Baby 8 maanden vaak wakker ligt het aan voeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Sassiekaa, 31 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sassiekaa

    Sassiekaa Bekend lid

    14 mei 2013
    662
    147
    43
    Vrouw
    Onze dame van 8 maanden heeft fases waarin ze goed slaapt (lees een paar nachtjes) daarna is het weer veel wakker..

    We zijn al vanaf het begin aan het klote met het eten. Ze krijgt nutramigen 2 en heeft hele moeilijke darmen.. alles heeft veel tijd nodig.

    Nu is haar schema als volgt:
    7-8 uur : fles 180+6 + 2 theelepels spelt voor pap

    Slapen 1.5-2 uur

    10-11 fruithapje (iets meer dan half potje) en wat diksap

    12 uur boterham met boter zonder koemelk
    fles 180+6 + 2 theelepels spelt voor pap

    Slapen 1.5 - 2 uur

    Tussendoortje zijn we nog zoekende ivm de koemwlkallergie. Soms het overige fruit soms een paar sticks van goodies met diksap

    Meestal nog even naar bed hierna 30-45 min

    5-6Avondeten een potje soms half soms helemaal

    7-8 fles 180+6 + 2 theelepels spelt voor pap

    Dan naar bed.

    Inslapen gaat bij alle slaapje bijna vanzelf met speen.. ze heeft er een speenknuffel aanzitten

    Toch wordt ze dus vaak wakker.. is ze weer gedraaid kan ze dr tut niet meer vinden.. ligt ze erop bijv .

    Ik vraag me dan af hoe het komt dat ze zo onrustig is.. het is een probleem vanaf dag 1.. maar met goede nachten er soms doorheen..

    Spelt proberen we langzaam op te bouwen ivm haar darmen en de Boterham krijgt ze nu sinds een paar dagen, die eet ze ook voor de helft ongeveer.

    Krijgt ze wel genoeg binnen ben ik dan bang..

    Iemand ideeën of tips?.
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind dat ze inderdaad weinig eet. Maar misschien is dat gewoon omdat ik van die bodemloze vaten heb... Wil ze niet meer dan een half potje, of geef je niet meer? En waarom potjes en niet vers, als ze zo veel last heeft van haar darmen? Dan heb je toch meer controle over wat ze eet?

    Het slecht slapen kan overigens ook karakter zijn. Was hier bij beiden toch het geval.
     
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.870
    15.309
    113
    Ik wilde exact hetzelfde zeggen :)
     
    Shakes vindt dit leuk.
  4. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    #4 Plusje, 2 aug 2019
    Laatst bewerkt: 2 aug 2019
    Kwa hoeveelheden, vraag het anders even na bij het cb. Mijn ventje eet ook geen hele potten leeg, maar rond die leeftijd tussen de 50-100 gram, en nu rond een jaar tussen de 100-150gr. Maakt niet uit of het potje of vers is, boven de 150gr gaat er gewoon niet in. Cb vond hoeveelheden ook ok, dus dat zal wel goed zitten.
    Kwa darmklachten, geen idee?
     
  5. Sassiekaa

    Sassiekaa Bekend lid

    14 mei 2013
    662
    147
    43
    Vrouw
    Ze krijgt vaak vers en soms potje.. vers meet il niet dus zie het aan de potjes dat het soms half of heel is
     
  6. Adrianna

    Adrianna Actief lid

    31 mrt 2019
    116
    36
    28
    Vrouw
    Af en toe wakker worden is geen ramp volgens mij.
    Mijn zoontje wordt nog steeds regelmatig tussendoor wakker alleen slaapt hij nu uit zichzelf gewoon weer verder.
    Hij draait even, kijkt of zijn speen in de buurt ligt en slaapt weer.
    Rond de leeftijd van jouw dochter had hij ons ook meer nodig dan nu.
    Hij had nog geen optimale controle over zijn lichaam dus als op een speen lag dan ‘riep’ hij ons dmv te gaan jammeren.
     
  7. Sassiekaa

    Sassiekaa Bekend lid

    14 mei 2013
    662
    147
    43
    Vrouw
    Ik heb van acht uiteindelijk een fles gegeven en die ging bijna leeg.

    Nu vraag ik me af...
    We hebben al speen 3 erop gezet ivm spelt.. maar zonder spelt doen we het nu ook en gaat de fles in 5 minuten leeg.. kan het zijn dat dat het probleem is..

    Het voordeel is dat ze nu wel alles leeg drinkt en voorheen makkelijk wat liet staan . maar kan het zijn dat haar zuigbehoefte overdag niet wordt bevredigd ??

    Dus geen honger maar zuigbehoefte het probleem is??

    Vandaag speen 2 gedaan maar laat 100 ml staan in de ochtend.. kan ook door de fles van 3 uur zijn vannacht maar goed ik weer het even niet meer..

    Hebben jullie zonder pap in de fles ook speen 2 gebruikt na de 6 maanden?

    Mijn zoon kreeg wel pap dus ik heb geen vergelijking helaas.
     
  8. Sassiekaa

    Sassiekaa Bekend lid

    14 mei 2013
    662
    147
    43
    Vrouw
    Oh ja we zijn dus met spelt gestopt om.te kjjken of dat miss de boosdoener kon zijn .
     
  9. Sassiekaa

    Sassiekaa Bekend lid

    14 mei 2013
    662
    147
    43
    Vrouw
    Hier is het niet jammeren maar krijsen!! Pff.. die laat je dan ook niet even liggen..
     

Deel Deze Pagina