Borsten nog niets gegroeid 24 weken zw

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door ukoldaatje, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hallo,

Beetje genante vraag..

Maar ik heb van mezelf een hele kleine cupmaat, of klein, de omtrek is ruim 85, en de cupmaat is een grote A of kleine B.

Nu heb ik altijd gehoopt dat ik tijdens een evt zwangerschap mooie borsten zou krijgen, voor borstvoeding..

Maar we zijn nu 24 weken op pad bijna, en ze zijn nog niets gegroeid, niet zwaarder, niet veranderd kwa vorm...en geen teken van voorbereiding op melkproductie.

Betekend dit dat ik geen BV kan gaan geven?

Heb zelf astma, berg allergieen, hashimoto, overgewicht, en ik dacht te lezen dat als je bv geeft je kind minder kans heeft om dit ook te ontwikkelen.

Daarbij lijkt het me gewoon praktisch, altijd op tempratuur, altijd bij, niet midden in de nacht flesjes gaan staan maken enz enz.

Ik hou alleen niet van gefriemel aan mijn lijf..hoop dat ik me bij de kleine hierover heen kan zetten.

Moet het alleen wel mogelijk zijn te gaan geven.

Hoe zit dit preceis?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat goed dat je BV wilt gaan geven en daar alvast over nadenkt.
    Het is niet erg dat je nu nog niet merkt dat je borsten veranderen. Er gebeurt wel wat binnenin maar dat zie je lang niet altijd aan de buitenkant! geen zorgen daarover dus.
    Ook al groeien je borsten in de zwangerschap niet of niet zichtbaar, dan wil dat niet zeggen dat geen BV kunt geven.
    Het is zeker een feit dat je je kindje tegen veel dingen kunt beschermen door (langere tijd) BV te gaan geven, dus alleen daarom is het al de moeite waard. En praktisch is het zeker ook. Een goede voorbereiding verhoogt de kans op succes enorm, dus ik raad je aan om een cursus te volgen en een goed boek te kopen om nu alvast te lezen en straks op je nachtkastje te leggen als naslagwerk! En natuurlijk mag je ons altijd benaderen met vragen.

Mirjam

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hartstikke bedankt voor je reactie.

Ik wil heeeeel graag bv gaan geven, voor een langere periode. Wil het beste voor ons kindje.

Heb een voorlichtingsavond gepland staan.
    Ga zo op bol.com boeken zoeken met alle info die ik maar tot me kan nemen.

Dank je wel.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC

Deel Deze Pagina