Schoenen vallen uit: te groot of verkeerd model?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Stefanie83, Mar 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag ben ik met mijn dochtertje naar een schoenenzaak geweest omdat haar vorige schoentjes te klein waren. Haar voeten zijn opgemeten en aan de hand daarvan hebben we leuke laarsjes van Shoesme uitgezocht. In de winkel liep ze er heel goed op, maar eenmaal thuis ben ik erachter gekomen dat ze vrij makkelijk uit gaan. Het zijn laarsjes met een rits en klittenband, maar toch weet ze ze uit te trappelen. Zou dit komen doordat ze nu nog een beetje ruim zitten (1 vinger 'over') of zal dit een blijvend probleem zijn? Iemand ervaring hiermee? Ik twijfel of ik het even aan moet kijken of dat ik ze terug moet brengen ;)

2. ylvi

ylvi Actief lid

Dec 9, 2011
    298
    0
    16
    Ik zou terug gaan. Laarsjes moeten, wanneer ze vast zitten, niet gemakkelijk uit kunnen. Waarschijnlijk is de maat toch echt niet goed.. Mijn dochtertje draagt momenteel ook laarsjes van Shoesme, maar heeft ze één maat kleiner dan dat het voetmeetapparaat aangeeft...de laarsjes vielen nl erg groot uit!
    Wij waren ook in een goede schoenenzaak, maar als het aan de verkoopster had gelegen ging mijn dochter gewoon op te grote schoenen de winkel uit........(maar deze mama heeft zelf ook jaren in de schoenen gewerkt, dus weet waar ze op moet letten ;) )

3. ylvi

ylvi Actief lid

Dec 9, 2011
    298
    0
    16
    Je kunt trouwens bij veel schoenen van Shoesme het zooltje er gewoon uithalen. Wanneer je je dochtertje op het zooltje laat staan kun je zelf al een redelijk inschatting maken of ze te groot zijn of niet..

4. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Ik denk toch echt dat ze te groot zijn en anders veel te breed! Hoe dan ook, ze zijn te ruim. Ik werk zelf ook al bijna 10 jaar in een schoenenwinkel en dit hoort echt niet!

5. Yc86

Yc86 Actief lid

Jul 15, 2012
    295
    0
    16
    Zuid-Holland
    Of te wijd? Smalle voetjes? Mijn dochterje heeft dit ook met laarsjes terwijl de maat goed is maar haar voet te smal

6. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ze passen in elk geval niet goed aan de voet. Hier werden de schoentjes na het strikken getest en 1 paar kon de verkoper zo uittrekken. Dat ligt dan aan het model bij de hak wat niet goed past bij het betreffende kind.

7. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Dan moet ik er toch maar mee terug helaas...

Voor de dames die aangeven in de schoenenbranche te werken, misschien hebben jullie nog advies voor het volgende. Mijn dochtertje heeft bij haar vorige schoentjes als ik het zooltje eruit haal de teentjes helemaal vooraan. Vandaar dat ik er vanuit ging dat ze te klein waren. Maar als ze de schoentjes aan heeft, voel ik wel ruimte vooraan. Hoe kan dit nou? En zijn ze dan wel of niet te klein?

8. ylvi

ylvi Actief lid

Dec 9, 2011
    298
    0
    16
    Bedoel je dat de afdruk van de teentjes helemaal tot vooraan in de zooltjes staan of dat wanneer je haar op het zooltje laat staan de teentjes helemaal tot voor staan?
    Ik werk al heel lang niet meer in de schoenen hoor, maar heb dit wel ruim 8 jaar fulltime gedaan... bij het bedrijf waar ik werkte keken we meer naar de ruimte die juist nog achter was wanneer de schoen aan was. Dus je kindje op de grond laten staan (een voetje waar druk op zit is altijd iets groter dan wanneer je ze gewoon laat zitten), rits open/veters los en voelen aan de achterkant of je daar nog een vinger tussen krijgt!
    Je ene hand leg je op de neus van de schoen (zo kun je voelen of de teentjes wel recht staan), de andere hand dus aan de achterkant. Wanneer je een vinger achter de hak krijgt (en dan niet met heel veel moeite en zonder dat deze klem zit) en de teentjes recht staan zit je qua maat goed.
    Veel schoentjes van betere kwaliteit hebben zooltjes die je eruit kunt halen, je kunt dan al een eerste indruk maken of de schoen gaat passen. Het gevaar is wel dat je je kindje snel te veel naar voren op het zooltje laat staan...een goed passende schoen sluit juist goed bij de hak (dus je kindje helemaal achter op het zooltje laten staan) en voor bij de teentjes nog groeiruimte.
    Te ruime schoentjes passen ook bij de hak niet goed, waardoor je kindje naar voren in de schoen schuift... misschien is dit ook het 'probleem' met haar oude schoentjes?
    Hoop dat je wat aan deze uitleg hebt...en dat hij wat duidelijk is opgeschreven, haha!

9. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Wel slecht van die schoenenzaak. Bij ons werd ook echt naar de breedte van de voet gekeken en zo hebben ze bepaald welke schoentjes geschikt voor hem waren. Wel nog de schoenen die ik zo leuk vond bekeken naar moest de verkoopster helaas echt gelijk geven. Hier zijn schoenen ook snel te breed en daar moet je dan echt op letten bij het kopen van schoenen.

10. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Precies zoals ylvi zegt! Zo doen wij het ook.. Misschien hetzelfde bedrijf? ;)

11. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de schoenen teruggebracht. Gelukkig was dat geen probleem. Daarna heb ik stad en land afgezocht naar de juiste schoentjes. Vreselijk frustrerend hoe het advies per winkel verschilt. Ik kreeg maat-advies van maat 20 t/m 22. :( Uiteindelijk bij een speciaalzaak geslaagd voor een paar stevige stappers die er nog leuk uitzien ook :D

Share This Page