baby laten huilen???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by nyonyo, Jun 26, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nyonyo

nyonyo Nieuw lid

Jun 26, 2006
    3
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje, mijn vriendin is pas mama geworden van een kindje. Nu is ie net 1 week oud en krijg ik een mailtje waarin staat dat ze het kindje 2 uur heeft laten huilen, volgens hun was er niets aan de hand, geen vuile broek enz....... het was volgens hun drijnen. 1 WEEK OUD!!!
    Wat vinden jullie? Ik flip hiervan, durf er niets van te zeggen, vinden jullie dat ik er iets van moet zeggen. Heb ze wel een mail teruggestuurd met och gerem 2 uur laten huilen, dat het kindje nog zo moet wennen aan de grote wereld.
    Wat zouden jullie doen en wat vinden jullie van 2 uur laten huilen.

Groetjes ikke

2. Niet meer actief

2 uur huilen vind ik wel heel erg!
    Natuurlijk moet je niet met elk huilkreetje erop af rennen,

Ik pas nu op bij mijn nicht haar kleine is nu 3,5 maand oud.
    Daar heb ik het met haar ook over gehad van wat als hij huilt...
    En wat ik zelf al dacht was gewoon even afwachten...
    bv 20 min laten huilen, en dan maar uit bed halen als het echt krijsen is...
    ff kijken naar de broek, etc...

laatst was hij schijnbaar ook in een huilbui ineens... en in de box wou hij niet vast pakken ook niet in bed ook niet, hij had pas gegeten en had een schone luier, enige manier wanneer hij rustig was, was toen hij in het wipstoeltje gezet werd... toen was meneer tevreden haha... nou dan laat je de kleine toch ff daar in zitten als hij daarvan rustig word...

der zit natuurlijk wel een verschil tussen huilen en huilen, is het jengelen of echt krijsen, als hij krijst tja zou ik hem minder makkelijk laten liggen als gewoon beetje jengelen

3. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    1 week oud en 2 uur laten huilen?

Nou, laat ik het zo zeggen: niet mijn stijl. Volgens mij kan een kind zo jong je nog niet voor de gek houden. Ik ben meer de troostmam.

4. Jowi 2006

Jowi 2006 Actief lid

Jun 21, 2006
    131
    0
    0
    Doetinchem
    ahhh dat vind ik zielig, die kleine bambino kan toch nog geen aandacht trekken..... JA of je er wat van kan zeggen, je kunt jou mening erover geven maar voor de rest denk ik niet dat jij er wat mee kunt

5. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb geleerd..... een baby huilt (lees krijst ) niet voor niets, dus er zal altijd wel iets zijn, van even knuffelen tot een vieze broek,

2 uur vind ik ook TE lang om een baby te laten huilen

6. Mirna

Mirna Bekend lid

May 6, 2005
    908
    0
    0
    Veel te lang. Met die leeftijd kan dr van alles zijn wat je niet ziet. Krampjes komen bijv. ook heel vaak voor. Dan is het voor een baby fijn dat er iemand is, die ze troost.
    Nu met 7 mnd laat ik Isa max. 15 min huilen, maar dan noem ik het jengelen. Langer dan 15 min? Dan ga ik altijd even om de hoek kijken, meestal is er dan wat, met hoofdje tegen de spijlen, met armpje klem door de spijlen. Krijst ze, dan ga ik ook kijken, want dat doet ze dus zelden. Ik heb eigenlijk altijd vrij snel getroost toen ze nog heel klein was, dus erg heftig hoefde ze nooit te huilen. Ik moest mezelf in het begin echt dwingen om 5 min te wachten toen ze nog zo klein was. Ik kan dr gewoon niet tegen. (k Wordt helemaal week van binnen :cry: )

7. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik ben van hetzelfde principe als agnes, een kind huilt niet voor niks.
    Het enige moment waar ik haar wel eens durf laten huilen is wanneer ik haar in bed leg. Maar dan huilt ze puur omdat ze alleen gelaten is. Want als ik dan terug bij haar ga, is het al vlug over. Ze huilt dan meestal ook niet langer dan 5 minuten.

M'n schoonzus is ook van het principe om een baby te laten huilen. Want ze is bang dat ze haar kindje (3weken ouder dan Serjenka) teveel zou verwennen als ze haar opneemt wanneer ze huilt.

Iedereen doet met zijn kind wat hij wilt, maar ik ben in ieder geval geen mama die haar kindje lang kan horen huilen. Troost haar dan liever een beetje.

8. Marije

Marije Actief lid

Nov 17, 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    2 uur laten huilen vind ik ontzettend zielig :cry:
    Weĺ laat ik mijn mannetje af en toe eventjes huilen, met pijn in mijn hart, maar hij huilt nogal veel en ik heb nog 2 kinderen, moet toch echt zelf ook af en toe iets eten, en soms moet ie zichzelf even in slaap huilen, dan is ie echt heel erg moe. Maar ik kan hem niet langer dan 10 minuten laten huilen zonder even naar hem toe te gaan... en de eerste weken nog geen 5 minuten...

9. Niet meer actief

Nou sorry hoor, maar ik had hier zeker wat van gezegd. Het komt mij heel erg over als, ik wil bewijzen dat ik niet voor elk huiltje loop.. Maar goed, dat is natuurlijk mijn conclusie.

Ik vind het eigenlijk een beetje harteloos als ik dat zo mag zeggen.. Dat ze dat kan met zo'n klein hummel. Mijn hart zou breken.

10. Aman

Aman Actief lid

May 13, 2006
    335
    0
    0
    Hier maximaal 15 minuten!

Weet jij veel wat er aan de hand kan zijn? Het kan ook iets zijn wat je niet ziet, idd kramp ofzo.

Als het mijn vriendin was geweest, had ik zeker wel gezegd dat ik het niet zo aan zou pakken.

11. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Sluit me hier helemaal bij aan.
    Zo'n klein ding dat net in de wereld is en dan 2 uur laten huilen??
    Ik snap niet dat ze t kan, echt niet.
    Ik krijg al de kriebels als ik andermans kind hoor huilen en ouders niet meteen reageren. Laat staan mn eigen kind.
    Niet dat ik op elk piepje meteen op spring. In tegendeel. Maar bij zon klein ding, dat hoeft niet langer te duren als 15 a 20 minuten hoog uit. Huilt hij dan nog? Dan is er echt iets aan de hand. Of het wil niet alleen zijn (kan je hem dat kwalijk nemen?) Of er zit gewoon iets niet goed aan kleding of pamper. Of krampjes, noem maar op.
    De enige manier waarop dat kleine ding je iets kan vertellen is huilen. Lekker dan als mama dr geen oren naar heeft :(

12. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Ik had er ook wat van gezegd jah.
    2 uur laten huilen .. echt aso .. ik vind dat niet normaal.
    Die kleine is een week oud ... die wil gewoon lekker bij mama zitten .. toch niet zo gek!!??

13. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Een baby zo jong kan je niet 'verwennen'... dus 2 uur laten huilen heeft geen enkele zin vind ik..

14. sabrina

sabrina Bekend lid

May 13, 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    ...belachelijk!

Zelfs nu de 2-ling van mij meer dan 1,5 jr. oud is, laat ik het zo ver nooit komen!

15. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    ik geloof er trouwens niks van.

Toen ik net bevallen was, heb ik zeker 6 wkn stijf gestaan van de hormonen. Als Giulian begon te piepen, dan kreeg ik n opvlieger. Als ie 2 minuten huilde, dan waren mn kleren drijfnat van t zweet en die 2 minuten voelde dan als 2 uur, hoor.

Nu Giulian ruim een jaar is en wel weet hoe ie je om je vinger kan winden, kan ie wel es een hele tijd in bed liggen huilen. Ik laat hem maximaal 3 kwartier huilen 's avonds met slapen gaan, maar dan zijn wij tegen die tijd ook van de zenuwen op. Overdag laat ik hem niet of nauwelijks huilen. Als ie overdag huilt, is er wat aan de hand.

Mijn zus had een strenge en ouderwetse kraamhulp (kraamheks) en die vond dat n baby altijd op bed moet liggen, als het niet drinkt. En gewoon laten huilen als de broek schoon is en het maagje vol. Gelukkig was mn zus erg eigenwijs.
    Miss heeft n kind geen krampen (alhoewel met zolang huilen vast wel t geval is), maar wil je kind gewoon zn nieuwe omgeving leren kennen die erg spannend is en heeft je kindje gewoon wat liefde nodig.

16. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Tja, ik denk dat ik het ook echt niet zou kunnen hoor. M'n ukkie 2 uur laten huilen. Zou het ook niet willen!! Zo'n kleintje ligt alleen in z'n bedje terwijl hij 9 maanden lang gewend was dat ie bij mama was.

Maar of je er wat van kunt zeggen tegen je vriendin is een ander ding. Zij zal zich als moeder ook onzeker voelen denk ik. Krijgt van alle kanten advies zoals dat bij iedere net-moeder gaat. Jij kent haar het beste en je zult denk ik moeten aanvoelen hoe jouw mening bij haar aankomt. Misschien had ze dit laten-huilen-advies net van iemand gekregen en wil ze dolgraag de bevestiging van iemand dat dit niet de manier is. Die kun jij haar dan geven.

17. tam27

tam27 Fanatiek lid

Aug 6, 2005
    3,173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ppff 2 uur lang laten huilen, vreselijk :(
    Toen Nynke één week oud was, stond ik meteen naast haar bed, ongeacht wat anderen ervan zeiden. Ik kon Nynke niet laten huilen!
    Nu ze 4 maanden is, is het max 10 min en dan sta ik mezelf nog helemaal te verbijten onderaan de trap.

18. carry

carry Fanatiek lid

Jul 30, 2005
    1,397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik vind het echt zielig :cry: Arm kleintje!!! Ik loop mss zelf ook wel te snel heen, maar ik kan Lynn nog steeds geen 5 minuten laten huilen. In het begin zeiden mensen ook wel tegen mij dat ik niet gelijk moest heen gaan, maar het is mijn meisje en ik doe het toch zoals ik denk dat het goed is, nu is Lynn op zich wel een meiske dat dingen al in de gaten krijgt, want als ze huilt en ik loop nu naar haar bedje toe begint ze meteen te lachen :( Dus ik weet dat ik nu met het slapen haar even moet laten huilen, maar ik loop dan expres even de keuken in of naar de tuin zodat ik haar niet hoor, want als ik hoor dat ze ligt te huilen ben in zooooo onrustig en WIL ik gewoon naar haar toe!! En als ik dan na 10 minuten terug kom en ze is nog niet stil dan haal ik haar even weer eruit, en heel vaak is het dan: Of ze moet dan een schone broek, of er zit een boertje dwars. En als ik haar dan verschoon of het boertje is klaar. Dan kan ik haar zo weer weg leggen!! Dus vaak (meestal) huilt ze ook niet voor niks, en dan is Lynn ook nog 3 en een halve maand, en dit arme kleintje is nog maar 1 weekje op deze wereld. 9 maanden lang heerlijk bij mama geweest en dan zo opeens wordt je 2 uur huilend aan je lot over gelaten!! Ik vind het ECHT zielig!!

Groetjes Carry

19. Patricia79

Jun 26, 2006
    27
    0
    0
    Doktersassitente
    Koedijk
    2 uur laten huilen zou ik niet kunnen hoor. Ik vind het echt heel erg zielig. Als mijn dochter van 15 maanden nu langer als een half uur huilt in haar bed dan ga ik al kijken. En dat ze net geboren was stond ik er gelijk naast.

Ik heb zelf ook zo'n vriendin. Maar zij zegt dat het aandacht vragen is, maar dat kan zo'n klien hummeltje nog niet. Echt zielig.

20. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Natuurlijk is het aandacht vragen!
    Maar niet ongegrond... en zeker niet omdat ze aan t drammen zijn. Die kleintjes weten ook niet waar ze nou ineens in terecht gekomen zijn. Natuurlijk denken ze niet zo van "waar ben ik nu weer...laat ik maar huilen dan komt er vast wel iemand" t is geen look who's talking :p
    Maar de enige manier om te laten weten wat er scheelt: bang, alleen, erg moe, dorst, vieze broek, irriteert iets, krampjes, koud, warm, speen kwijt, handje is verdwenen (onder t dekentje) what ever. Is bij zon kleintje huilen. Dr is geen enkele pas geborene die zn babyphone pakt en dr woordelijk doorheen schreeuwt dat hij zich nu wel erg alleen voelt en wil dat mama komt! Dat doet hij door huilen.
    En als je niet aan je gevoelens van "ojee hij huilt" toegeeft leer je volgens mij ook niet de verschillende huiltjes van je kindje kennen want dan zie je ook niet wat er scheelt.
    En geloof me de natuur zit wat dat betreft zo handig in elkaar. Als je op n gegeve moment de huiltjes n beetje kent (zal niet altijd 100% betrouwbaar zijn natuurlijk) dan kan je van ver al horen wat er loos is.

Share This Page