elk uur een diaree luier!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miekie82, 16 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    HoiHoi

Sinds vrijdag heeft Tijn diaree, en sinds gister avond elk uur een waterdunne poepluier, die mega stinkt!Hij heeft geen koort(wel steeds beetje verhoging dat steeds weer afzakt...), is helder maar wel beetje hangerig! Drinkt zijn flessen leeg!
    heb de HA post al gebeld, en die zeide dat ik ors moet toedienen, deze ga ik zo dus bij de dienstdoende apotheek halen.
    Zodra hij koort krijgt of minder allert wordt, dan moet ik direct weer bellen.

Hebben jullie nog meer tips? Vind het zo zielig! Steeds zie je hem rood worden en gaat hij huilen en dan is het weer zover. Zodra zijn luier schoon is is hij weer vrolijk, tot een uur verder en hij weer rood wordt....

O en het stink verschrikkelijk! hahahahah

kus miek

2. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik vind dat jou kindje al erg lang met diaree zit dus ik zou er flink op aandringen om het huisartsenpost te bezoeken je kindje is nog erg klein.
    Al drinkt hij erg goed maar omdat hij wel elk uur een diaree luier heeft lijkt me gewoon verstandig om er een ars bij in te schakelen.

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Heb even wat opgezocht voor je:

Wat kunt u zelf doen?

Bij baby’s
    Bij zuigelingen kunt u zelf niet zoveel doen aan diarree. Wees alert wanneer uw baby door diarree veel vocht verliest en niet wil drinken. Waarschuw de huisarts als de diarree niet binnen twee voedingen stopt. Ondertussen kunt u als u borstvoeding geeft, daar gewoon mee doorgaan. Was uw handen goed nadat u uw baby hebt verschoond. Diarree is meestal besmettelijk en een goede hygiëne is dus heel belangrijk.

Zorg er goed voor dat hij voldoende vocht binnen krijgt. Hij eet wel zijn flesjes leeg dus dat is een goed teken. Wanneer hij ook minder gaat drinken meteen weer een arts bellen.
    Laat je niet afschepen door zo'n muts van de hap. Als hij er last van blijft houden eis dan dat je op zijn minst een arts aan de tel wil hebben.
    suc6 ermee. Hoop dat het snel weer over is

Groetjes Chantal

4. cinnepin72

4 feb 2007
    9
    0
    0
    hoi
    mijn meisje had een week of twee ook ineens de diaree. ik moest toevallig de volgende dag naar het cb om prikken te halen. Die gaven ze niet omdat ze dus de diaree had. Gelukkig had ze geen koorts en was ze voor de rest erg levendig. Kortom ze leek er zelf niet echt last van te hebben. Bij het cb zeiden ze dat ik na iedere fles ORS moest geven. Maar mijn meid pruimde het niet hihi. Ze trok er een heel vies gezicht bij. Ik hield goed in de gaten of ze niet uitdroogde, maar ze dronk al haar flessen goed leeg. Alleen had ze ook na iedere fles een waterluier en zeker ook nog een keer tussen de flessen door. En wat jij zegt klopt ook stinken niet normaal echt zuur leek het wel. Al met al heeft het wel 10 dagen geduurd voordat het over was. Maar ze is gelukkig weer helemaal de oude geworden. Overigens had ze het virusje wel op mij overgebracht en ben ik ook 2 dagen ziek thuis geweest met diaree en koorts, terwijl zij geen koorts heeft gehad. Succes ermee

5. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    ik word altijd zo boos op mensen die schelden op de huisartsenposten! :evil: ik ben namelijk 'zo'n muts van de hap '.

allereerst, kind met diarree. prima advies om ORS te geven. doel is namelijk om kalium en zouten toe te dienen, omdat de baby dit verliest, daardoor meer vocht verliest dus diarree. als je dit teruggeeft zal hij het vocht beter vasthouden, dus diarree zal minderen. baby's mogen geen medicijnen in de vorm van anti diarree middelen. enige wat belangrijk is om in de gaten te houden dat het kind niet uitdroogt.
    daarom, als het kind goed drinkt;prima!
    meestal is diarree onschuldig. het wordt pas anders als een kind suf wordt, koorts krijgt en niet meer drinkt, dan terugbellen, wat ook gezegd was.

Elk telefoontje op de HAP wordt geaccordeerd door een HA, als deze niet eens is met een advies dan wordt de patient teruggebeld.
    Iets meer respect voor mensen die daar werken zou gepast zijn, wij zijn geen "mutsen" maar gewoon mensen die hun werk zo goed mogelijk proberen te doen.

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

nou dat spijt me dan zeer, maar die hier bij ons werkt is wel degelijk een muts.

De laatste keer dat ik belde had mijn zoontje koorts (3 weken oud) Geen idee waar de koorts vandaan kwam.
    De ass. gaf als advies om een paracetamolletje te geven.
    ten eerste mag een baby onder de 3 mnd geen paracetamol (ja in overleg met de ha)
    ten tweede ga je een baby geen paracetamol geven als je niet weet waar de koorts vandaan komt.
    Na aandringen heb ik toch de ha zelf aan de tel gekregen en deze was het met me eens. Kon meteen langs komen om te laten controleren.
    Dus ja sorry dat vond ik nou echt een muts.
    Oké mss niet netjes van mij om iedereen over een kam te scheren, maar heb me gruwelijk geergerd.
    Ik hoor te vaak verhalen van mijn man dat het mis is gegaan omdat ze op de hap werden afgescheept.

7. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    meiden bedankt! ORS wordt gehaald nu..ben beneiuwd..net luier verschoond en voor het eerst alleen plasje! Dus hij heeft nog genoeg vocht!
    Afwachten maar en ja, als hij morgen nog diaree heb ga ik naar de HA.

kus miek

8. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Mijn dochter had het ook 2 weken terug maar bleek dus gewoon een buikvirus te zijn geweest zolang ze goed drinkt en alert is, is er niet heel veel aan de hand.

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    tmer had ook een keer waterdunne diarree, elk uur had hij een poepluier. ORS wilde hij niet ik heb hem toen elke dag 2 bananen gegeven want dat maakt de ontlasting dik. En na 1 dag was het al eenstuk minder. Ik heb het een week lang gedaan en het werkte.

HEt belnagrijkste is dart ze goed drinken, elke luier is een glas vocht die kwijt raken

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Nou vanmorgen weer een luier vol dunne water poep, daarna pas weer om 12 uur een dunne water poep Het is dus wel al minder vaak maar nog steeds dun, waterig!
    Heb de HA gebeld en straks half 3 heen
    Ik denk dat hij een griepje heeft, want hij hoest ook en is verkouden!

Zo zielig, mijn mannetje is nu voor het eerst ziek....en er zullen nog 100 keren komen!

kus miek

Deel Deze Pagina