Hoi Dames, Ik heb even bevestiging nodig mbt het schema van m'n dochtertje. Sinds de vakantie, een week geleden, wil ze voor de nacht geen fles melk (koemelk) meer. Nu krijgt ze 's morgens bij haar 2 broodjes een beker melk, tussen de middag bij haar 2 broodjes een beker melk en 's avonds na mee gegeten te hebben met de pot nog een klein beetje yoghurt. Tussendoor krijgt ze nog een koekje/snoepje en wat te drinken. De hoeveelheid varieert per dag. Is dit goed zo? Bedankt alvast!
Zo te zien kom je al wel aan de hoeveelheid die je kindje nodig heeft idd.Weet neit hoe veel yoghurt ze krijgt maar als je ongeveer 100ml geeft dan zit dat helemaal goed.Alleen een minidanoontje (die hoeveelheid is niet veel dus) is niet genoeg dan. Maar je moet ook kaas meetellen he.Mss een bekertje melk rond 4 uur geven met het koekje? Of kaas op brood erbij geven.
300 ml is het advies voor kindjes boven een jaar oud. Dus het is afhankelijk van hoe groot de bekertjes melk zijn die ze drinkt. 2 boterhammetjes ontbijt, 2 boterhammetjes lunch en avondeten + fruit en een koekje/snoepje is prima hoor! Drinkt ze er nog wel iets extra bij? Water, thee of sap?
Bedankt voor jullie reacties. Ze krijgt meestal als toetje z ongeveer 100 ml pure yoghurrt. Een enkele keer wa minder want an gaat ze er me spelen en dan pakken we het af. ussendor drinkt ze water, thee en soms wat sap. Moet ik haar nu na het avondeten nog iets geven? Of is dit goed zo?
Als ze gaat spelen met haar eten heeft ze waarschijnlijk wel genoeg gehad. Ik denk dat je het prima doet. Veel bekers zijn meer dan 100 ml, dus volgens mij kom je er goed aan. Daarnaast telt alle zuivel mee zoals al eerder genoemd, dus ook de kaas op de boterham of bij de pasta.
www.voedingscentrum.nl daar spiek ik wel eens op om te kijken wat de juiste hoeveelheden zijn wat mn kids moeten binnen krijgen aan voedingsstoffen
Zo gaat het bij ons ook. ik meet geen hoeveelheden meer af dus hoeveel hij precies krijgt geen idee en de ene dag meer of minder als de andere dag. Soms wil hij 2 bekertjes melk 's ochtends en soms maar 1 ook prima. Gewoon goed kijken naar je kindje.