Ik las in een boek dat je samen met je baby onder de douche mag als iemand anders de kleine van je overneemt en snel afdroogt voordat het koud word. De temp. van het babybadje moet ongeveer 37 graden zijn, maar dat vind ik vrij heet om onder te staan. Hoe doen jullie dat??
Vind je 37 graden heet?? Bij ons staat de thermostaat van de badkraan altijd op 38 graden. Ik heb met Lisa nooit gedouched toen ze zo klein was, maar volgens mij is het geen probleem als je het wat iets minder warm zet, zodra je merkt dat het te koud is voor haar, kan je haar snel afdrogen. Ik zou zoiezo niet al te lang met haar onder de douche blijven staan. Hooguit 10 minuten.
Is volgens mij echt niet heet, hoor, 37 graden. Als het goed is, is je lijf ook zo warm dus zul je weinig voelen van hitte. Veel plezier onder de douche, meis.
mijn vriend douched altijd met scott en dan staat de termostaat kraan op 38 en hij vindt het heerlijk maar hij staat er echt geen 10 min onder hoor het is haren wassen en dan lekker in smeren en dan af spoelen en dan neem ik hem mee naar zijn kamer en dan droog ik hem lekker af dus je kan best met de kleine gaan douche
als ik met iris douche heb ik de kraan ook op 38 graden, ze vind het heerlijk!!! en ik doe het al sinds ze een week of 3 was.... er staat een foto van in mijn album
ik heb de badkraan ook op 38 graden staan, maar de douchekraan op 30 graden. Vind 38 ook veel te heet om te douchen! toen Senna 3 weken oud was, heeft ze voor 't eerst met papa gedoucht (gewoon 30 graden overigens) en ze vond 't héérlijk!! had 't vantevoren op 't cb gevraagd en 't mocht zo vroeg al. (3 weken dan hè)
Wij hebben Milan 4 dagen na de geboorte al mee onder de douche genomen. Dit op aanraden van de kraamhulp, omdat hij niet wilde slapen en hiervan worden ze vaak lekker soezig. Wij hebben de kraan altijd op 38 graden staat, heerlijk vindt hij dat!
Giulian ging ook al in de kraamweek met Elmar onder de douche. De kraamverzorgster had nog voorgesteld om het ons te leren, mits Elmar wel n zwembroek aan deed (jammer voor Elmar, want t was wel n lekker wijf, hihi), maar dat bleek niet nodig. Als het te koud is,merk je het snel genoeg, want die kleintjes gaan dan nog wel es piesen. Maar eerlijk is eerlijk, 37 graden is echt nog niet te koud hoor. Wij hebben geen thermostaatkraan, dus we deden maar wat.
Ik douchte ook met Kaylee, toen was ze net ui tt ziekenhuis en 2100 gram. HEERLIJK... we doen het nu nog af en toe. Ik heb geen thermostaat, maar de douche stond lauw hier.
Wij hebben met Ewout ook al heel jong gedouched. Gewoon wat je zelf ook een lekkere temp. vind, vind de baby vaak ook wel lekker, dus je moet gewoon zelf kijken wat lekker is. Wij hebben ook een thermostaat en die staat altijd op 38 en dat is een lekker temp. vinden wij.
Er hoeft ook niet per se iemand bij te zijn hoor. Als je het badje in de badkamer zet met of zonder standaard, dan doe je daar een dekentje in en daarop een handdoek als de kleine er genoeg van heeft leg je de beeb op de handdoek vouwt het dicht en jij kunt nog even verder douchen. Ik deed dat altijd zo lag mn kleintje met grote ogen naar me te kijken zo lief! Dit moet je nog niet doen in de kraamweek dus alleen onder de douche want dan moet je nog ff uitkijken voor hetzelfde geld wordt je onwel of zo. Dus als je al wat langer op de been bent zeg maar.
wat 'n goed idee Ayla!! ik leg altijd 't aankleedkussen op de grond neer, maar dan moet je weer krom. Maar Senna past allang niet meer in 't kleine badje, dus bij mij is 't nu niet van toepassing, maar wel 'n goeie tip zeg!!
Ik douche om de dag met Djurra, de andere dag gaat ze in de Tub. Maar als het aan haar ligt gaat ze altijd mee onder de douche! Ze vind het zo fijn en ik ook, dat blote meisje tegen mijn aan. Heerlijk intens genieten. Weet niet of Djurra of ik het lekkerder vind..! Geniet ervan!
eva heeft ook al in de kraamtijd haar eerste douche gehad..en ze vind het nog steeds een groot feest...zelf vind ik het ideaal met die haren van d'r want zo kan ik het altijd goed uitspoelen..en een voordeel is dat ze geen angst voor water hebben hierdoor..ze zijn het al snel gewend