Mijn kind lust alleen.....

Discussie in 'Voeding' gestart door Child, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

    knap Niet meer actief


    Snaaien is wel een eet probleem. Vind ik persoonlijk omdat het hier niet goed gaat hij is echt te zwaar aan het woorden 1.48 bij 56 kilo is echt niet zo goed. en ja het ligt wel aan de opvoeding hier dan. en ik steek de hand in eigen boezem. Ik was wel eens te makkelijk en nog hij was niet te zwaar als kind gewoon normaal de laatste 2 jaar is het erger geworden snaaien dus. Dus het ene probleem kan wel met het andere probleem te maken hebben. Te makkelijk zo als jij zegt ouders geen zin om er energie in te steken te makkelijk toe geven. Ja als ik dan goed terug kijkt moet ik zeggen ja misschien was ik wel eens te makkelijk met het eten.
     
  2. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Oh, ja dat wist ik niet dat hij een beetje te dik aan het worden was..

    Ik zou dan toch met hem om tafel gaan, en een flinke babbel houden over wat hij allemaal eet, wat voor rommel erin zit, en wat het met zijn lichaam doet..

    En, die zak chips alleen in het weekend is een goed idee, dan is er ook niks meer 'bereikbaar' voor hem. Al zou ik hem dat niet vertellen, anders zit hij misschien op die zak chips te wachten en wordt hij zich misschien bewust van het feit dat je maar 1 zak koopt zodat hij niet teveel opeet. (...wat je niet hebt ga je dan missen zegmaar...)

    Doet hij iets aan sport? Misschien kun je hem daar warm voor krijgen? Scheelt ook een hoop..

    Vind het wel knap dat je hier zegt dat het misschien toch wel een beetje lag aan de manier waarop je er eerder mee omgegaan bent! Lijkt mij niet heel makkelijk met de stemming die er nu in het topic hangt :)
     
  3. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik heb het al een aantal keer van je gelezen, uitleggen over wat hij eet en wat voor rommel erin zit..

    Niet lullig bedoeld maar puur uit intresse, kon jou dat wat schelen toen je 12 was? haha :D
     
  4. knap

    knap Niet meer actief

    Kim11 er hangt geen stemming!

    Kan ook niet precies uit leggen wat ik bedoel met geen stemming maar op de een of andere manier, komt het te ( rot over van het ligt alleen maar aan de opvoeding) denk en weet wel zeker dat ze allemaal wel begrijpen wat je bedoeld.
    Er zijn er een paar waar van de kinderen heel slecht eten en die echt heel erg hun best doen en deden om hun kinderen goed te laten eten.
    Geen een kind is het zelfde. Geen ouder is het zelfde.

    Denk dat sommige echt wel heel bewust om gaan met het eten in huis maar ze kinderen hebben die echt moeite hebben met goed eten... Komt echt wel goed. Maar het ligt gewoon weg niet alleen aan de opvoeding. Durf te zeggen dat de meeste hier het beste geprobeerd hebben naar eer en geweten.
     
  5. knap

    knap Niet meer actief

    Nee :( nu ik 39 ben volgende maand! nu wel. :(:(:( en daarom vind ik het lastig om hem te zien snaaien gun hem geen overgewicht leven. Dus ik moet aan de bak als moeder en ( beter het voorbeeld gaan geven.) ;)
     
  6. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nou, nee.... Maar wisten we dat toen allemaal al? In "onze" tijd waren we nog helemaal niet zo bewust, en bemoeide "wij - kids" ons ook nog nergens mee.

    Tegenwoordig is het wel een andere tijd, en zie het als een stukje bewustwording. Hij zal het echt niet uit zichzelf gaan opzoeken, en het uit zichzelf laten. Misschien als het hem verteld wordt, en hij meer in zijn omgeving gaat opletten (al dan niet onbewust) dat hij dan minder de behoefte krijgt om te snaaien.

    En, wat er niet is kan hij ook niet pakken ;)
     
  7. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Dat hoop ik, al heb ik dat gevoel niet zo :)

    P.s. dat begrip dan he.. Niet of ze hun best gedaan hebben of niet, dat is niet aan mij om daar iets over te zeggen en daar zeg ik ook niets over.
     
  8. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ach kom, je suggereert steeds van alles.

    Enneh, over dat boos worden: jij wordt dus altijd alleen maar boos als mensen stiekem gelijk hebben????
    Nou, zo werk ik niet. Ik word eigenlijk altijd veel pissiger van mensen die ongelovelijk stomme uitspraken doen en denken alles te weten als ze nergens ervaring mee hebben.
    Jij hoeft mij geen veer in m;n reet te stoppen. Ik vraag alleen maar om niet elke keer, bij elke moeder hier die aangeeft dat slecht eten ook meer kan zijn dan enkel opvoeding, te gaan roepen dat het toch heus meestal wel echt opvoeding is.
     
  9. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Je hebt gelijk schatje ;)
     
  10. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    @Knap, ik denk dat snaaien wel echt bij pubers hoort. Tja, en of dat 'ook' (voornamelijk) aan opvoeding ligt..?
    Ik denk persoonlijk ook heel erg aan aanleg.

    Mijn dochter is 4 en dus een hele goede eter. Als zij de kans zou krijgen, zou ze de hele dag door snaaien.
    Als baby al, vanaf de tweede week, ze wilde de hele dag eteneteneteneten. Ik gaf BV en werd er gek van! Je kunt nooit teveel BV geven, zegt men. Nou, ik weet het niet. Ik was uitgeput.
    Toen ze van de BV af was (15maanden) bleef ze maar graag en goed eten. Fijn op zich. Maar zij vroeg/zeurde altijd om eten.
    En daarbij is ze ook altijd stevig geweest. Niet te dik, maar wel op t randje af en toe.

    Ik ben altijd erg streng geweest met eten (vast voedsel dus, niet met BV). Vaste tijden, gezond, weinig suiker, niet teveel (slecht) vet. Niet te veel (als ze echt ging overdrijven), maar ook niet te weinig, want honger=zeuren.
    Nu ze kleuter is, ben ik wat minder streng, maar nog steeds bovengemiddeld streng, denk ik ;). Wel qua tijden, maar ze krijgt ook wel snoep en een ijsje af en toe natuurlijk. Als je daar té streng in bent, zal ze straks als puber waarschijnlijk óók/juist (stiekem) gaan snaaien.
    Nu is ze gelukkig een stuk minder zeurderig om eten en krijgt ze ook wel wat spatjes met wat ze wel/niet lust. Vind ik alleen maar fijn ;).

    Tja, ik hoop maar dat ik er met mijn aanpak goed aan doe en dat ze als ze ouder is niet doorslaat. Overgewicht komt wel voor in onze families.
    Opvoeden is nu eenmaal niet zo makkelijk. Je doet het gewoon zus en zo en dan komt het allemaal wel goed.. helaas!
    Te makkelijk of te streng.. allemaal niet goed. Maar wat is voor jouw kind de goede middenweg? Lastig hoor!
    :D
     
  11. Spoiled

    Spoiled Niet meer actief

    Over hoeveel mensen heb je het nou? Je blijft maar doordrammen, maar om hoeveel gezinnen gaat het? Of je hebt een heeeeeeeeeeeeeeele grote vriendenkring, of je baseert je mening op de paar gevallen die je kent en neemt dat aan voor waarheid.
     
  12. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Ja, dat zijn de mensen in JOUW omgeving.... sla is voor konijnen..... sorry, maar ik ken geen mensen die zulke domme uitspraken doen. En dat die mensen geen kennis van voedsel hebben wil totaal niets over anderen zeggen.

    Weet je, je klinkt een beetje als de schoolverpleegkundige die mij eens belde (telefonisch contact dus) dat mijn oudste wat aan de zware kant was..... Hij moest meer sporten en gezonder eten, want daar lag het allemaal aan. Dat was ook heeeeel gezond voor mij. Heb mevrouw de verpleegkundige maar even haarfijn uitgelegd dat hij 5 dagen in de week 30 km pd fietst, 3 x in de week gym had, 1x in de week waterpolo en 3x pw voetbal, dat hij dus absoluut voldoende beweging had.....En ook maar even aangegeven dat zijn biologische vader aan de zware kant is, maar dat ik met mijn 1,68m toch echt maar 53 kg woog en dat hij hetzelfde voedingspatroon volgt als ik zelf, dat hij praktisch alleen maar water drinkt kon zelfs de tandarts bevestigen.

    Begrijp je wat ik bedoel? Je kent de mensen hier niet, en toch geef je constant je oordeel, net als die verpleegkundige die ook haar oordeel al klaar had over mij en blijkbaar een beeld van mij had gevormd, zonder mij zelfs maar gezien te hebben.
     
  13. kwebbel86

    kwebbel86 Niet meer actief

    @Kim11: Als het om 9 van de 10 gezinnengaat die hun kinderen niet goed opvoeden wat eten betreft dan heeft 1 op de 10 gezinnen:
    - kind met kma
    - kind met een andere allergie
    - langzame spijsvertering
    - kind met sondevoeding
    - kind met coeliaki

    Oordeel svp niet te snel. Die opvoedadviezen heb ik net gelezen en de helft heb ik smakelijk om moeten lachen. Laat een kind kind wezen!
     
  14. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier lust onze ouste ook weinigtot niks. kan je zeggen dat dat als moeder erg lastig is met koken. maar ze groeit goed is minder vaak ziek dan andere kinderen in onze omgeving en is fit. nu is ze wle het dunste kind maar zolang ze zich gezond ontwikkeld is er volgesn de kinderars niks aan de hand. wij bieden ook echt wle aan altijd al gedaan. van aardappels tot sushi maar ze is gewoon zinnig. voordeel is wel dat ze geen sausjes lust dus de grootste dikmakers bij het eten. ;)

    onze jongste eet meer al zit ie nu wle in een fase dat ie ook altijd dingen laat staan. maar blijven aanbieden. ne hopen er maar het beste van.

    nu lusten ze wel bede graag spruitjes en asperges dingen die veel kis laten staan . dus tjah hebben gewoon rare eters.....
     
  15. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'
     
  16. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    +1! Dat bedoel ik nou ook de hele tijd.
    Ons CB had daar dus ook zo´n handje van: allerlei adviezen geven, zonder eerst doorgevraagd te hebben hoe de situatie nu eigenlijk was...
    Ongelovelijk irritant!
     
  17. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik neem aan dat als mensen een kind hebben dat écht maar één ding op brood lust, en alle andere dingen absoluut weigert, dat ze daar dan hulp bij zoeken. Het lijkt mij (het begin van) een eetstoornis, en dat wil toch niemand?

    Dus het er bij laten zitten onder het motto: 'ach, hij eet toch, wat maakt het uit dat hij alleen maar pindakaas lust' dat lijkt me niet verstandig. Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen dat doen. Eten weigeren is meestal een symptoom van iets ingewikkelders.
     
  18. Bri

    Bri Niet meer actief

    oeps, zie dat ik een beetje spuit 11 ben...pagina 26 alweer!
    Er lopen vast al allerlei discussies waar ik me maar niet meer in ga mengen...
     
  19. Suzannes

    Suzannes Fanatiek lid

    20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Hier een makkelijke eter, al heeft ze weleens een mindere fase gehad, maar in principe is het een vuilnisbakkie. Wanneer ze een x niet wil eten, dwing ik haar niet, maar ik leg ook duidelijk uit dat ze geen alternatief krijgt. Dat accepteert ze dan ook. Prima, ik ga niet dwingen om een bord leeg te eten, al ben ik wel een voorstander dat een kind eerst moet proeven voordat hij/zij zegt dat ie het niet lust. Sommige dingen moet je ook "leren" eten.
     
  20. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Hier lust ze letterlijk alles, maar ik weet dat dat over een paar maanden zomaar anders kan zijn. Daarom geniet ik ervan als ze haar fruit zo smakelijk naar binnen werkt :D

    Ik ben zelf ook een heel makkelijke eter, lust alles, eet in principe ook alles (maar kan niet tegen te vet of te zwaar eten, dus hier geen snacks of patat of iets dergelijks). Mijn man hetzelfde, maar voor hem moet het goed klaargemaakt zijn. Hij heeft een hekel aan gemaksvoedsel, en ik moet zeggen dat ik ook kieskeuriger ben geworden daarin.

    Mijn dochter krijgt geen zoete drankjes, snoep, chips en andere ongezonde dingen. Vind dat eerlijk gezegd erg overdreven voor een klein mensje.
     

Deel Deze Pagina