Mijn kleine meid helemaal alleen in het donker :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.856
    19.240
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hoe is het gegaan vannacht? Ik hoop dat jullie allemaal lekker hebben geslapen.

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.992
    4.008
    113
    Vriend was gisteravond naar een feestje van zijn sportvereniging en zou dus laat thuis komen. Ze was gisteravond een beetje onrustig, wou niet zo goed slapen en ineens vond ik het zo erg dat ik niet meer bij haar zou liggen, maar ik wou haar ook niet weer terugverhuizen. Dus ik heb het matras van het logeerbed naar haar kamer gesleept en de deken en kussen en ik ben daar gaan slapen :) Beneden briefje neergelegd voor vriendlief waar hij mij kon vinden ;)
    Ik heb niet echt super geslapen, maar de kleine meid wel! Van gisteravond een uur of 10 tot vanmorgen kwart over 6, althans toen werd ik wakker van haar gekreun.
    Conclusie: de kleine meid slaapt prima in haar eigen kamertje, alleen ik moet er nog even aan wennen ;)

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.856
    19.240
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Haha, herkenbaar.

Ik moet eerlijk bekennen: onze zoon slaapt al sinds hij drie maanden is op zijn eigen kamer. Maar ergens in dat eerste jaar zijn er een slaapmatje en een slaapzak op zijn kamertje verzeild geraakt. ;) Toevallig heb ik er vannacht ook nog gelegen. Hij heeft gisteravond (ongemerkt) overgegeven in zijn slaap. Hij was de hele dag niet lekker, dus toen hij vannacht huilend wakker werd, ben ik er maar even tien minuten bij gaan liggen tot hij weer sliep.

4. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ons zoontje slaapt nog steeds bij ons op de kamer.

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Hier is het vanavond echt zover. Mijn meisje gaat voor het eerst op haar eigen kamertje slapen.

Wel hebben we een campingbedje neergezet op onze kamer. Mocht het niet gaan kan ze daar liggen.

6. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Mijn dochtertje slaapt nog steeds bij ons op de kamer in haar eigen ledikantje, ze is ruim 2 jaar.
    Haar kamer is beneden en de onze is boven en ook wij vinden de afstand te groot.
    Lekker veilig dicht bij papa en mama, wij vinden het niet storend.

7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Als je je kind niet op een apart kamertje wil leggen, doe je dat toch niet? Van wie 'moet' dat?? Maak van een oud ledikant een co-sleeper en je slaapt lang en gelukkig... :D
    Het is voor kinderen veel beter om samen te slapen (bron) Ze worden er niet afhankelijker of verwender door bleek uit onderzoeken.
    Geniet gewoon van het feit dat het nu kan. ;)

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.992
    4.008
    113
    Sterkte!;)

Ik slaap vannacht (en waarschijnlijk de komende maanden zo niet jaren) naast de babyfoon...:)

9. misa

misa Niet meer actief

Gewoon nog lekker bij je houden als dat beter voelt! Hier ook nog, helemaal als ze haar speen nogal vaak nodig heeft. Ook al zou mijn man dat willen, ik doe het niet! Dan mag hij er zelf steeds uit gaan. ;)

wat wij hier wel doen: overdag in het ledikant op de eigen kamer en snachts in de wieg naast ons.

Als je het wegaa doen: misschien kun je de babyfoon op het meest sensitief en hard zetten en dicht bij haar. Dan hoor je het vast wel!

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    De laatste paar reacties, zijn die voor mij bedoeld of in het algemeen?

Ik had nameoijk in mijn reatie voor de vorige al geschreven dat wij juist hebben besloten om haar toch op haar eigen kamertje te gaan laten slapen omdat ze wakker word van mijn gehoest en mijn mans wekker. Ze komt hierdoor vaak voor 2 flessen. terwijl we weten dat ze kan doorslapen. Elkaar wakker houden nu is ook niet leuk.

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Dank je.

Als de avond een voorbode is voor de nacht, dan gaat het van een leien dakje. We shall see.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.992
    4.008
    113
    En hoe is het gegaan?

Hier goed, om half 2 werd ik wakker van een kreuntje uit de babyfoon dus gaan kijken, mevrouw lag lekker te slapen :)
    daarna niks meer gehoord maar ik was zelf klaarwakker om 6 uur omdat ik het zo raar vond dat ik niks hoorde haha, maar ze lag dus nog steeds te slapen. Uiteindelijk tot 7 uur en toen ging ook direct het alarm aan;) honger!

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ach zo herkenbaar. Ik heb ook een traantje moeten wegpinken toen ze naar haar eigen kamertje ging. Mijn dochter echter niet. Die sliep gelijk door tot 09.00u 's morgens...schijnbaar had zij nergens last van...

Deel Deze Pagina