Hoi meiden, Mijn verloskundige zei dat ik nadat ik de echo gehad heb de kraamzorg moet regelen maar is dit niet te vroeg ik ben nu bijna 11 weken...met hoeveel weken hebben jullie de kraamzorg aangevraagd? Liefs, misspuma
Ik wacht ook nog even tot na mijn echo, maar ga het dan meteen regelen. Je moet er idd vroeg bij zijn anders kunnen ze vaak de zorg niet garanderen. Pim
Ik heb de termijnecho donderdag gehad, maar zou ik dan nu al kraamzorg moeten aanvragen...ik vind het allemaal zo vroeg. Liefs, misspuma
Dit hebben ze bij mij ook gezegt, als de echo goed is, kraamzorg aanvragen. In sommige plaatsen hebben ze het gewoon heel druk.. en is er een soort van wachtlijst.. Ik had het ook al aan moeten vragen, maar he het nog niet gedaan, maar dat heeft als reden dat ik binnenkort ga verhuizen en dat ik dan in een andere gemeente ga wonen.. Groetjes Kalush
Ik heb ook kraamzorg al aangevraagd. En heb al een bevestiging terug Gaat allemaal snel hier dus. Eerst wou ik het niet doen omdat ik toch thuis woon en me moeder gewoon het ook kan. Maar het is toch wel fijner.
Volgens mij is het belangrijk als je het snel doet wanneer je in de zomer of rondom zomer moet bevallen. Alle kraamverzorgenden gaan dan natuurlijk ook op vakantie. Misschien ook in 'drukke' perioden ofzo met veel baby's. Ik wil het ook wel snel doen. Want aan de novemberlijst te zien worden er veel baby's geboren! Ben alleen aan het kijken of er hier in de buurt een kraamhotel is. Dat lijkt mij ook wel wat moet ik zeggen. Je kunt ook in bad bevallen en de man kan daar gewoon blijven slapen. Je eigen muziek er is tv. Eigenlijk net zoiets als een ziekenhuis maar dan wat knusser en meer een thuissfeer! Groetjes Senseemillia
Ik heb het ook met 11 weken geregeld na de eerste echo. En het schijnt echt nodig te zijn! Ik vond het ook zo vroeg allemaal, hoor! XXX
Ik had het eerst met 9 weken aangevraagd, het pakket, maar toen was het nog 2005. Mijn verzekering toen regelde het via een zgn zorgveiling. Leek mij niets. Je kunt dat wel zelf je voorkeur aangeven, maar ondertussen word er geboden op je, om de zorg te mogen geven. Ik ben geen beest! En sinds kort zit ik bij een andere verzekering en heb me opgegeven toen ik 18 weken was. Ik kreeg er geen commentaar op van de kraamzorg. maar natuurlijk moet je het ook niet doen als je nog maar een paar maanden te gaan hebt! groetjes, Ellen
Ja, ze raden je aan het rond de 3e maand aan te vragen. Zo ben je mooi op tijd en kunnen zij vanalles regelen.
Bij de kraamzorg waar ik ben aangemeld moest je je voor de 4e maand aanmelden. Ik heb me gelijk aangemeld na de termijnecho, toen was ik 10 weken.
Oh al in week 8 of 9. Ben erg op tijd met dat soort dingen. M'n 5 huizen verder buurvrouw komt bij mij kramen.
Ik moest het van m'n verzekering voor de 4e maand bij hun aangeven (ik kon't online aanvragen) en ik kon kiezen bij welke instantie ik kraamzorg nam. Alleen kwam ik er wel achter dat ik m'n kraampakket zelf aan moest schaffen, want die werd niet vergoed, dus dat was wel wat minder.
ja meestal adviseren ze het rond de derde maand te doen vanwege dat het in sommige steden erg druk is. Ik doe het zelf na de uitslag, anders moet ik alles weer afbellen als het al niet goed is. Nou is het bij ons in Friesland niet zo erg als je wat later belt. omdat het hier niet zo druk bevolkt is.
Hallo, Wij hebben kraamzorg meteen na de termijn echo geregeld (12 weken). We hadden zelfs geluk omdat tot de maand augustus al alles vol was geboekt. Dus maar goed dat we het vroeg geregeld hadden. Heb 27 maart al een kennismakingsgesprek. Groetjes Kaatje