baby rolt op buik maar kan niet terug

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door manouk81, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Onze dochter rolt sinds kort de hele dag door van rug naar buik maar komt vervolgens niet meer terug.
    Nu vond ik haar vannacht ook op haar buik in bed met haar hoofdje in het matras. Ik schrok enorm maar alles was goed.

Ze ligt onder een lakentje in een slaapzakje. We hebben ook een sensormatje.
    Wie heeft er tips zodat ze niet rolt snachts? Is het gevaarlijk?
    Ze ligt wel op haar eigen kamer.

Iemand dezelfde ervaring gehad en tips?

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Als ze naar de buik kan rollen lijkt mij dat ze sterk genoeg is om haar hoofd op te tillen als ze niet lekker ligt.
    Heb je een sensormatje dan heb je al goede voorbereiding.
    Ze krijgt nu de leeftijd om te gaan rollen en draaien, ik vrees dat je er weinig aan kan doen. Bij mijn dochter helpt ook niet om strak in te stoppen. Zij lag gewwoon in slaapzak zonder deken en laken.
    Nee: rollen is niet gevaarlijk.
    Ik heb hier 3 weken met haar geoefend om terug te rollen en dat werkte prima.

3. Sjubidoe

Sjubidoe Actief lid

12 mei 2012
    361
    1
    16
    Dat terug rollen duurt even. hier kon hij na een maand terugrollen.
    Op het moment dat ze kunnen rollen is het nekje sterk genoeg om als ze op hun buik liggen goed hun hoofdje neer te leggen! Geen zorgen maken dus!

4. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    hier met 3,5 maand hetzelfde...ze sliep ook gelijk op haar buik..en ik vond het maar niks..met het cb overlegt...die zei dat als ze zelf omrolt ze sterk genoeg is om haar hoofdje links en rechts te draaien...je kunt ook niet tegenhpuden..tenzij je ernaast blijft staan de hele nacht..;)

hier ligt ze nu alleen in een slaapzak.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat rollen ga je niet tegenhouden. Je hebt een sensormatje, en als ze kan rollen, zou ze sterk genoeg moeten zijn om d'r koppie op te tillen indien nodig :)
    Om het terugrollen wel zo snel mogelijk te leren, is het wel handig om dat te oefenen met 'r: als ze op haar buik ligt, duw je zachtjes het elleboogje naar binnen, onder buik/borstkas. Dan 'valt' ze om en gaat ze snappen hoe ze terug moet. Heeft ze iig 's nachts de keuze hoe ze wil liggen ;)
    Bij het oefenen uiteraard de kant die ze omrolt afwisselen, dan leert ze beide.

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ze is vijf maanden! Die stikt echt niet in haar matras hoor.

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ze kon hier met 4,5-5 maanden op de buik draaien. En echt terug draaien ging pas met 7,5 maand. Als ze kunnen draaien kunnen ze ook hun hoofd goed optillen.

Hier sliep ze het liefst op haar buik toen ze eenmaal kon draaien.... niets mis mee. Als er wat was dan begon ze meteen te huilen en draaiden we haar terug, maar dat gebeurde zelden.

Qua verbeteren van de veiligheid zou ik het lakentje weg laten... ze draaide hier ook meteen dwars en onderste boven in bed en zou zo onder het lakentje kunnen belanden. Liever een wat dikkere slaapzak of kleding eronder.

8. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Bedankt voor alle tips!!

Deel Deze Pagina