Zomaar nieuwsgierig.. Wat geven jullie je kleuters mee naar school voor hun pauze hapje 's ochtends? Bij mijn zoontje is het de bedoeling dan ze fruit, halve boterham of een gezonde koek mee nemen. Ik weet niet precies wat een gezonde koek is. Zoontje is dol op fruit, dus dan is de keus makkelijk gemaakt, maar ik ben wel nieuwsgierig wat de meeste ouders mee geven aan hun kleuters.
hier is het altijd fruit of rauwkost, met soms stukje kaas, worst ei oid. Heel veel verschillende soorten, soms gewoon geschild, meestal op een leuke manier: op een prikker, in vormpjes oid. gezonde koek is (denk ik): rijstewafel, soepstengel, evergreen of fruitreep evt plak ontbijtkoek (weet wel dat dat niet supergezond is, maar tov chocokoeken wel vind ik)
Altijd fruit hier. Vanmorgen zag ik een moeder zo'n duopak grote stroopwafels in de mand leggen die Kanjers. Dat snap ik dus niet dat zou niet mogen. Wat hier al gezond verstaan wordt; Liga, milkbreak ed. Sultana en peperkoek. Maar hier dis altijd fruit of groenten. Vandaag wilde ze graag komkommer mee die heb ik gewassen, gesneden en in een boterhamzakje in en afgesloten trommeltje gedaan.
Hier krijgen ze op dinsdag woensdag donderdag school fruit En op maandag ook fruit van thuis of komkommer vrijdag ook iets anders mag niet
fruit of komkommer, tomaatjes, worteltjes. Koeken eigenlijk niet. Eerder dan een zakje knijpfruit als ik niets in huis heb verder.
Geen kleuter meer inmiddels, maar mijn dochter krijgt iedere schooldag fruit of rauwkost mee. Appel met kaneel Cherrytomaatjes Schijfjes komkommer Stukjes meloen Een gepelde mandarijn Een peer, geschild en in stukjes Kiwi, geschild en in stukjes Banaan Aardbeien, met of zonder suiker Geraspte worteltjes Dat is wat me zo te binnen schiet.
Ik geef fruit mee, vaak banaan, soms appel of mandarijn, peer mango etc vind ze niet zo lekker in een bakje. Hier ook wel veel klasgenootjes met een pakje kinderkoeken ( 2 liga's oid ) en een pakje sap, mega veel suikers zo! Ik geef maximaal 1x per week iets anders als fruit mee en zeker niet elke week.
Dochter gaat de hele dag naar school. Dus ze krijgt fruit mee voor de voormiddag en een koekje voor de namiddag. Een wafel of nicnacs ofzo, niets met chocolade.
Woensdag en vrijdag zijn verplichte fruitdagen maar zoontje heeft meestal fruit mee: appel, banaan, meloen, peer, mango...als koek een mueslireep (appelrozijn) of een plak ontbijtkoek.
Fruit, net wat we in huis hebben, banaan, peer, appel, meloen, aardbei, kiwi, druiven En dochter vindt komkommer en tomaatjes ook erg lekker om mee te nemen
Hier ook altijd fruit, fruit in stukjes met een vorkje is hier ook populair. Op het moment eten mijn beide zoons heel graag ananas. Maar ook peer in stukjes of kakifruit. Druiven, appel, mandarijn gaan er ook altijd in. Een bakje met verschillende soorten fruit vinden ze het allerlekkerst. Onze kinderopvang gaat erg bewust met voeding om, dus daar krijgen ze ook alleen fruit, tussen de middag brood met 'verantwoord' beleg en 's middags een volkoren cracker of rijstwafel. Drinken is melk, water en thee. De school van onze oudste zoon is hier ook actief mee bezig. Het ochtendhapje moet dus fruit of rauwkost zijn. Geen koeken en zeker geen stroopwafels... Een liga of plak ontbijtkoek mag wel.
Hier ook vaak in vormpjes, op prikkers oid. Dank jullie wel voor de reacties. Leuk om te lezen dat de meeste kindjes hier ook fruit/rauwkost oid mee krijgen. Bij ons op school is het woensdag fruitdag, maar ik zag gister een kindje een pakje wicky en een chocolade koek in de bak leggen. Dat verbaasde me wel iets Ik zag ook iets over schoolfruit voorbij komen. Wat een goed initiatief!!
Ja, ook in ander eten. Het is zeker een goede tip om tot 5 jaar oud druiven en snoep tomaatjes door te snijden in 4 stukken ivm verslikkings gevaar maar daarbij vind ik het ook belangrijk om een kind te leren om zittend te eten ( En je kleine kind dus niet beneden rondlopend met druiven te laten en zelf naar boven te gaan voor de was te doen oid, want zo is het ongeluk wat afgelopen week in de krant stond gebeurd, de moeder was niet in de buurt en het kindje zat dus niet met begeleiding aan tafel )