Omrollen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door futuremama, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    haii allemaal,

Mila is vandaag 10 weken en 4 dagen, ik had haar in de box gelegd op haar buik ik liep naar de keuken en toen ik terug kwam lag ze op haar rug.. Ik dacht nog huh ik had je toch op je buik gelegd! Ik haar weer op haar buik leggen en promt een paar seconden late lag ze weer op haar rug en een lol dat ze had! Maar nu was mijn vraag vanaf hoeveel weken gaan ze dat doen?

Liefs

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In het geval van Mila in de 11e week duidelijk. Gemiddeld genomen geloof ik met een maand of 3 en dan is het nog ongecontroleerd maar dat is een gemiddelde.. het ene kind is vlot (Mila) en het andere hierin wat trager. Goed opletten nu

3. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Mijn zoon is 4 maanden en kan nog steeds niet rollen ;)
    Wel heeft hij al 2 tandjes. Daar is hij wel vlot in dus hahaha.

Liefs Ellenore

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva deed dat ook met 10 weken, was nog wel ongecontroleerd, ze keek me ook echt van, wat doe ik nu??? Met 4 maanden rolde van rug naar buik en ze kon ook terug, maar dat heb ik haar maar een paar keer zien doen, want ze lag het liefst de hele dag op haar buik ;). Maar toen kon ze het dus wel bewust.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    weken??? hihi maaaaanden hier! Met 9,5 maand kreeg Fae het voor elkaar :) .
    Maar Fae vond het altijd een drama om op haar buik te liggen, dus die begon altijd onmiddellijk keihard te brullen als we gingen oefenen...
    Ik geloof dat ze volgens de boekjes het echt moeten kunnen met 9 maanden. Maar toen Fae het dus nog niet kon toen, werd er niets van gezegd, omdat ze sterk genoeg was verder. Bij toeval hoorde ik het ook op het cb, omdat ik zelf zei van 'hehe, ze kan het eindelijk.. ' , maar zij vonden het nog niet schokkend ofzo ;)

6. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Hier ook nog geen omrollen en hij is volgende week 5 maanden. Ik heb wel wat geprobeerd te oefenen, maar zelf vind hij er blijkbaar niks aan :D. Heeft oefenen wel zin eigenlijk?

7. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Ach ja, het komt vanzelf goed. Ze heeft vast andere dingen gedaan waarin ze sneller was dan andere gemiddelde baby's en zo niet ook geen probleem.

Mijn zoontje is nu 10,5 maand en kruipt dat het een lust is. Af en toe nog buikschuiven. Maar dat valt verder wel mee.

8. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Ruben heeft dat rond die periode een paar keer gedaan, en nu weer weken niet meer. Dan leg ik 'm op zijn buik en blijft hij gewoon liggen. Die paar keer waren dus echt per ongeluk;).

9. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Mijn zoontje rolt sinds een maand of drie terug van zijn buik naar zijn rug, maar niet altijd, ging heel per ongeluk. Sinds 2 weken (ong 5 mnd en 3 weken) kan hij naar zn buik rollen, hij vind op z'n buik liggen nu ook een stuk leuker. Terug wil nog niet altijd. Het enige nadeel is dat ik hem gisternacht 6 keer op zijn rug heb moeten leggen want hij lag op z'n buik met z'n hoofd omhoog te schreeuwen. Iemand een idee hoe je dat tegen gaat? Hij heeft al een slaapzak aan.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    o ja hoor, absoluut, nu is het een leuk spelletje, verplaatst ze zich prima en trekt zich overal aan op. Ze heeft zich goed ingehaald weer. Maar de norm (voor zover je daar van kan spreken) ligt niet zo 'jong' als mensen weleens denken.

11. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Ik vind het soms eng dat ze al kan omrollen, ik baker Mila in s`nachts. Ik denk dat ik dit wel moet gaan afbouwen nu!

12. Eendje77

Eendje77 Lid

28 jan 2008
    68
    0
    0
    Sverre kon rond de 3 maanden van zn buik naar zn rug draaien. Tot een maand of 6 kon hij echt niet van zn rug naar zn buik. Toen deed hij dat een keer per ongeluk en zijn we het inbakeren maar gaan afbouwen. De eerst week na het afbouwen bleef hij trouwens nog strak met zn armen langs zn lijf liggen, hij dacht er niet eens aan om te bewegen;)
    Nu vandaag eindelijk heb ik hem 2 keer vrijwillig naar zn buik zien rollen omdat hij de kat wilde pakken, de kat is de enige die dat voor elkaar krijgt;) Want hij wil echt niet op zn buik liggen! Geen enkel speeltje is interessant genoeg om hem te verleiden naar zn buik te draaien. Maar hij kan het dus wel. Dacht ik al..

Maareh, wat ik dus wil zeggen: dat ze ene kant op rollen betekent niet dat ze ook de andere kant op kunnen..dus als je denkt dat Mila dat inbakeren nog nodig heeft zou ik het nog even aankijken. Gewoon goed in de gaten houden. Ingebakerd rollen is helemaal moeilijk.

groetjes Eendje

Deel Deze Pagina