nou moet even mn hersenkronkel kwijt en ben benieuwd naar wat jullie 'weten' ik ben 30 okt bevallen van onze mup in jan 10 een vmk gehad gaan tempen en tempen en klopte niets van ik was eerst geschrokken van de posi test want was ons al gezegt dat de kans nihil was dat t spontaan zou lukken, manlief in de 7de hemel...bleek dat manlief al heel erg graag voor een 2de wilde, ik wilde op dat moment wel een tweede maar altijd gedacht na een jaar of 2 na veel praten en praten we gaan er voor! ik de gyn gebeld hele verhaal gedaan 1 maart hebben wij de intake al gehad omdat we voor een brusje willen gaan bloedonderzoeken gehad inwendige echos, uitslagen en echobeeld waren nog slechter dan toen we voor onze meis gingen op dat moment is mijn schieldklier ook gechecked en deze was prima in orde De gyn was niet zeker of de dosis clomid die ik bij mn dochtertje hebt geslikt aan zou slaan (100 mg) en ipv progesteron prikken zoals bij onze meis, wilde hij nu met fm's in de gaten houden. Heb eerst een kuur primolut gehad werd netjes de 2de dag erna ongi, cd 3 de clomid gestart afspraken gemaakt voor de fm's.... hij vond eerst het eitje te weinig groeien maar uiteindelijk was ie toch 20 mm ik ben ook blijven door temperaturen, Mn temp ging erg raar naar mijn zin, toch teste ik licht positief op 11 dpo.... 12 dpo begon ik heftig te vloeien ook al raar want heb een vrij lange lf 'normaal' gesproken gyn weer gebeld en het verhaal gedaan, mocht de clomid op cd3 weer starten en afspraken gemaakt voor fms hij rekende de licht posi test als een vmk cd 10 fm, geen ei te vinden..... op cd 13 bijna de leerling vermoord die meeliep want zij had cd10 ook de fm gedaan en zij kon geen ei vinden op cd 13 heeft de gyn de fm zelf gedaan zoeken en zoeken, rechts had ie zo maar vol cystes en deze reageert ook niet meer op de 100 clomid. en toen links....... links niet te vinden... bleek de leerling afgelopen maandag ook 2 x rechts bekeken te hebben ipv rechts en links...... hij zegt snap t niet slijmvlies groeit dus er moet ergens en ei zijn dus ik flapte eruit zoekse.... na heel veel gepor en geduw op mn buik en met dat echo ding (auw) links gevonden en een mooi ei van 15 mm !! en hij zou t weekend springen rond cd 15 volgens de gyn nou, meteen gezegt dat mn temp weer maf was ect ect en dat het vorige maand ook niet allemaal klopte in combo met ovu testjes moest mn lf in de gaten houden omdat het daar anders ondersteunt moest worden, FM's vond ik nogal omslachtig ik denk we hebben geen haast laat mij maar gewoon progesteron prikken, ook geen ovu testjes gebruikt nou zo gezegt zo gedaan afgelopen vrijdag cd 21 geprikt net de uitslag gehad progesteron waarde van 14,9 en als ik mn temp kijkt t stijgt helemaal niet goed en de assistente bleef maar zeggen een goeie eisprong pfff wat moet ik hier nu mee? ik weet niet beter of een waarde tussen de 30-35 is een goeie eisprong ik weer terug gebeld en gezegt dat ik een gesprek wil met de gyn wat denken jullie overigens vorige maand mn schildklier latenchecken en de waarde daarvan was te laag en medicatie is opgehoogt sorry als het een beetje warrig is
Je hebt er goed aan gedaan om een afspraak te maken met de gyn, ik zou al je vragen op papier zetten en je pw en wat die leerling gezegd heeft aankaarten, misschien dat er een uitgebreider onderzoek moet komen. Zou verder niet weten wat je anders kunt doen. Succes ermee meid, knuff!
je progestron is idd wat aan de lage kant voor een goeie eisprong.....ik heb met Clomid vaker een progestron van 76-88 en 112 gehad.....geen zwangerschap.... ben overgestapt op spuiten, heb 7 dagen na de pregnyl ook mijn pregesteron laten prikken....28....dus ging ervan uit dat ik de week erop ongi zou worden, maar moest van de arts toch HCG laten prikken, en bleek idd zwanger.... dus met een prog. onder de 30 kun je ook zwanger raken, maar heb alleen van niemand gehoord dat het raak was bij een waarde van onder de 20.... hopelijk komt er bij jou snel duidelijkheid, helaas weet je met PCO nooit hoe je lijf doet....hopelijk slinken de cystes en krijg je een nieuw groot ei met een mooie eisprong....
@ luukske.... vreemde lichamen heh? met dezelfde dosis clomid had ik vde rondes voor onze uk elke keer prog van 35 + zelfs een keer 68 en 76 laagst was 27... bij onze mis was ie toendertijd 37 vandaar dat ik dit zon rare waarde vind