Onze kleine man is donderdag al weer 10 weken. Hij heeft erge reflux en krijgt hier medicatie voor. Hij had wel eens wat krampjes (in de avond) verder eigenlijk niet echt. Hij had 1 keer per dag ontlasting. Nu zijn we bijna 3 weken geleden overgestapt naar de NAN AR voeding voor de reflux. Dit omdat er geen nutriton in zit (ons oudste zoontje reageerde hier allergisch op dus dit is een optie). Het ging gelijk beter en hij ging beter drinken en slapen. Na een week die voeding kreeg hij zijn inentingen en de dag erna begon hij wat meer krampjes te krijgen. Dit wordt steeds erger en nu is het gewoon onhoudbaar. Hij krijst al 2 dagen tussen de voedingen door en kan moeizaam zijn ontlasting kwijt. We gebruiken al heel lang Orthiflor start en ik ben net bronwater en kindicol wezen halen. Wat kunnen we nu nog doen? Ik ben zo bang dat dit aanhoudt en nog een huilbaby? Met bijna 10 weken nog? Help
ik zou een afspraak maken bij de huisarts. laten kijken of hij geen obstipatie heeft en anders een overleggen of hij niet wat kan krijgen voor de reflux. ipv JBPM zou je ook rijstebloem door de voeding heen kunnen doen en dan misschien weer terug naar de oude voeding?? wat hier trouwens heel goed hielp tegen de krampjes is Sab Simplex.
Dit hadden we ook en je kan 10cc extra water bij doen. Of zonnebloem olie een lepeltje in de voeding.
sabsimplex is ongeveer hetzelfde als infacol en maakt de reflux erger. Zoals aangegeven krijgt hij iets van de reflux. Nexium. Motilium is niet mogelijk. Rijstebloem is hij te jong voor. Dat mag pas met 4 maanden en het bevat wel voedingswaarde. De oude voeding was zeker ook niet zaligmakend. Het is ook niet logisch, een week een nieuwe voeding gebruiken waarbij het goed gaat en na ruim een week pas krampjes krijgen?
@ dino: extra water, dan wordt de voeding toch weer dunner en de reflux erger? Zonnebloemolie mag dat echt al? Werkte dat goed?
2 teentjes knoflook in water doen, laten trekken en hem dan een theelepeltje van dat water geven (elke dag). Bij ons werkt het, de krampjes worden minder
Ow om erbij te vermelden.. sinds 5 nachten gaat het slecht en sinds de laatste 2 dagen. Op dat moment gaven we de voeding al 2,5 week..:
sorry, dat van de medicatie was niet goed tot me doorgedrongen tijdens het lezen. mijn meisje heeft ook reflux met medicatie en daarbij hielp de infacol ook niet maar SS wel. rijstebloem is een tip van de kinderarts ipv nutriton. denk je zelf dat hij zo onrustig is vanwege de obstipatie? zou hij KMA kunnen hebben? darmproblemen en reflux horen daar wel bij en zo ook de onrust, heeft hij ook uitslag of rode vlekken op zijn lichaam? heb je wel het gevoel dat hij verzadigd is na de fles? ik probeer met je mee te denken, vind het erg rottig voor je dat je zoontje zo onrustig is en voor je zoontje zelf is het natuurlijk ook absoluut niet leuk