Mijn dochter is nu 2 jaar en 3 maanden oud. 's Nachts slaapt ze over het algemeen prima. Overdag is het altijd al met pieken en dalen geweest. Twee slaapjes op een dag heeft ze nooit gedaan en een middagdutje (een echt middagdutje, van een uurtje of 12 tot een uurtje of half 3) deed ze ineens toen ze anderhalf was. De laaste tijd werd het slaapje steeds korter en sinds een week of 3 slaapt ze helemaal niet meer overdag. Ze is 's morgens rond 7 uur wakker en is 's avonds echt heel moe en ligt dan vaak tussen 6 en 7 weer in haar bed. Hoe lang slapen jullie 2 jarigen?? (Mama mist haar middagslaapje ) Manytroubles
hier slaapt ze sinds een maand niet meer overdag (ze wordt eind maart 3). meestal gaat ze tussen 19.30 en 20.00 naar bed en wordt ze rond 8 uur weer wakker.
Mijn dochter slaapt gelukkig nog wel smiddags maar niet meer zo heel lang. Ongeveer van 11.30 tot 13 uur. Ze heeft met kerst 2 dagen helemaal niet geslapen en was toen daaaagen vervelend pfffff.
hier een boef van 2jr en 3 maanden en die pakt, gelukkig, nog lekker zeker 2 uur smiddags. als zijn babybroertje dan ook vaak lekker licht te slapen heeft moeders lekker weer het huis aan kant. vaak slaapt hij van 12 tot na 2en. soms wil hij niet om 12 uur naar bed en laten we hem lekker lopen maar dan valt hij later in de middag toch om van de slaap en wil hij om 4 uur ofzo alsnog naar bed. hier is het dus ook echt nog wel nodig. joyce
Mijn meid van 26 maanden slaapt ook vaak niet meer overdag. En is ook van 7 tot 19.00 uur wakker. Afgelopen dagen helaas nog vroeger wakker maar slaapt dan wel vaak overdag even
Mijn meisje is net 2 jaar geworden en slaapt gemiddeld 2 tot 2,5 uur 's middags. Ze wordt rond 7.30 wakker en gaat rond 19.30 ook weer slapen.
Hier ook nog (gelukkig) steeds een slaapje, verschild van 1 uur tot 4 uur lang Hij gaat meestal tegen 13 uur naar bed HIj gaat in de avond zo rond 19.45 naar bed en is dan zo rond 8 uur wakker
Onze dochter van ruim een jaar komt om 8 uur haar bed uit, slaapt van 13 tot 15 en gaat voor 19.30 weer haar bedje in. het zal waarschijnlijk best verschillen per kidje, het ene kindje heeft meer of minder slaap nodig dan het andere. het schijnt ook dat jongetjes minder slaap nodig hebben dan meisjes.
Hier nog vaak een dutje van 1,5-2 uur. 's avonds rond 19.30 uur naar bed en tegen 07.00 uur er weer uit.
Malou en Ruben gaan savonds rond 19.30 - 20.30 naar bed en slapen dan tot ong 06.00 - 07.00 in de ochtend. Ze zijn weleens snachts wakker en krijgen dan een flesje melk en gaan dan weer verder slapen. Overdag slapen ze altijd in de middag, dan gaan ze rond 12.30 naar bed en slapen tot 14.30 - 15.30. En mama vind het wel fijn dat ze smiddags lekker slapen ! De jongste slaapt dan namelijk ook ! Mogen jullie 3x raden wat mama dus om die tijd doet , haha! Liefs, Hanneke!
Onze dochter heeft dezelfde leeftijd en ´rommelt´ ook met haar middagdutje. Ze heeft het wel nodig, maar kan soms niet slapen, bvb als het druk is (geweest), als we op familiebezoek zijn (dan wil ze niks missen) en als ze op het kdv is (slaapt daar vaker niet dan wel). Op de dagen dat ze gewoon thuis is (en dat is gelukkig vaker wel dan niet) slaapt ze zo´n 4 uur in de middag. Ik vind dat best lang en soms moet ik haar echt wakkermaken voor het avondeten, maar ze heeft het nodig. Na zo´n lang dutje breng ik haar toch gewoon op de normale tijd naar bed (ergens tussen 1900 en 1930) en ze gaat dan ook gewoon slapen. ´s Nachts slaapt ze rond de 12 uur. groet Amber
Ik ben jaloers hoor, op de mama's van de kinderen die nog wel even slapen! Want ik merk wel dat ze het nog nodig heeft. Aan het einde van de middag wordt ze vaak heel vervelend en zit ze zichzelf echt in de weg. Maar goed. Misschien krijgt ze zelf ook in de gaten dat ze gezelliger is als ze even heeft geslapen! Manytroubles
Je zou eens kunnen proberen om haar bijvoorbeeld van 14.00 tot 15.00 te laten slapen. Misschien is ze dan moe genoeg om even te dutten of te rusten in bed.
Als ik aan mijn dochter vraag of ze wil slapen,zegt ze standaard ´nee´ (dus ik vraag het niet). Ik zeg gewoon dat we naar boven gaan en dan snapt ze het wel. Als ze moe is, laat ze zich eigenlijk gewoon naar bed brengen. ze heeft 1 x gevraagd (!) of ze naar bed mocht, ik wist niet wat ik hoorde. Maar wat ik wil zeggen: misschien toch een klein beetje ´dwingen´, in die zin dat je het voor haar bepaalt. Jij voelt als moeder aan dat ze het toch nog nodig heeft. Maar ik heb ´makkelijk´ praten. Op dagen dat het te druk om haar heen is, krijg ik mijn dochter ook niet in bed. (ik krijg haar wel naar haar kamer en in haar slaapzak, maar op het allerlaatste moment is het drama...) groetjes amber
Mijn dochter is 2 en half en slaapt van 12.30 tot 15.30 ongeveer. Ze gaat rond 20.30 soms 21.00 naar bed en word om 08.30 de volgende dag wakker.
Sem neemt nog regelmatig een dutje van 2 uurtjes. Af en toe lukt het hem echt niet om in slaap te komen.
ALs ik mijn meisje vraag of ze een dutje wil doen is het antwoord standaard NEE! Ik vraag het dus ook niet. Ik leg haar vaak in bed, maar madam krijst dan alles bij elkaar en dat houdt ze heel lang vol en slapen doet ze niet. En als ik haar dan uit bed haal, zit ik met een zwaar overstuur kind en dat is echt niet fijn! Ik vrees dat ik er maar aan moet wennen dat ze niet meer slaapt en erop moet hopen dat ze weer uit zichzelf zegt dat ze een dutje gaat doen (Dit heeft ze ook een tijdje gedaan en dan ging ze voor de trap staan....mama, kom maar...!) Manytroubles
Ik denk dat je gelijk hebt.. Dan maar zo min mogelijk de aandacht erop vestigen, zodat het in ieder geval geen ´strijdpunt´ wordt. En wie weet... het kan elke keer weer anders zijn.