Mijn kleintje is te klein

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lillybit, 10 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Ik moest vandaag voor een extra groei echo komen bij de VK omdat ik me toch zorgen maakte om mijn te kleine buik en omdat ze zo rustig is.
    Er is dus vandaag uitgekomen dat ze nog maar 42 centimter is en ik ben 34+2 weken zwanger.
    Ik mag deze week ook bijna niks meer doen,niet meer stofzuigen en zo alleen maar rustig.
    Zo en zo 3x per dag een half uur met een kruik op mijn buik op de bank liggen.
    Als ze volgende week vrijdag nog niet groter is,moet ik waarsscheinlijk opgenomen worden in het ziekenhuis en daar plat liggen.
    Ook als ik haar minder voel bewegen moet ik de VK bellen.
    Jeetje wat een donker wolk met dit mooie weer.
    Er gaat van alles door mijnhoofd heen,
    En aangezien ik alleenstaand ben is niks doen erg moeilijk,
    Ik heb 2 hondjes die minimaal 3x uit moeten en een kat,
    er moet dus ook iedere dag gestofzuigd worden mijn boodschappen.
    PPFFFF Paniek in mijn hoofd.
    Ik heb ook besloten dat ik morgen mijn spullen in ga pakken en maar moet gaan logeren bij mijn moeder.
    Anders red ik het niet met alles.
    En dan maar hopen dat mijn meisje volgende week gegroeid is en dat het meevalt.

2. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

jeetje dat lijkt me zeker schrikken vooral als je dus met nogal wat verantwoording zit, gelukkig dat je bij je moeder terecht kan, heb je ook al iemand gevonden voor je huisdieren? Sterkte en succes!

3. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    wow! dat had ik niet verwacht! hoe zwaar werd ze geschat???
    heel veel sterkte meid en goed dat je om een groeiecho smeekte anders was je er niet achter gekomen! nu lekker rustig aan doen en je lekker laten verwennen door je moeder ;) het komt vast wel goed!

4. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Ik weet eigenlijk niet hoeveel ze weegt,ik weet ook niet of ze het gezegd hebben,
    Na het nieuws is alles als een film bij me voorbij gegaan.
    En mijn huisdieren die gaan ook in de koffer naar mijn moeder die gaan ook lekker mee.
    Jeetje hoe kan ik nou rustig aan doen, ik ben van mezelf al een stuiterbal.
    kan alleen maar doomdenken en huilen,HOE KOM IK DEZE 6 weken door zonder gek te worden.

Moet ik dan echt al die weken plat als ze niet groeid of gaan ze haar dan halen als ik 37 weken ben?.
    Waarom heb ik dat vanmiddag niet allemaal gevraagd?
    IK ben zo druk in mijn hoofd maar ook helemaal lam geslagen.
    Ik hoop maar dat het snel volgende week en hoor dat ze is gegroeid.

5. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

42 cm lijkt mij togg eigenlijk niet zo klein togg ?? Als je nagaat dat je beeb nu nog zo een elke week ruim 1 cm groeit.. Niet elke beeb hoeft perse minimaal 50 cm te zijn met de geboorte togg, miss heeft je kleine meid eventjes een groei stop & hopelijk groeit ze volgende week weer door..
    Mijn beeb is ook iets aan de kleine kant, want tot nu toe was mijn uitgerekende datum met metingen van de echo's op 30 April, en afgelopen dinsdag met de laatste echo, kwam er ineens 9 mei als uitgerekende datum aan de hand van de metingen, ik maakte me daar ook een beetje zorgen om & ook vanwege mijn kleine buik, maar mijn VK zei dat et niet ernstig was & ze schatte hem alsnog op bijna 6 pond.. Misschien verschilt dit per VK..
    Hopelijk is je meisje volgende week wat gegroeid & kzal voor je duimen!..

6. LittleMommy

Als je trouwens op deze site kijkt bij het kopje zwangerschap en dan van week tot week, staat er bij lengte van 34 weken dat een beeb ongeveer 42,5 cm is.. Op andere sites staat dat ook namelijk.. :( Dus eigenlijk qua lengte zit je kleine meid gewoon op schema hoor..

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Kan snappen dat je hier enorm van geschrokken bent, maar als ik eerlijk ben vind ik het ook niet zo klein. Je hebt nog een aantal weken te gaan.
    Onze meid was bij haar geboorte 49 cm en woog 6,5 pond. En dit terwijl ik 42 weken en 2 dagen was!

Succes ermee in ieder geval en hoop dat het allemaal een beetje meevalt

8. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Haar buikje is klein vergeleken met de rest, haar hoofdje konden ze niet meten omdat die al aan het indalen is.
    En ze had het over 42 centimeter,
    Ik denk dat ik morgen nog een keer VK bel voor wat meer info.

9. LittleMommy

Hmm, apart dat ze het hoofdje niet konden meten, want bij mij konden ze dat wel doen, terwijl die van mij al is ingedaald..
    Zal indd nog maar even bellen voor wat meer info, want 42 cm is egt niet zo klein als ik op andere sites kijk bij de lengtes van 34 weken, geven ze allemaal 42/43 cm aan..
    Als ze ook niet alles heeft kunnen meten, kan ze ook eigenlijk geen goede schatting maken lijkt mij :( Hopelijk valt het allemaal mee, en des noods vraag je of een andere VK de volgende echo kan doen, om te kijken wat zij ervan zegt/vind.. En misschien dat zij je kleine meid wat beter in beeld kan krijgen..

10. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Ok sorry ik heb effe op de kaart gekeken ze is 32 centimter,
    dat veranderd weer de zaak.
    ben hier echt niet blij mee,
    En over dat hoofdje niet kunnen opmeten snap ik ookj niet meer.
    Jeetje.

11. LittleMommy

Oeh, dat veranderd het indd jah, dat is wel te klein indd..
    Dan zeg ik ook: je lekker laten betuttelen door je mams! Hopelijk maakt je kleine meid nog een goeie groeispurt de aankomende week & is ze volgende week een stuk gegroeid & kzal nu nog meer voor je duimen! :oops:

12. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    idd gewoon morgen even terug bellen voor wat antwoorden

13. BabyPelacani

5 nov 2008
    44
    0
    0
    Service Adviseur
    Helmond
    Oeh meissie! ik weet hoe je je voelt... mijn kleintje is namelijk ook te klein...ze loopt meer dan 2 weken achter op groei... maar dit heeft te maken met haar navelstreng..ze heeft namelijk 2 vatten i.p.v 3 in de navelstreng..

Mij hebben ze eigenlijk nog niets geadviseerd.. ik ben gisteren voor een groeiecho geweest en moet volgende week naar mijn verloskundige... en de week erop weer terug voor een echo... dan krijg ik te horen hoe en wat...

Ik hoop voor je dat je kleintje lekker door mag groeien en jij nu eventjes geniet van je rust... :) probeer jezelf niet al teveel zorgen te maken... ik weet dat het moeilijk is en dat er toch dingen door je hoofd spoken..

hou je ons op de hoogte?? :)

14. BabyPelacani

5 nov 2008
    44
    0
    0
    Service Adviseur
    Helmond
    Zelfde hier trouwens.. bij ons was eerst (met de 20 weken echo) haar hoofdje te smal.. en gisteren met 31 weken en 6 dagen zat haar hoofd tegen de 30 weken en haar buikje tegen de 29 weken.. aan de hand van alle metingen kwamen ze uit op 22 juni.. terwijl ik op 5 juni uitgerekend ben!

15. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Ik zit in het zelfde schuitje als BabyPelacani.
    Omtrek van het buikje zit nog net op de onderste lijn van de groeicurves en omtrek van het hoofdje loopt ook 2 weken achter (ben nu 27 weken). Ook 2 vaten ipv 3 in de navelstreng. Heb nu iedere 2 weken een groeiecho in het ziekenhuis.
    Vooralsnog heb ik verder ook geen advies gehad. Mag zelfs nog gewoon thuis bevallen.
    Als ik jou verhaal zo hoor vind ik het toch wel allemaal heel spannend worden wat mij straks te wachten staat!
    Ik ga in ieder geval voor je duimen dat je meisje nog een kleine groeispurt gaat maken.
    En met vragen zou ik gewoon bellen hoor, niet mee blijven rondlopen!
    Sterkte!

16. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Hier weer even een berichtje hoe het hier gaat,
    Mijn meisje is nog steeds te licht 1800 gram en ben vandaag precies 36 weken.
    Van het weekend ben ik een nachtje in het ziekenhuis geweest om haar in de gaten te houden en gelukkig mocht ik de volgende dag weer naar huis.
    Ik heb toen 2x aan de CTG gelegen en alles was verder goed.
    Nu moet ik 2x in de week naar het ziekenhuis voor een CTG en volgende week krijg ik weer een groeiecho.
    Verder moet ik thuis volledig rust houden,zodat zij kan groeien.
    PPPFFFF het maakt het maakt me allemaal zo onzeker.
    want ze kunnen wel zeggen dat verder alles goed is met haar, maar ik ben pas gerust als ik haar in mijn armen heb.
    Groetjes Lillybit

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Jeetje meiden dat lijkt me schrikken!

Ik hoop dat jullie kleintjes nog even een groeispurt maken.

Fijn dat je bij je moeder terecht kan. En dan ook echt je rust nemen he? Ze zeggen het niet voor niks.

18. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Ik lees ff mee. Had zelf al topic geplaatst met vraag of er meer meiden zijn. Ik ben nu 26+6 en hoorde gister bij de VK dat beebje ook (te) klein is. Wordt nu extra onder controle gehouden, maar was benieuwd naar ervaringen van anderen. ALs ik dit zo lees hoop ik echt dat beebje gaat groeien.

Meid, heel veel succes, probeer de rust te vinden bij je moeder. Laat je meissie lekker groeien en probeer je niet te druk te maken. Tis goed nieuws dat met haar alles in orde is, heb vertrouwen!

19. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    AAAAHHHHHH wat ben ik zenuwachtig,
    Vandaag de grote dag of ik hoor of ze me in gaan leiden of dat het kleintje nog in mijn buik moet blijven zitten....ik vindt het allebij niet leuk.
    Ben zoooo bang voor de bevalling en anderzijds ben ik het zwanger zijn echt zat.
    IK wil het gewoon allemaal achter de rug hebben .

Ik wil nu wel van de leuke dingen gaan genieten, maar ja eerst deze klus maar klaren .

OM 2 uur moet ik in het ziekenhuis zijn nog 3 uur wachten...en ik wacht nu al maanden.
    Moeders is gewoon nog een tukkie aan het doen....hoe kan ze dat terwijl ik hier met klotsende oksels zit .

20. henkie24

henkie24 Niet meer actief

sterkte vandaag meid

Deel Deze Pagina