan? Kan het niet zo zijn dat zij het al meteen negatief zien allemaal en dat je dochter dus aan die verwachting gaat voldoen zeg maar..
Jeetje wat een lastige situatie vooral omdat zij dat gedrag thuis niet vertoont en je het dus moeilijk kunt aanpakken. Ik denk en vind toch dat dit probleem moet worden aangepakt op en door school aangezien het ook daar plaatsvindt. Teleurstellend dat zij aangeven er niets mee te kunnen. Wat zegt juf als ze dit soort gedrag vertoont? Wordt er goed uitgelegd dat dat niet mag en hangt er een straf/consequentie aan vast? Thuis erover praten en goed uitleggen dat dat gedrag niet goed is zou ik ook doen. En evt misschien maatschappelijkwerkster en/of riagg benaderen hoe hier het beste mee om te gaan. Voor je dochter is het ook zielig terwijl ze nu vaak de boosdoener is
kan je met de intern begeleider op school niet een gesprek aanvragen?? je moet iemand proberen te vinden binnen school die jou verhaal serieus neemt en de moeite wil nemen om eens precies te gaan kijken wat er in de klas van je dochter gebeurt. Wat gebeurt er elke keer weer waardoor je dochter zo reageert? Het klinkt als op een bepaald moment je dochter niet meer weet hoe te reageren en dan op de verkeerde manier reageert. En ja, als de juf al in haar hoofd heeft dat het natuurlijk jou dochter wel weer is die iets uithaalt.....tsja dan krijgt ze gewoon een verkeerde stempel binnen de klas. Terwijl ze eigenlijk op haar manier keihard om hulp roept!!
Heb niet alles gelezen dus misschien in de herhaling Ik ben zelf juf en mama; Houd de lijnen met school heel kort, houd evt. een heen-en-weer-schriftje zodat je over-en-weer weet wat er speelt Ga veel in gesprek met dochter en juf ook met het kind Schrijf samen aan het eind van de dag iets op een groen papiertje wat goed ging die dag en op een rood papiertje wat minder goed ging, evt eind van de week alles nog eens nalezen en bespreken Beloningssysteem voor goed gedrag, met evt daarnaast toch ook een systeem voor negatief gedrag Zomaar wat ideeen van mij