Van 5 naar 4 flessen en eventueel papfles?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Sim88, 7 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Goedemorgen,

Ik zou graag wat advies willen over de voeding van mijn dochter want ik twijfel nu heel erg.
    Mijn dochter is bijna drie maanden. En drinkt al een tijdje 180+6 en dan 5 voedingen. Het is altijd goed gegaan maar sinds een week laat ze soms 40cc staan. Overigens moeten wij haar altijd voor haar laatste voeding wakker maken wat ik erg zielig vind!

Ze krijgt nu op de volgende tijden een fles 07.00-10.30-14.30-19.00-22.30.
    Moet ik nu naar vier voedingen gaan omdat ze regelmatig best wat laat staan? En kan ik eventueel van de laatste fles een papfles maken?
    En hoe doe ik dat in combinatie met pitmeel? Want mijn dochter heeft bij elke fles één klein lepeltje pitmeel ivm spugen voorheen.
    Ze spuugt trouwens niet na de voeding, dus ze krijgt ook niet teveel lijkt me.

Graag hoor ik jullie advies, alvast bedankt!!

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Beste Sim88,

Bedankt voor je vraag.

Tussen 4 en 6 maanden buigt de groeicurve van je kindje vaak iets af, dit zorgt er voor dat kindjes soms voldoende hebben aan een voeding minder. Het beste is om dit in dit geval met je consultatiebureau te bespreken, zij kunnen aan de hand van de groeicurve de juiste hoeveelheid voeding voor je kleine bepalen.

Vanaf 4 maanden mag je beginnen met de introductie van vaste voeding, waaronder rijstebloem. Wanneer je kleine refluxklachten heeft, kan je zowel de rijstebloem als het johannesbroodpitmeel samenvoegen zodat er zo min mogelijk voeding teruggegeven wordt. De pap zal namelijk weer dun worden in de maag.

Fijne dag toegewenst!

Groetjes,
    Amber

Deel Deze Pagina