Onze dame wil geen borstvoeding meer na het avondeten. Ook smiddags na haar fruithap niet. Het is de bedoeling van de cb arts dat ze dit als toetje krijgt. Maar ze vertikt het en gaat gezellig zitten doen. Is dit een normale overgang naar alleen 'vast' voedsel. Het lijkt zo plots.
Hoe oud is ze? Hier wil onze dochter het ook niet meer sinds een paar weken. Ik denk dat ze gewoon genoeg binnenkrijgt van de bijvoeding. Dus geef buiten de bijvoeding gewoon nog 4 a 5 voedingen en nie tmeer zoals voorheen voor en na de bijvoeding.
De 21e is ze net 7 maand geworden. Ze krijgt verder: - 7 uur borst - 11 uur borst - 14:00 fruit + borst toetje - 18:30 avondeten + borsttoetje - 10:30 avondfles van borstvoeding met 1,5 lepel buikjespap
Tja ik zou denken dat ze gewoon vol zit van de bijvoeding? Ik bood met 7 maanden trouwens eerst de borst aan en dan de bijvoeding, misschien is dat wat?
En als je een uurtje wacht? Ik geef hier bijvoorbeeld altijd rond 17.30 avondeten, en dan om 19.00 als ze naar bed gaat bv. Als ik het meteen erna zou doen, zou ze ook niet hoeven want ze zit gewoon vol. Maar even later wil ze wel weer.
Waarom zou je de borst als toetje gaan aanbieden? Je productie loopt er ontzettend van terug omdat ze dan vol zit van de BIJvoeding. Borst is nog steeds een errug belangrijk onderdeel met 7 maanden, mss nog wel belangrijker dan die paar happen bijvoeding! Ik heb ook ooit dat advies van het CB gekregen, maar na wat advies te hebben ingewonnen ben ik snel weer op mijn oude regelmaat overgegaan. Het werkte voor ons niet! Het CB heeft geen idee waar ze over praten heb ik het idee, erg jammer! Ik zou zeggen, volg lekker je eigen gevoel meid! Wat dat is de juiste keuze!
Ik zou ook éérst de BV aanbieden en dan de BIJvoeding. Jouw BV moet nog de belangrijkste voeding zijn tot je kindje één jaar is maar dat snappen ze op het CB vaak niet zo... Je mag na de BV na een toetjesborst geven maar dit hoeft niet. Het is wel echt beter om binnen het uur rond het geven van bijvoeding moedermelk te geven aangezien dit de opname van de voedingsstoffen bevordert.
Wat mijn voorgangsters zeggen: eerst de hoofdvoeding, dus de borst en dan pas de bijvoeding. Anders is je productie zo naar de knoppen en krijgt je kindje die broodnodige vitaminen en mineralen uit de bv niet meer zoveel binnen als het nodig heeft. Mijn zoon ging pas na zijn eerste verjaardag meer vaste voeding eten en langzaam is dat verschoven naar meer bijvoeding dan borstvoeding. Overigens houden wij ook geen vaste tijden aan, ik heb immers ook niet elke dag om stipt half 2 trek in lunch, dat kan gerust een uur of wat vroeger of later zijn. Zo is het voor je kindje ook. En voeden op verzoek is het beste voor je productie, jezelf en je kindje.
Bij 7 maanden eerst borst (hoofdvoeding) dan ander eten (bijvoeding). Of borst tussen de maaltijden in, dus niet vlak na het andere eten.
Draai het dan gewoon om: eerst een borst en daarna de hap. Moedermelk helpt bij de spijsvertering, daarom is het goed om vast voedsel te combineren met borst. En voor je productie is het ook beter als je niet opeens veel minder gaat voeden. 7 maanden is echt te jong voor maar 3 keer bv op een dag.
Ik gaf hier de bijvoeding tussen 2 voedingen in. Als ze echt honger had, wilde ze eerst de borst. Hier geen problemen gehad met de productie.
En is het voor je productie dan ook niet fijner om 's ochtends om 11 uur fruit te gaan geven? Dan heb je tenminste verdeeld over de dag ook nog de goeie lange drinkmomenten. Waarom trouwens dat buikjespapje eind van de dag? Waarom niet gewoon een voeding?
Bedankt voor jullie reacties! Mijn man heeft het topic geplaatst, maar ik antwoord ff, is wat handiger @ Rozemarijke: Ik geef bewust (meestal) om 14 fruit en om 11 uur borst, want ik draai onregelmatige diensten. Dan is het dus soms zo dat ik om 14 uur al weg ben en dus kolf op het werk, en vind het dan prettiger dat ik zelf nog een goede BV kan geven om 11 uur.. Soms, als ik vrij ben dan, dan draaien we het inderdaad wel eens om. Dus om 11 uur fruit en 14 uur BV. Verder geven we om 22.30 afgekolfde BV mét pap, omdat ze zonder de nacht niet doorslaapt en we dat eigenlijk naar zo'n 6 maand wel een keer wilden De productie is gelukkig (nog) geen probleem, ik kolf vanaf het begin al bij, want doordat ze te vroeg was geboren, kon ze nog niet aan de borst. Ik kolf dan ook nog ná iedere voeding na, dus dat is nog wel voldoende. Ik snapte eerlijk gezegd al helemaal niks van het schema van het CB, inderdaad dat ze wilden dat we ineens van volledige BV naar 3 keer wilden en dan de bijvoeding. Ik was al helemaal over de rooie (klinkt extreem, maar ik was best boos), dat we ons maar naar dat schema moesten passen. We hebben het zelf toen al wat in de tijden aangepast, vanwege de tijden wat ons meisje wil eten (en dus niet wat het CB wilde). Verder slaapt ze best veel, dus veel periodes dat we zouden kunnen "bij" voeden zijn er niet. Ze is gemiddeld maar zo'n 7 á 8 uur wakker over de hele dag. (En dat vind ik eerlijk gezegd niet zo erg, gezien het feit dat ze in het begin helemaal niet sliep..). Maar goed, als ik alles zo lees komt het erop neer dat we eerst de BV gaan doen, en dan pas de "bij"voeding. Bedankt!
Volgens mij kreeg ze hier rond die tijd 7.00 bv 10.00 bv 12.00 boterham 13.00 bv 15.00 fruit 16.30 bv 17.30 groente 19.00 bv Inmiddels gaat het nu zo 8.00 bv 9.00 boterham 11.45 boterham 13.00 bv 15.30 fruit 17.30 groente 19.30 bv