Hoe zit het nou?

Discussie in 'Voeding' gestart door Prins03, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Dames, even een vraagje.. Misschien is er een heel simpel antwoord, maar wij komen er niet op :D

Hoe kan het dat je vanaf 6 maanden al yoghurt enzo mag gaan geven, maar pas met een jaar volledig over mag van opvolgmelk naar 'gewone' melk.. dat is toch ook zuivel?

Mijn zoontje krijgt nu nog 2 flessen van 180+6.. Beide wil ik nog gaan afbouwen naar 150+5 zodra hij 10 maanden is, want hij eet voldoende andere dingen.. Maar moet ik dan gewoon nog opvolgmelk geven tot hij zo'n 11,5 maand is en dan over gaan stappen op gewone melk.. of kan dat al eerder?

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Yoghurt mag al eerder om dat dit aangezuurd is. Ook karnemelk mag al eerder. T is toch anders dan melk ook al is het inderdaad wel zuivel. Als je al wil stoppen met opvolgmelk kan je bijv. Al karnemelk gaan geven.

Bij t cb hier adviseren ze halfvolle melk vanaf 12 maanden maar er zijn ook onderzoeken waaruit blijkt dat t met 10 maanden al mag. Ik heb alleen opvolgmelk 2 gegeven en zodra dit drie wordt (met 10 mnd) gewone melk gaan geven....

Deel Deze Pagina