Wie weet hoe dit zit?

Discussie in 'De lounge' gestart door engeltje23, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Er bestaat een grote kans dat ik overgeplaatst ga worden naar een andere werkplek i.v.m. Economische redenen.
    Nu ben ik allang blij dat ik hierdoor mijn baan waarschijnlijk kan behouden, maar dit heeft wel financiele gevolgen voor mij.

1. Het is verder weg, maar daar krijg ik reiskostenvergoeding voor natuurlijk.
    2. Waar ik nu werk is het gratis parkeren, maar waar ik mogelijk moet gaan werken betaal je 1,80 per uur x 9,5 uur werken per dag x 4 dagen in de week..... Even afgerond gaat me dat dus 275 euro kosten per maand en dat kan ik echt niet zomaar missen!
    Openbaar vervoer is voor mij echt geen optie.

Kan ik hierin dus eisen dat deze kosten wel gecompenseerd gaan worden, of heb ik geen poot om op te staan?

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Eisen niet, wel overleggen met je werk. Ben bang dat als ze je overplaatsen vanwege economische redenen ze niet zomaar 275€ gaan betalen. Ik had op mijn vorige kantoor parkeerplaats voor de deur, we zijn verhuisd naar ander kantoor en nu moet ik of tientallen euro's per dag in de parkeerautomaat gooien of een 10 minuten lopen. Tja, meestal kies ik voor het lopen maar soms als het echt slecht weer is ga ik toch voor bijl en betaal ik... Hier geen compensatie mogelijk.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Volgens mij heb je daar best recht op!
    Veel bedrijven hebben een pasje waardoor je gratis kunt parkeren. (tenminste, dat had ik wel bij mijn vorige werk)

Edit: die kregen wij van de gemeente Den Haag.

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Heeft je werkgever niet speciale vergunningen? Dit zou je kun vragen.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou niets eisen, denk niet dat dat kan. Maar ik zou wel je probleem voorleggen en je baas met een oplossing laten komen. Zij zullen wel op de hoogte zijn van eventuele alternatieven voor parkeren bij je nieuwe werkplek, lijkt me, want denk niet dat je de enige bent voor wie 275 euro parkeerkosten teveel zijn...

6. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Ik zou het absoluut bespreekbaar maken. Wel leuk dat ze jou overplaatsen, maar vind het wel vreemd dat je dan misschien zelf voor de kosten.zou moeten opdraaien.
    Stel ze doen het niet dan zou je misschien de auto ergens kunnen zetten waar het gratis is en daar een oude fiets neerzetten zodat je er wel makkelijker/sneller bent dan lopen.

Deel Deze Pagina