hallo , heb even advies nodig ! ik heb altijd een bed ritueel : wassen of bad pyama aan tandjes poetsen verhaaltje lezen nu heeft ze al een tijdje dat als ik t boekje weg leg dat ze begint te huilen en roept : lezen,lezen . ik geef daar niet aan toe want ik bepaal waneer er geslapen word . ze gaat altijd tussen 7 en half 8 naar bed , maar slaapt pas om hafl 9 9 uur .... wat zou ik anders kunnen doen , nog later op bed vind ik geen optie , heb t altijd zo gedaan en ben nu zwanger dus de avond is voor mij ..
Ik liet Isabella altijd lekker zelf lezen in bed. Nu nog steeds. Ideaal. Dat is de enige tip denk ik. Verder is het goed dat je wel vasthoudt aan je ritueel.
Ik denk dat het ff uitproberen is. Liefst zo lang mogelijk gezelligheid hebben he. Ik denk ook dat een ritme toch wel belangrijk is en dat je het prima doet!
ik denk ook dat je het prima doet alleen dat ze je nu lekker aan het uitproberen is heel vervelend maar gaat ook wel weer over.
Als je het zelf prettig vind kun je iets eerder beginnen zodat er ruimte is voor een extra boekje. Verder vind ik dat je de goede keuze maakt. Het is belangrijk dat ze toch dat stukje ritme kan houden. Dat zij meer wil lezen is natuurlijk logisch, lezen is leuk en ze kan nog wat langer bij jou zijn, helaas zul je toch een beetje hard voor haar moeten zijn.
Wat herkenbaar!! ik heb precies hetzelfde ritueel en toen ik net begonnen was met het lezen, wilde ze alleen maar blijven lezen... Ik hou ook maar gewoon vol en leg haar in bed. 't is vast uitproberen en dat geeft ze na verloop van tijd wel weer op! (hoop ik....) en idd, misschien zelf een boekje meegeven in bed, kunnen ze zelf nog even lezen! succes
smiddags moet ze echt naar bed hoor de hele dag op houd ze niet vol . ikke trouwens ook niet hahaha met mn buik . t draait dan wel niet om mij maar toch . idd miss iets meer de tijd nemen en iets langer voorlezen , meestal als ze gaat huilen ga ik na 15 min een x terug daarna niet meer , meestal valt ze uiteindelijk wel in slaap ..
hier is ook een jongen sinds n paar dagen niet in slaap kan vallen en praat,gilt, schreeuwt tot 9 uur of zoiets(2uur lang!). hij wilde n week hiervoor dat mama(iets langer) zingt. (hoort bij ons bedritueel). ik weet niet hoe dat komt, maar hij wil dus echt er uit.hij doet echt zijn dingen waarmee hij normaalgesproken snel in slaap valt(fopspeen, met doekjes spelen, met zijn handjes bezig)maar hij komt niet in slaap en staat dan op en zegt buite,en, uitte. en een heleboel niet te begrijpe zinnetjes. pfff.ik denk dat t een fase is.hoop t snel weer beter wordt.
Finn doet dit momenteel ook heel erg...ligt vaak pas tegen 20.00 op bed en is dan gerust een half uur/3 kwartier wakker...wil lekker gezelligheid om zich heen. Denk dat het een combi is van leeftijd en periode van het jaar... Korter/niet meer slapen kan hier ook niet, Finn is tussen de middag echt kapot...