Het is een heel verhaal, maar dan is het hopelijk in 1 keer duidelijk: 7 november 2012 zijn de glazenwassers voor het eerst geweest (afspraak: iedere 6 weken, 15 per keer). Daarna zijn ze op 1 februari en 19 maart nog geweest en sindsdien niet meer. (19 maart was de prijs verhoogd naar 20, zonder dat we daar vooraf van op de hoogte waren gesteld). Wij zijn 19 september op vakantie gegaan en in de nacht van 3 oktober teruggekomen. Bovenop de stapel post lag toen een kaartje dat de glazenwasser was geweest (na 6,5 maand!), helaas zonder datum, maar bij navraag bij de buurvrouw die de post en planten heeft gedaan, zijn de glazenwassers waarschijnlijk dinsdag 1 oktober geweest. 3 oktober zag ik 's ochtends dat de buitenkraan open stond (en die was echt dicht toen we op vakantie gingen). Normaal gesproken ben ik thuis en vragen ze netjes of ze de ramen mogen zemen en of ze water buiten mogen tappen, maar nu waren we nog op vakantie. (En als ik thuis was geweest, hadden ze de ramen niet eens meer hoeven te zemen, want dat hadden ze al 6,5 maand niet gedaan). Toevallig hadden we 5 dagen voor we op vakantie gingen de waterstand doorgegeven aan het waterbedrijf. Het verschil was 10m3. We hebben in een heel jaar tijd 52m3 verbruikt, dus ik vond het relatief gezien behoorlijk veel, ondanks dat we niet veel verbruiken. Wij hebben dus direct via mail een klacht bij het bedrijf neergelegd; ten eerste de niet-aangekondigde prijsverhoging, ten tweede dat ze 6,5 maand niet komen opdagen en als laatste dat ze de kraan hebben laten lopen. Extra probleem was dat we sinds de vakantie geen mobiel meer hebben (en we nog niet heel veel moeite hebben gedaan om een nieuwe aan te schaffen). En de glazenwasser reageert niet op mail, alleen maar dat hij ons telefoonnummer wil. Dus gistermiddag een mail gestuurd dat hij vanavond kan bellen. Maar goed, nu mijn vraag; hij zal waarschijnlijk zeggen dat hij de kraan heeft dichtgedraaid en er dus geen probleem is. Is het reëel om het volgende voor te stellen? Uiteraard eerst even aanhoren wat hij voor oplossing heeft bedacht. Het glazenwassen van 1 oktober niet betalen en dat ze niet meer terug hoeven te komen met als reden contractbreuk. (Hij had al niets meer bij ons te zoeken omdat hij 6,5 maanden niet is komen opdagen). Ben namelijk wel klaar met hem. Dus graag jullie tips/adviezen etc.
Ik denk dat jullie voorstel heel redelijk is. Dat hij de kraan open heeft laten staan kun je nooit hard maken, dus dat heeft totaal geen zin. Maar het contract laten ontbinden lijkt mij geen probleem als hij tussendoor gewoon 6,5 maand niet geweest is terwijl jullie de afspraak hebben om de 6 weken. Ook de prijsverhoging is wel erg veel van 15 naar 20 euro is een verhoging van 33%, niet erg reeel te noemen en ook daar hoef je niet akkoord mee te gaan.
Het is niet netjes dat het glazenwassersbedrijf pas na 6,5 maand weer kwam opdraven, maar hoe bewijs je dat hun de kraan open hebben laten staan, of uberhaubt gebruikt hebben? Toen wij hier nog een glazenwasser hadden, maakten ze GEEN gebruik van de buitenkraan. Voor hetzelfde geld waren het een stel rotjochies (bijvoorbeeld) die je kraan hebben opengedraaid. Dus dat lijkt mij lastig, om dat te bewijzen. Maar geen zaken meer met hun doen lijkt me sowieso een goede oplossing.
Ik vind dit een heel redelijk voorstel! Inderdaad kun je gewoonweg niet bewijzen dat zij de kraan open hebben laten staan. Maar gewoon na 6,5 maand op komen dagen vind ik niet netjes.
Sowieso niet betalen.. Jij kunt niet bewijzen dat hun de kraan open hebben gedraaid.. Maar hun kunnen ook niet bewijzen dat ze je ramen gedaan hebben.. Na 6,5 maand en je was ook niet thuis.. Gewoon niet betalen
Wat fijn dat jullie hetzelfde denken. sinds ik zwanger ben, heb ik een veel korter lontje en begin mezelf daardoor bij alles af te vragen of het 'normaal' is of dat ik weer last heb van mijn korte lontje. @ dochters; dat van die rotjong heb ik ook nog gedacht, maar vrijwel alle kinderen liggen hier in de maxicosi, kinderwagen, buggy. Dan blijft alleen het buurjongetje van 10 over, maar die is zwaar gehandicapt. Maar we laten die open kraan maar zitten en houden alleen de eerste 2 punten maar aan. Stuk makkelijker. Bedankt.
Ik, heb zelf een vorstvrije buitenkraan en dat gekke ding moet ik 10 minuten voor gebruik al opendraaien en dan komt er pas water uit. Nu kan het zijn dat iemand hem open gedaan heeft en dacht hij doet het niet, want dat denk ik bij mijn kraan ook. Dus ja lastig.
Ik zou zeggen dat je niet te spreken bent over de gang van zaken. Dat je denkt dat ze de kraan gebruikt hebben, maar je kunt dat niet hard maken. Maar ook dat hun niet hard kunnen maken dat ze geweest zijn, dus dat je niet betaald. En helemaal niet een bedrag wat zo'n belachelijke stijging heeft gemaakt.
Precies. Niet reeël en als het niet in het contract vermeld staat dat dit gaat gebeuren of kán gaan gebeuren hoef je nooit meer te betalen dan waar je voor getekend hebt lijkt mij! Ik zou het precies zo doen als dat jij voorstelt.
Bij welk waterbedrijf zit je? Waar woon je? Als je het even pb laar weten kan ik het op mn werk dinsdag even nagekeken. Er zijn wel mogelijkheden namelijk. Pb anders maar waar je woont. Met een beetje geluk kan ik je helpen