Wij hebben ook billenspray van Zarqa. Dan hoef je niet meer met je vinger vol sudocreme over die zere plekjes. Hier werkt hij supergoed. Hij is wel aan de prijs (12,50 bij oa de Tuinen)
@Koekeloerie Je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk! Zijn net bij CB geweest en die raadde ons aan om toch nog even naar HA te gaan, zijn we net van terug gekomen. Hij vond 4 dagen hoge koorts (net als bij jullie dus) erg lang en gaf aan dat hij vermoedde dat we morgen een baby met vlekjes zouden hebben. Ook hier komen er 2 tandjes boven door (heeft er al 4) maar daar zou het niet van komen. Mogelijk vlekjes dus...zou de tweede keer zijn dan. Hoelang duurde het bij jullie in totaal dan? HA gaf ons ook aan niet te snel paracetamol te geven, alleen als ze zelf heel jengelig is. Omdat hoge koorts ook bacterien bestrijdt....herkenbaar?
@Mnq: ze had de vlekjes van zaterdag tm dinsdag. Daarna zie je ze bijna niet meer. ze is heel hangerig geweest en sliep veel. Dronk en at ook bijna niet. Ze zijn wel besmettelijk voor anderen zolang de uitslag duurt. Ik ben zelf niet zo van de pcm bij koorts. Pas als ik merk dat ze pijn heeft krijgt ze er 1. Ik smeer wel haar hele mond vol met "tandenspul"
Nou ik heb vanmorgen maar even de dokter gebeld. Ze heeft nog steeds hele erge diaree. Ik heb om half 12 een afspraak. Het duurt me nu iets te lang.
Aaah wat zielig. Het is voor zo'n kleine uk zo zielig die kapotte billetjes. Veel laten drinken (ORS voor kinderen is inderdaad erg goed, zeker met dit weer) Tegen de kapotte billetjes, zodra mogelijk lekker in de blote kont buiten op een kleed leggen. Zolang het nog niet kan is billetjescreme van Welleda erg fijn. Verkoelt en helpt genezen. Bij mijn dochtertje hielp het heel goed. Beterschap ermee!
@ TS: Bij ons werkt maizena ook als een TREINTJE! Dus: bij verschoonbeurt net alsof het poedersuiker is, flink maizena erop (wij hebben het gewoon in zo'n kruidenpotje gedaan met zo'n dekseltje met kleine gaatjes erin, en dan gaat dat prima). Werkt echt heel goed tegen kapotte billen en/of luieruitslag! SUCCES en ik hoop dat ze snel weer opknapt.
Ik ben vanmorgen naar de dokter geweest, ze heeft een virus opgelopen. Nu heb ik dus ORS gekregen dus ik hoop dat het een beetje helpt. Vorige week had ik haar laten wegen en toen woog ze 7 kilo nu dacht ik al dat ze afgevallen was en nu woog 6.5 kilo dus ze is behoorlijk afgevallen in een paar daagjes tijd. Ze was al geen dikkerd. Maar de dokter zei dat ik me geen zorgen hoeft te maken.
Goed van je dat je voor het weekend bij een arts geweest bent! Hier had je echt niet gedurende het weekend mee moeten zitten, vanaf nu zou het beter moeten gaan dus! Hoop dat ze maar gauw wat opknapt!
Ach gos, arme meid. Hier ook een kindje aan de diarree maar drinkt en eet nog wel redelijk goed. Billetjes zijn ook nog prima. Denk dat het door het warme weer komt. Veel beterschap! x