Aangezien onze jongste zoon uit zijn wiegje groeit (hij slaat constant met zijn handjes tegen de spijltjes), maar ik hem voorlopig nog wel bij ons op de kamer wil houden 's nachts ivm de nachtvoeding hebben we nog een ledikantje voor hem nodig. Aangezien ik het zonde vindt om er een derde ledikant bij te kopen hebben we besloten om de oudste dan toch maar vast een peuterbed te geven. Nu vraag ik me alleen af, waar maak je een peuterbed mee op? In het ledikant hebben we een aerosleep met aerosleephoeslaken, maar wat doe je in een peuterbed? De maat van het bed is overigens 70x150.
Gewoon met een molton en een hoeslaken? Aerosleep is een mooie verkooptruc om op onzekere ouders in te spelen. Heb jij hem voor het spugen of voor buikslapen? Je kan bij babywalz ook een "ademende" topper bestellen voor een fractie van de prijs. 18 euro ofzo alleen de website doet 't nu even niet. Dochter slaapt hier dus gewoon in haar peuterbed met molton en hoeslaken. Ze ligt nu in een slaapzak en anders dek ik haar toe met haar deken als ze slaapt.
Vroeg mij ook al af waarom 3e ledikant. Back to topic: Voor zoonlief hebben wij onder het matras een vilt matras beschermer. Overmatras zit een waterdichte molton (geloof ik) bedzeil of hoe dat ook heet (tegen bedplassen, kan je kopen bij de Hema). Ik heb voor hem gewoon een peuterdekbed, all season met peuterdekbed. Hoofdkussen heeeft hij niet in bed. Hij is een buikslaper, ik ook. Mijn ervaring, ik slaap zonder kussen als ik op mijn buik lig (nu gaat buikslapen niet maar dat terzijde). En zoon taalt ook nog helemaal niet naar een kussen...
Wij gebruiken gewoon een hoeslaken en peuterdekbedje. Sinds kort ook een molton eronder, omdat ze weleens ongelukjes heeft naast haar luier en ze heeft nu geen slaapzak meer waar het in blijft zitten
Nee, gaat om 3e ledikant/bedje. Wij slapen zelf boven, de kamer van onze oudste is ook boven, maar de kamer van de jongste is beneden. Daar staat een volledig ingericht kamertje. 's nachts slaapt de jongste bij ons, maar omdat de oudste wakker wordt van het gemopper als het verschonen te lang duurt (hebben hele dunne houten wanden boven) leggen we de oudste beneden neer zodra we naar bed gaan (in het ledikant van de jongste). Omwisselen van kamer is geen optie, de oudste slaapt er overdag heel slecht (ik denk omdat het er veel lichter is). Aerosleep hebben we voornamelijk vanwege het spugen, daarnaast zijn ze allebei buikslapers. Met een gewone molton ben ik bang dat het matras niet schoon blijft wanneer hij een keer flink moet spugen of doorlekt en een waterafstotende molton lijkt me ook niet echt fijn ivm het niet echt ademen van het materiaal en het gevaar van warmtestuwing.
Hebben jullie geen campingbedje waar je oudste 's middags boven in kan slapen? Dan kan je het ledikantje van zijn kamer in jullie kamer zetten.
Hebben we wel, maar vind het eigenlijk geen optie om hem daar voor een langere periode meerdere uren per dag in te laten slapen (hij slaapt nog 3-4 uur overdag) ondanks het matrasje wat we erin hebben. Hebben nu voor een paar tientjes een leuk bopita juniorbed op mp kunnen kopen. Was er anders ook wel gekomen, maar had gehoopt het nog een paar maandjes te kunnen uitstellen.
Overigens begint hij de nacht ook gewoon in zijn eigen bedje, dus slaapt er in totaal zo'n 7-8 uur per dag in. Daar vind ik een campingbedje niet echt geschikt voor.