mijn kleintje pakt de fopspeen niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anne81, 23 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    Mijn kleintje van twee weken vind de fopspeen vies, ze spuugt hem steeds meteen weer uit en word er zelfs boos van als ik hem in haar mondje stop. Ik heb allerlei soorten en maten, Bibi, Difrax, Hema en weet ik veel wat nog meer maar geen een vind ze fijn. Maar ik wil haar toch graag eraan laten wennen want het zou heel fijn zijn als ze 's nachts op haar speen kan zuigen in plaats van op onze pink. Heeft iemand tips?

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    heb je ook de difrax combi geprobeerd? Die is recht en heeft een natuurlijkere vorm!

3. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Ons zoontje had precies hetzelfde, op een of andere manier begreep hij niet hoe hij de speen moest "pakken".
    Misschien dat jouw kindje dat ook heeft. Misschien dat ze even de tijd nodig heeft om de speen te leren pakken.
    Een aantal weken later had hij het ineens door en pakte hij hem wel.
    (Maar nog altijd niet echt een spenenkindje hoor, spuugt hem heel snel uit)

4. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Kindjes hebben van nature een reflex waardoor ze "vreemde objecten" meteen weer uit hun mondje duwen. Heeft te maken met overlevingsstrategie. Dit verdwijnt pas na 4-8 maanden.

HIermee kun je ook oefenen of je kleintje toe is aan vast voedsel. Beetje proberen, een keer of vier. Duwt hij/zij het eruit, dan is ie nog niet klaar voor vast eten.

Geef je borst of flesvoeding? Als je borstvoeding geeft heeft je kindje vaak nog honger als ie nog zuigbehoefte heeft. Dan kun je beter je borst geven. Zo komt je kindje ook van de zuigbehoefte af. Borstgevoede kindjes hebben eigenlijk geen speentje nodig. Het onderdrukt de zuigbehoefte en heeft nadelige gevolgen op het eten en de productie van mama.

En sommige kindjes willen gewoon echt geen speentje.

5. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    ik denk dat ik die andere van difrax heb, hij is niet recht maar wel heel klein (een beetje de vorm van een pink ;)) kan inderdaad eens die andere vorm proberen!

Ik geef flesvoeding, dus jammer genoeg kan ik niet mijn borst geven als ze zuigbehoefte heeft :(

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi, wij hadden precies hetzelfde. In het begin alle spenen geprobeerd maar hij spuugde alles weer uit of hij zoog er zo hard aan dat het er zo uitviel. Na een week of 3 waren wij zat om het te proberen maar achteraf ben ik er heel erg blij om.
    Mijn zoontje is nu 4,5 maand en heeft de speen echt niet nodig. Nachten zijn nooit een probleem. Als hij een keer wakker wordt dan valt hij na een kwartier van zelf wel in slaap, ik hoef er nooit uit.
    Als babies een speen niet hebben of niet gewend zijn dan leren ze om zelf in slaap te vallen. Als ik nu verhalen hoor dat sommige mama's een aantal keer per nacht uit moeten voor een speentje, dan ben ik blij dat mijn zoontje geen speen heeft.
    Ik heb trouwens ook nooit pink gegeven.

7. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

wij hadden dat snachts ook dat we eruit gingen om haar het speentje te geven.. maar op een gegeven moment hebben we dat niet meer gedaan, is even huilen maar daarna vond ze haar duimpje erg lekker... en nu wil ze de speen niet eens meer..

8. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    mijn dochter sliep ook vaak met mijn pink maar na een paar weken was dat over. ze heeft nooit een speen gepakt en ook haar duim niet.
    ze slaapt helemaal zelf in.

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ons zoontje pakt wel zijn speen. maar zodra hij slaapt spuugt hij hem uit. vaak is hij zo moe dat ik hem niet eens een speen moet geven omdat hij zo in slaap valt. ik geef hem zijn speen alleen als hij huilt of zijn slaap niet kan vatten. heb hem laatste dagen ook al enkele keren betrapt met een duim in zijn mond. erg makkelijk, vooral als je baby echt heel erg die zuigbehoefte heeft. zo hoef je er snachts niet uit want die duim vind hij zelf wel!

10. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

wees blij, sommige kinderen zijn gewoon niet zulke zuigers. hoef je later tenminste niet het weer af te leren!

11. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hihi, herkenbaar hoor! Volgens mij hebben we boven 20 spenen liggen in alle uitvoeringen en ze pakt zeg geen van allen! Pink pakt ze wel en uiteraard de borst wil ze altijd een sabbelen ;)
    En ach... wat je niet aanleert.. hoef je ook niet af te leren!
    Is je kindje verder tevreden?

12. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    hier ook een baby die bijna nooit een speentje hoefde.

toen hij net geboren was had hij wel zuig behoefde maar kon hoe groot of hoe klein het speentje was de speen niet in zijn mond houden en hij vraagde toen hij wat weekjes ouder werd er ook niet om.

hij sabbelde wel altijd aan zijn mouwtje (nu nog ) en van de week zag hij weer zijn oude tut en ging er lekker op bijten(dus heb hem maar afgepakt)

maar ik ben er aan de ene kant ook wel erg blij mee hoor... haha

13. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Waarom iets willen geven wat je kindje niet wil en dus waarschijnlijk ook niet nodig heeft?

Merel deed het precies zo. De speen belandde 2 meter verderop en voor ons was dat een teken dat ze het niet nodig had. Wij vonden dat heel prettig,want je hoeft het ook niet af te leren. Na 2 weken is het heel logisch dat je 's nachts nog met je kleine bezig bent. Dat verandert vanzelf....

14. Troetelbeer

Troetelbeer Actief lid

3 sep 2007
    156
    0
    0
    Ook ons zoontje hoefde niets van een speen te hebben. Hij spuugde het meteen altijd uit. En nog steeds. Hij heeft wel zijn duimpje ontdekt. Alleen bij het in laap vallen zuigt ie op zijn duimpje en that's it! En als ie wakker is, merken we het niet eens, want dan kijkt ie vaak stilletjes in het rond :D

15. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    nou tim wilde ook geen tut en nu ben ik er blij mee

snachts nix kwijt ... dus geen onderbreking in de nachtrust .. nix tutten kwijt en noem het maar op...
    nou is tim geen huilen hoor dus dat is misschien makkelijker ...
    maar bij een nee zou ik het niet doen ! ben je later misschien wel blij mee ....

16. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

zowieso, als je borstvoeding geeft is het advies geen speen voor ze 4 weken zijn ivm het goed op gang komen!

17. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Onze dochter heeft 'm ook nooit gewild. We hebben het in het begin wel even geprobeerd met wat verschillende spenen, maar ze spuugde ze allemala met een boogje weg. Ach... achteraf ben ik er eigenlijk wel blij om, we hebben het ook niet hoeven af te leren en ze heeft 'm nooit gemist.

18. Mickey18

Mickey18 Actief lid

4 mrt 2008
    149
    0
    0
    Zojuist hadden we een intake van het CB, en de verpleegkundige vertelde dat ze de speen in het begin niet willen, omdat de 'kokhalsreflex' bij pasgeboren baby's vooraan in de mond zit. Later gaat dat naar achter, net als bij volwassenen, maar dat verklaart waarom ze de speen uitspugen.
    Ze adviseerde om als je de speen in de mond stopt, hem even goed vast te houden, zodat de kleine hem in de mond kan houden.
    Hoop dat het je helpt, ga het zo ook bij mijn kleine proberen!
    Groetjes, Mickey

19. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    we hebben afgelopen vrijdag ook intake gehad en tegen ons zei ze ook dat ze het soms aan het begin nog niet willen en als je dan na een weekje weer eens probeert, ze hem misschien wel pakt. Dat zal dan misschien inderdaad door die kokhalsreflex zijn, want dat heeft ze ook weleens gedaan als ik de speen erin stopte. Ben benieuwd of het bij jou is gelukt!

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm wi jhebben het paar keer geprobeerd omdat anne weken achter elkaar gehuild heeft

maar ze kan prima zonder hoor
    speen is nooit wat geworden.. en nu sabbelt ze in bed op haar duim
    tot ze in slaap valt.. dan is dr duim gewoon weer uit dr mond

ik zou het niet zo'n drama vinden :)

Deel Deze Pagina