wel / niet enten

Discussie in 'De lounge' gestart door kleinmonster, 20 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ons zoontje is van de laaste enting al een maand ziek.

nu ben ik benieuwd of hier moeders zijn die hun kinderen niet of bepaalde entingen niet hebben gegeven en wat daar de redenen voor zijn.

2. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze discussie kan je beter niet starten.
    Als je besluit het wel te doen meld het dan even dan gooi ik een zak popcorn in de magnentron.

3. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36

:)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Er loopt hier al een topic over bij baby/dreumes. Zou daar gewoon maar bij aansluiten en sluit me verder aan bij venividivici

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hoe weet je dat het van de prikjes komt...
    Het is winter...kinderen zijn aan de lopende band ziek
    Misschien krijgt hij wel tandjes...

Stel deze vraag eens aan een arts

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gaan we weer....

Ik zou eerst ff de zoekfunctie van het forum gebruiken

7. jupke

jupke Niet meer actief

Wij hebben onze kinderen wel laten vaccineren. De jongste is 4mnd dus heeft nog niet alles gehad. Maar zal ze zeker krijgen.

Ik denk dat de klachten van de vaccinatie zeker opwegen tegen de klachten als ze echt ziek worden.

Maar dat je kindje nu al een maand ziek is van de vaccinatie geloof ik niet zo. Dat zal een andere oorzaak hebben.

En wat is ziek? Verkouden, koorts?

8. tuc

tuc Niet meer actief

Oei het volgende reltopic...deze zal ik maar aan mij voorbij laten gaan verder:p

ts, wij enten wel..vinden de evt. bijwerkingen minder erg dan de ziekten waar tegen gevaccineerd wordt.

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Zorg ik voor de drank :D

10. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL

Mooi ik kan wel een borrel gebruiken!

11. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ohh heerlijk

ik ben afgelopen donderdag bij het cb geweest en het verhaal uitgelegt daar hebben ze aangegeven dat het van de enting komt en hebben zelfs melding gemaakt bij het meldpunt voor entingen.
    Hij is op de dag van de enting ziek geworden tot nu.

Vandaag in het ziekenhuis geweest daar geven ze aan dat zijn bloedlichaampjes die tegen infectie's vechten verminderd zijn en dat door het inpuiten en van de "ziektes" en die bloedlichaampjes hij ziek is.

ik wil geen reactie's uitlokken ben alleen benieuwd naar de moeders die (bepaalde) entingen niet gedaan hebben en om welke reden.

12. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je zelf naar niet gaat drinken ( banner )

Want dan word de volgende discussie gestart!

13. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Wij vaccineren niet. Je mag me een PB sturen als je vragen wil stellen, heb geen zin in discussie.

14. topper12

topper12 Niet meer actief

Als je er echt van overtuigd bent dat je kindje al een maand ziek is van de vorige inenting dan zou ik daar wel melding van maken. En verder zeg ik er deze keer niks over (iets met een ezel stoot zichzelf...;))

Oh sorry spuit 11. Zie dat je het al hebt gemeld!

15. Janna

Janna Fanatiek lid

#15 Janna, 20 dec 2013
    Laatst bewerkt: 20 dec 2013
    @TS: Zijn inderdaad voldoende topics over. Maar jij bent niet op zoek naar argumenten voor/tegen in het algemeen, maar als je kind bijwerkingen heeft gehad van een eerdere enting. Dat maakt de afweging natuurlijk heel anders. Als ik jou was, zou ik eerst nagaan via huisarts/cb of het mogelijk is dat de klachten inderdaad door de enting komen. Verder zou ik op zoek naar moeders waarvan hun kindjes wel degelijk een reactie op een enting hebben vertoont. Mocht het inderdaad daar door komen, dan zou ik met de arts / cb in gesprek over de afweging die je moet maken. Je zou ook specifiek kunnen zoeken naar moeders die deze afweging hebben moeten maken, omdat hun kind een reactie op een vaccinatie vertoonde. Ik weet dat de dochters van Rozemarijke heftig reageerden op vaccinaties. Misschien kun je haar pb-en.

Verder zou ik inderdaad gewoon de zoekfunctie gebruiken of me aansluiten bij het lopende topic, want topics over dit onderwerp zijn meestal niet gezellig.

Edit: Ik lees nu dat het cb heeft bevestigd dat het door de vaccinatie komt. Wat vervelend dat hij er al zo lang ziek van is. Kunnen ze je bij het cb niet verder inlichten over wat wijsheid is bij volgende vaccinaties? Misschien kan er een aangepast vaccinatieschema aangehouden worden, waarbij hij vaccinaties pas krijgt als hij iets ouder is?

Wat heeft hij precies? Is het ernstig? Kan het makkelijk ernstiger worden? Dat soort vragen zou ik mee laten wegen.

16. minon

minon Niet meer actief

Wij vaccineren niet. Niet op basis van geloof maar op basis van andere dingen. Geen zin in discussie dus ga er verder niet op in.

17. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    548
    113
    wij enten wel. eerste kind had er ook bijwerkingen van maar vind alle redenen om niet te enten niet goed genoeg om het niet te doen. als je kind er echt echt doodziek van word ( bedoel dus echt levensbedreigend) dan begrijp ik dat je niet ent. verder vind ik mensen die om andere redenen niet enten niet slim bezig,( kijk maar weer naar de mazelenuitbraak, en ja ik woon in dat gebied dus zie het weer van dichtbij) maar goed, je kunt mensen niets verplichten

18. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Oudste heeft helaas wel alle vaccinaties gehad en de jongste alleen de eerste 3 en daarna heeft hij heel heftig de kinkhoest gehad en de kinderarts heeft bevestigd dat dit door de dktp vaccinatie is veroorzaakt hier komt dus geen vaccinatie meer in het lichaam van mijn kinderen en bij eventuele volgende kinderen komt er ook geen vaccinatie in!

Voor de rest ga ik er niet op in ga geen discussie starten!

19. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wat ik me ook afvraag is wat de huisarts of cb arts nu doen om hem beter te maken? Of laten ze hem maar gewoon aanmodderen?

Dat hij namelijk van deze enting last gehad heeft betekent niet dat hij dat namelijk met de volgende ook gebeurt. Hij kan namelijk ook al wat onder de leden gehad hebben voordat hij ingeënt werd waardoor zijn immuunsysteem al verzwakt was.

20. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    Lieseleentje: bij de vorige vaccinaties heeft hij ook reactie's gehad 1e een week 2e 2weken en nu bij de 3e al een maand.

ze hebben aangegeven dat de bloedlichamen die tegen infectie's moeten vechten verlaagt is bij hem en als je er dan ziektes bij doet kan het lichaampje het niet aan.
    Hij krijgt nu een antibiotica keur om te kijken of dat iets wil uit halen en anders moeten we weer terug komen.

Deel Deze Pagina