Mijn kind lust alleen.....

Discussie in 'Voeding' gestart door Child, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En dan eet hij opeens een vol bord eten leeg haha.. gek kind m
     
  2. knap

    knap Niet meer actief

    Maar o zo fijn ... fijn dat hij nu eens lekker gegeten heeft...
     
  3. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Echt he, hoe blij je daarmee kan zijn:D
     
  4. Versluis

    Versluis Fanatiek lid

    10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Dit dus.

    En ik vertik het om te strijden. Eet je niet, dan eet je niet. 2-3 keer per week hou ik rekening met zijn wensen, voor de rest is het wat mijn man of ik klaarmaken. En daar moet ie het mee doen, de jongste straks ook. En eet je niet, dan eet je morgen een boterham meer, of niet. Omkomen van de honger doen ze echt niet.

    Die strijd ga ik dus ook niet aan omdat ik van eten geen machtsstrijd wil maken. En of ik die dan ook win... het is mijn ouders bij mij niet gelukt en mijn vader en ik zijn uit hetzelfde hout gesneden, zo ook mijn zoon en ik wat dat betreft. We merken nu dus ook dat ie langzaamaan beter is gaan eten sinds dat we dit consequent doorvoeren. En ja, zo af en toe strijden we toch omdat je dan toch wilt dat ie iets binnenkrijgt :)
     
  5. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    #225 mamabri, 19 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2013
    Dat is dus ook wat ik bedoel: Je hebt geen slechte eter, behalve op momenten, maar volgens jou ligt dat aan dat je zo streng bent geweest dat hij moest eten en WAUW, dat deed hij! Fantastisch! Gewoon streng zijn lijkt jouw advies, dan komt het allemaal goed, jaja.

    En als het op die manier niet werkt hebben de ouders het gedaan in jouw ogen, want die zijn te lui en hebben geen zin om streng te zijn.

    Oh ja, en even ter informatie: net wat knap al zei, ik heb ze hier van alle leeftijden, ook stukken ouder dan 8 jaar (bijna 23, bijna 17, 3 en 1 jaar ik kan niet alleen inschatten of ze vol zitten, ben ook een expert in weten of een kind gewoon niet wil eten omdat het wil spelen, of dat er een kind tussen zit met een eetprobleem ;)
     
  6. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Wat fijn zeg! Hij heeft stiekem meegelezen natuurlijk..........:D Hier ging het vanavond ook goed :)
     
  7. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Er zijn kinderen die echt een probleem hebben. Maar meestal is dat niet zo en ligt het toch echt aan de omgeving cq ouders.

    Ik zeg niet dat je met een vuist op tafel moet slaan, ik zeg dat je duidelijk moet zijn.. Iemand riep dat het geen opvoeding was, nou dat is het wel degelijk. (Uitzonderingen daargelaten.....)

    Afgezien van wat ik om mij heen heb gezien: Hebben jullie weleens gekeken naar die afleveringen van the nanny ofzo? Waar avondeten een drammmaaa was? En de kinderen na de afleveringen opeens gezond konden eten en dat ze het lekker vonden?

    Het is ook een kwestie van aandacht eraan schenken, en pedagogisch mee omgaan. Heel veel moeders roepen voornamelijk dat het zo'n moeilijke eter is, terwijl het probleem eigenlijk heel ergens anders ligt. Hij lust echt geen groente....... Nee, echt niet?..... Geloof ik dus niet.
     
  8. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    @Kim: volgens mij is er hier niemand die zegt dat eetproblemen nooit door opvoeding komen. Maar jij stelt dat meestal opvoeding een probleem is en dat slechte eters dus feitelijk niet bestaan, maar enkel gemaakt worden.
    Je weet heel duidelijk niet waar je het over hebt. Je gaat met je adviezen regelrecht tegen elke deskundige op dit vlak in, dus ook daarmee laat je zien dat je slechts een moeder met ervaring van de slechte eetmomenten van een goede eter bent en meer ook absoluut niet. En ja: die slechte momenten los je idd pedagogisch op en dan werkt dat.
     
  9. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Dus,..

    Jij zegt dat er meer moeilijke eters zijn dan 'moeilijke eters' (laatste veroorzaakt door 3001 andere factoren..) ?
     
  10. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Daar hebben we het al over gehad, eerder in dit topic.
    Bij de Nanny gaat het om kinderen waar de hele opvoeding een probleem is en heel duidelijk van eten ook een machtsstrijd is gemaakt. Ja, dat is dan soms goed op te lossen.
    Daarbij wordt op tv echt niet alles uitgezonden hoor, alleen de stukjes die goed scoren. Je moet niet alles geloven wat je op tv ziet, vaak een behoorlijk verknipt beeld van de werkelijkheid ;)
     
  11. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Tuurlijk, maar er zit toch echt wel een kern van waarheid in.
     
  12. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Opvoeding kan er uiteraard invloed op hebben.
    Maar wat ik uit jouw posts begrijp is dat je vindt dat het in de meeste gevallen puur met opvoeding valt op te lossen.
     
  13. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja, ik ben daar wel van overtuigd. Natuurlijk is dat niet bij alle kinderen zo. Maar de mensen die ik in mijn omgeving hoor met eetproblemen, zijn voornamelijk mensen die er geen re.t aan doen om het op te lossen. Veroorzaken het zelf. ----> Sla is voor konijnen....... En het dan raar vinden als ze geen sla eten. -----> Geen kennis van voedsel, patroon van a tot z die gewoon grandioos fout is. En dan maar blijven roepen dat ze er alles aan gedaan hebben en er niks van snappen.
     
  14. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Tja, dat kan.
    Maar 'de meeste mensen in jouw omgeving' kun je niet zomaar klakkeloos vergelijken met 'de rest van de wereld' ;)
     
  15. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    dan heb je zeker niet van die snuggere figuren in je omgeving
     
  16. knap

    knap Niet meer actief


    Ik zelf eet geen sla lust niet veel groenten. Heb me kinderen niet gedwongen en mijn oudste eet dingen die ik hem eigenlijk nooit voorschotelde.

    Je weet dat hij snaait op het moment maar denk niet dat het met het eten te maken heeft maar ( is zeker mijn schuld dat ik meer nee moet zeggen, maar hij is soms mij te vlug af tja hij is 12.) Heb besloten om echt alleen in het weekend een zak chips te halen en voor de rest alleen maar ( gezonde producten in huis te hebben) En over het snaaien hij eet gerust een rauwe ui( heeft hij echt niet van mij) paprika en al het rauw kost eet hij terwijl ik daar echt slecht in ben. Met voorschotelen. Nooit gedwongen en hij eet het. Jongste eet ook redelijk makkelijk mee ze eet alleen weinig vlees. En daar dwing ik haar niet mee. Komt wel en zo niet dan woord ze maar vegetariër..
     
  17. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Snaaien is ook niet echt een eetprobleem :p Bedoel, verder eet hij toch gewoon? Als hij gaat puberen gaat hij sowieso veel meer eten, en op de middelbare scholen lopen ze vaak ook allemaal met een zak chips in de pauze.. Ik denk niet dat je dat helemaal kunt tegenhouden. Al bepaal je natuurlijk wel zelf wat er in huis is, en zou je met hem kunnen babbelen over het nut van al dat snaaien... Zal niet meteen een wereldwonder gebeuren, maar dan weet ie t in elk geval :)
     
  18. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Nee. Ik zeg dat je er verstandig aan doet om moeders die alles al geprobeerd hebben, gewoon eens te geloven en te stoppen met dat belerende toontje van je.
     
  19. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    En al die moeders waar tegen jij loopt te roepen dat het toch vast heus wel de opvoeding zal zijn, zijn natuurlijk ook zo.
    Want dat heb je ze gevraagd, hoe zij zelf tegen eten aankijken enzo, voordat je even lekker ging oordelen.... ;)
     
  20. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Haha.. Waar heb ik hier gezegd dat ik hier ook maar 1 persoon niet geloof?

    Ik zeg juist dat er uitzonderingen zijn, en dat die toevallig hier voorbij komen, prima. Maar ik heb hier nergens gezegd dat dat er iemand is die niet alles al gedaan heb.

    Wat wil je nou dat ik doe? Moet ik een veer in je kont stoppen, je hebt het geweldig gedaan en nee je kan er echt niks aan doen? Nou bij deze dan.

    Ik blijf bij mijn standpunt, en als jij je zo ontzettend aangesproken voelt, moet je misschien eens beter in de spiegel kijken WAAROM je je zo aangesproken voelt.
     

Deel Deze Pagina