Mijn kleine aap ontsnapt uit autostoel! Iemand tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jedine, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Zoals de titel al zegt mijn aapje(13 mnd) ontsnapt uit autostoelgordeltjes....we hebben n maxi cosi tobi, trekken de gordeltjes altijd strak aan maar toch krijgt ze t voor elkaar! Ze blijft dan verder gewoon zitten niet dat ze eruit klimt maar tis wel gevaarlijk!

Ik hoop als ze straks dikkere kleding of n jas aan heeft t niet meer lukt...maar dat duurt nog ff.

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als je de gordels zo strak als wil vastmaakt, zou het niet moeten kunnen.

Winterjas moet je juist niet aandoen in een autostoel want dat is gevaarlijk. Bekijk de link in mijn onderschrift maar eens, helemaal onderaan.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Zorg dat de hoofdsteun niet te hoog staat afgesteld en dat de gordels goed strak zijn aangetrokken; hier kan ik vaak nog wat strakker trekken als de indicator al groen is. Verder trek ik altijd nog even aan de gordels boven de 'gesp' zodat ik 'm onderaan aantrek, daarna nog 1x de gordels strak trekken.

4. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Dat filmpje is fijn! En hier gaat komende winter n dekentje in de auto en geen winterjas

Als we weer met auto gaan doe ik ff de vingertest

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier ook wel eens gebeurd dat dochter net niet strak genoeg in de gordel zat en zich loswurmde. Snel gestopt en opnieuw vastgemaakt. Heb het van meerdere mensen gehoord trouwens, bij de MC Tobi.
    Met jas aan is de bewegingsvrijheid van de armen net even wat minder. Dochter heeft zich in ieder geval niet los weten te wurmen met jas aan.

Heb dat filmpje even bekeken en dat zegt dus niks. Ja tuurlijk als je die jas uitlaat zit je riem niet strak genoeg meer. En dat samendrukken van die jas doe je juist met die gordels. Ik zie geen bewijs dat bij impact de gordels niet strak genoeg zitten.
    Als je die redenatie volgt zou de verkleiner van de MC 0 stoelen (Cabrio bijvoorbeeld) ook niet veilig zijn want dat is ook zacht materiaal. En die is juist voor de veiligheid om een kleine baby beter in de Mc te laten passen.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier deed Thirza het bij de priori ook. Heb toen een tijdje een klemmetje gehad van de ikea, die om de gordeltjes heen ging, zodat ze niet haar armen ertussenuit kon wurmen. En om even het commentaar voor te zijn: ik trok 'r zo strak als ze kon, maar die meiden van ons zijn ware boeienkoninginnen ;)
    Met winterjas aan in de stoel kan gewoon: gewoon ook goed strak trekken, want dan trek je zelf die extra ruimte al weg en als ze een keer erna zonder jas erin zitten, uiteraard de gordels dan weer goed stellen.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik dacht altijd dat het er inderdaad aan lag dat je de gordels dan niet straks genoeg vastmaakte...maar inmiddels weet ik dat het ook echt aan het kind ligt. Waar de oudste altijd prima in de MC Tobi zat, zou de jongste ook haar armen eruit kunnen halen...en juìst zonder jas heeft ze daar de ruimte voor, hoe strak de gordels ook zitten.

Hier gaat er dus binnenkort ook weer een Ikeaclip om de gordels om ze bij elkaar te houden.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier krijgt de oudste t ook voor elkaar in de tobi. Gelukkig weet ze nu dat t niet mag.

9. Onje

Onje Niet meer actief

Hier ook een ware houdini!

Na heel wat keren ernstig streng toespreken komt hij er nu niet meer aan!

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Onze dochter doet het ook bij de priori hoe strak die ook zit. Maar goed die wurmt zich uit alle gordels.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij de Tobi kun je de riempjes ook wel heel makkelijk lostrekken vind ik. De jongste kan zich er ook al uitwurmen. De oudste zit nu in een Priori en die krijg je wel minder makkelijk los.

12. juffie29

juffie29 Actief lid

10 apr 2009
    280
    0
    16
    #12 juffie29, 21 aug 2013
    Laatst bewerkt: 21 aug 2013
    Hier is onze jongste ook een gordelkoningin... Hoe strak je de gordels ook aantrekt. Heel fijn op de terugweg vanuit Zuid-Frankrijk. Soms kon ik om de paar minuten haar er weer inwurmen en de boel weer strak trekken. Werd er zelf misselijk van om achterste voren te zitten;)
    Wij hebben een romer.
    Gebruiken jullie zo'n grote ikea clip? Eigenlijk bedoeld voor zakjes e.d.? In ieder geval het proberen waard.;)

13. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben daarom heel blij met een 5 punts gordel, mijn boef probeert het soms maar in deze stoel kan het niet :-D!

14. raspberry

Hier had eindeloos op z'n Dora's "gordels om, dan ben je veilig" uiteindelijk resultaat... ;)
    Gelukkig, want ik was de lui die naast me kwamen rijden om te wijzen dat m'n dochter weer los was uit d'r gordels en tegen het raam geplakt zat, wel zat.... :D

15. raspberry

Ehm, de tobi en priori hebben ook een 5puntsgordel hoor... :) Daar komen sommige kinderen dus gewoon uit los. Helaas :(

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Maar een Tobi heeft toch ook een 5-puntsgordel?

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Zie nu dat Rozemarijke dat ook al postte. :D

18. misa

misa Niet meer actief

Heb het vaker gehoord bij deze stoel. Misschien een tip: duw je kindje goed met de rug en schouders naar achteren en dan goed aantrekken!

19. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Welke ikea clip bedoelen jullie?

20. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hihi, dat hielp hier ook heel goed!!! Thanx Dora!
    Ze heeft zich hier 2x tijdens het rijden uit de gordels gewerkt (alleen de armen er onderuit) en na streng toespreken was ze toch wel geschrokken en heeft ze het niet meer gedaan...

Ben overigens ook benieuwd naar die 'ikeaclip'!!

Deel Deze Pagina