tandjes en rode billen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mano82, 13 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoi
    Sinds een week heeft mijn dochter (7,5 mnd) rode pijnlijke billetjes, nooit eerder gehad, en heeft ze voortdurend een snotneus, en er komt veel speeksel uit haar mondje, zo erg dat al haar bovenkleren er nat van zijn.
    Heel hangerig en slecht eten en slecht slapen,... Ze sliep al altijd slecht maar nu dus nog slechter... Kan dit alles te maken hebben met de eerste tandjes die doorkomen (sinds tiental dagen zijn de onderste er doorgekomen). Het kan ook een verkoudheid zijn in combinatie maar het duurt nu toch wel al lang...

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Ja dat kan heel goed ;)
    Vaak in combinatie met een verkoudheidsvirusje ofzo wat bij dit weer ook vaak voorkomt.

3. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Ja is zeker herkenbaar!

4. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Ja, heel herkenbaar. Onze zoon had precies dezelfde verschijnselen bij de eerste twee tandjes. Van de rest van de tanden heeft hij geen last gehad. Ik smeerde billenbalsem van de Weleda, hielp heel goed!!

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    zullen de tandjes zijn jaa!
    hier werkt maizena erg goed, kost bijna niks en helpt heel goed tegen rode billen!

6. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Oooh dus toch :) Bedankt voor de reacties, blij dat er herkenning is.
    Die symptomen in combinatie met een sprongetje nu, het zijn heftige dagen, ik zal opgelucht zijn als die periode achter de rug is!

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Evt maizena kan ook helpen

8. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Maizena hielp idd hier altijd! Zal idd tandjes met virusje ofzo zijn

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ja heel herkenbaar!
    Ontlasting schijnt zuurder te zijn door de tandjes.

Mijn dochter had zelfs tot bloedens aan toe luieruitslag.
    Dat was echt heel zielig.
    Het enige wat je kan is bij elke luierwisseling de billetjes wassen en insmeren met Bepanthen.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zinkzalf blijkt hier toch het beste te helpen bij luieruitslag.

11. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Dank jullie voor de reacties.
    Ik gebruik de billencrème van Weleda, sinds gisteren een dikke laag erop en ja het helpt goed!
    De nacht was wel weer een drama, enkel met een fles valt ze in slaap, anders blijft ze maar woelen, zeuren, of zingen ;)
    Om 18u30 krijgt ze een fles en slaapt tot ongeveer 23u, dan geven we nog een fles van 150/5 en dan tegen 2u-3u-4u is ze opnieuw wakker, en dan krijgt ze nog een flesje, teveel naar mijn goesting maar er is geen andere oplossing :( Overdag eet ze nochtans goed, ze komt ook voldoende bij, weegt al iets meer dan 10 kg.

Deel Deze Pagina