Peuter niet winterproof

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lumiere, 22 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Onze zoon is erg druk en hield altijd van buiten zijn, rennen, klimmen, spelen. Maar nu het vriest zien we opeens een totaal ander kind. Als we buiten lopen, begint hij direct hard te huilen en te roepen dat hij zo moe is en naar huis wil. Speeltuin wil hij niet in. Gi met zijn (eveneens heel drukke actieve) vriendje van 4jr even het bos in, in de hoop dat die onze zoon wat kon opvrolijken, maar het was nonstop huilen. Zodra we een kroegje binnengingen voor koffie sloeg zoon 180gr om. Letterlijk binnen 10sec was hij weer helemaal zichzelf, spelen, rennen en klauteren. Buitengekomen: weer huilen.

Vandaag hadden we afgesproken met mijn vader in het bos. Voor de zekerheid de buggy meegenomen waar hij al maanden niet meer in wil. Heeft hij de hele wandeling stilgezeten, geen lachje kon eraf. Hij leek echt doodziek zoals hij daar hing. Wilde niet lopen. We zouden nog een pannenkoek gaan eten nadien. En weer: complete metamorfose. Hing nog net niet in de gordijnen van de pret in het pannenkoekenhuis.

Mijn vriend en ik zijn echt wintermensen, en tot nu toe kon onze zoon er ook goed tegen, maar nu...Ik denk dat het komt doordat hij het gewoon niet snapt, waarom het opeens zo vervelend op zijn huid voelt. Hoewel hij goed ingepakt is. En specifiek koude voeten lijkt het niet, want in de buggy huilde hij niet.
    Zou dit nog bijtrekken als hij ouder wordt? Als hij het verschil tussen seizoenen beter snapt? Hoe kan ik hier het best mee omgaan? Altijd maar binnen blijven als het minder dan 5gr is vind ik ook geen structurele oplossing. Dat kan ook gewoon niet als hij naar school gaat enz.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.325
    10.294
    113
    Onze uk is bijna 3 en sinds het echt koud is piept onze knul veel meer eenmaal opgewarmd gaat het ook beter (normaal erg warmbloedig). Ik lees mee want ik weet het ook niet. ( wij zijn trouwens meer lente/ zomer mensen)

3. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    als je kind flink aan het groeien is kan hij last hebben van groeikrampen met koud daarop is dat flink pijnlijk als hij dan weer lekker warm binnen is gaat dat gevoel weg en wordt hij weer vrolijk.

als je denkt dat het aan de wisseling van de seizoenen ligt en hij dat niet snapt zou je daar spelletjes mee kunnen doen om het hem duidelijk te maken. eventueel de liedjes van monique smit gebruiken over de seizoenen die staan op de eerste cd van 2 kleine kleutertjes. zijn erg leuke liedjes en leggen het uit.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

#4 sydneys, 23 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2017
    Misschien is hij totaal geen winterkindje. Voor mij is het ook een hel om nu 'gezellig' naar buiten te gaan. Zo zullen er ook wel kinderen zijn.

Even buiten is gezond maar als hij kou echt niet leuk vind zou ik die uitstapjes buiten lekker kort houden.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Mee eens.

6. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Klopt, we houden er ook rekening mee. Hij is erg druk dus even naar buiten werkt erg goed bij hem, maar nu we toch steeds opnieuw het verband zien met huilen en de kou, beperken we die uitjes of ik laat hem binnen wat actiever zijn (toren van dekens/kussens, stoeien op de bank).

Mijn vriend kan totaal niet tegen warmte, heeft regelmatig een zonnesteek gehad in het verleden. Die loopt nu met dit weer in zijn t-shirt, helemaal gelukkig rond. Hoe kouder, hoe liever. Mij maakt het niet zoveel uit, ik snap dat mijn vriend hierdoor niet naar zonnige vakantiebestemmingen wil en wekenlang >25gr hoeft van mij ook echt niet. Maar ik heb stiekem nu de hoop dat mijn zoontje samen met mama later op zonvakantie wil :p

Misschien trekt het nog wel bij als hij het beter snapt, de seizoenswisselingen.

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik kreeg als kind echt een soort aangezichtspijn vd kou. Dl lijkt er geen last van te hebben, maar haar gezicht smeer ik in met weer&windcreme, dat helpt wellicht ook.

8. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Anders even wat vaker naar een binnenspeeltuin gaan om die energie daar wat kwijt te raken?

9. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik vind jou ook verschrikkelijk. Oudste daarentegen hoopt al tijden op een dik pak sneeuw
    Jongste lijkt weer meer op mij. Toen er een piepklein laagjewas gevallen durfde hij er niet op te lopen. Wil ook niet naar buiten.
    En weigert zijn muts o te zetten :(

Ieder kind is anders denk ik maar

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

O, ik vind jou wel lief hoor:p

Blijft leuk autocorrect.

dochter vond kou verschrikkelijk vanaf baby tot 4 ongeveer . nu nergens last van.

weer en wind zalf hielp wel inderdaad

11. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Hier een zoon van net 4 en sinds deze winter ook enorme koukleum geworden.
    Toen we gingen wandelen, hij in buggy want wou niet stappen ineens beginnen gillen. De laatste km in sneltempo naar huis want hij was volledig over zijn toeren. Zijn handen hadden blijkbaar opeens extreem kou gekregen en deed pijn. Dus ondanks lagen kleding en deken toch kou gekregen.

Thuis hem onmiddellijk onder de lakens tegen mij gestoken tot hij opgewarmd was.

Voorlopig dus niet meer lang in de kou met hem. Even is geen probleem maar langer dan een half uur en we hebben prijs.

Moet wel zeggen dat hij een lichtgewicht is, dus misschien ook daarmee. Maar vorige jaren geen probleem.

Ook in bad en bed graag heel warm. Wat raar is want mijn man en ik zijn het tegenovergestelde.

Hopelijk betert het wel iets met de tijd want ja, niet buiten kunnen komen voor meer dan een half uur tijdens kou weer, is ook wel lastig.

Deel Deze Pagina