Hallo mama's, ik ben erg benieuwd naar jullie mening wat betreft de leeftijd tussen jullie kinderen. Wie vind het erg prettig dat er niet al te veel leeftijd verschil zit tussen jullie kinderen (zo'n 1,5 jaar) en wie vind het juist prettig dat er iets meer verschil tussen zit (2 jaar en meer).
Mijn nichtje heeft in 6,5 jaar tijd 5 kinderen gekregen (de eerste is helaas een paar weken voor de uitgerekende datum overleden) en ze is er heel gelukkig mee. Heel druk, maar ook heel erg leuk. Mij lijkt het ook leuk als er niet teveel tijd tussen zit, maar goed, eerst maar zwanger zien te worden...
Mijn oudste is van 5 oktober 2002 en de tweede van 24 september 2004, nog net geen 2 jaar dus. Moet zeggen dat t helaas niks zegt over hoe kids met elkaar om gaan, dat ze aan elkaar hebben want bij ons ging het niet op, hier andersom, vreselijk jaloers en exteeem zusje krabbelen. Het gaat nu goed hoor, ze zijn nu 6 en 4, maar t was wel hefitg. Nu zwanger van de 3e en vind t leuker dat de 2 dames het nu bewust allemaal meemaken. Maar nooit meer zo kort op elkaar bij ons
Sja ... Mijn oudste 2 kinderen schelen 15 maanden met elkaar, en ik kan eerlijk zeggen dat ik dat behoorlijk zwaar vond de 1e jaren. De oudste kon bijv. nog niet lopen terwijl ik wel hoogzwanger rondliep, en ze zaten ook totaal niet in elkaars ritme met slapen e.d. Daar kwam bij dat de 2e een couveusebaby was en daardoor veel extra zorg nodig had/heeft. Inmiddels zijn ze 7 en 8 jaar, en ik heb ik 4 maanden geleden nog een zoontje gekregen. Maar ook nu blijft het een race tegen de tijd, en ben ik de hele dag bezig met organiseren. Voornamelijk omdat ik ook te maken heb met de basisschool van de oudste 2, die zo'n 10 km verderop ligt. De hele dag staat in het teken van halen en brengen (4x p.d), spelen met/bij vriendjes, clubjes, boodschappen halen, huishouden .... en dan ook nog proberen om het ritme van de jongste niet te verstoren met zijn slaapjes en voedingen . Ondanks dat ik dus iedere avond om half 8 uitgeblust op de bank neerplof, wil ik ze toch geen van 3 missen en doe ik alles met liefde voor ze
op 4 dagen na zit er net geen jaar tussen! Ik vind t super en mn kleine meisje slaapt nog best veel dus de drukte valt reuze mee, meestal rond het avondeten is het t drukst maar we hebben er een goed ritme inzitten. Ik zou het zo weer gedaan hebben! Danique moest er even aan wennen maar is echt heel lief voor dr zusje.
tussen youame en dice zit 22 maand vindt het soms wel zwaar maar ben blij dat youame zich zelf kan vermaken helpt me overal mee pakt zelf haar drinken uit de kast enz gelukkig slaapt ze vaak een uurtje als dice ook slaapt kan ik rustig in hui verder we hebben al een aardig ritme alleen soms kan youame dingen gaan uitspoken als ik dice de fles doe enz maar dat hoort erbij haha
wij hebben 17mnd verschil, en het heeft natuurlijk voor en nadelen. nadeel is dat de oudste nog erg bewerkelijk is en niet op afstand bestuurbaar verder zien wij op dit moment alleen maar voordelen, het is echt super leuk, en ik denk ook dat het voordelen kan hebben later, met weinig leeftijdsverschil .en natuurlijk kan als nadeel juist het kleine verschil genoemd worden, je hoort wel eens dat er enorme jaloezie kan ontstaan en competitie bij klein verschil... tóch hebben wij bewust gekozen voor een klein leeftijdsverschil
hier zit er straks z'n 21 maanden tussen en vind het iets te kort opelkaar. gelukkig loopt alicia al erg goed en kan sinds kort beter alleen spelen want vooral het zwanger ziijn bevalt me zwaar en dat nu al. heb nu 2 nachten zeer slecht geslapen en ben doodop. als je nog geen kids heb rondlopen ga je even slapen maar zoiets zit er nu niet in. ik moet spelen. eten en lachen met mijn dochter en pff at is dat zwaar. maar goed hier was het meteen raak en had wel verwacht dat ik er weer z'n 6 maanden over zou doen net als bij mijn miskraam en dad zou alicia ruim 2z ijn geweest. nouja het gaat vast wel goed komen mijn paps en mams hebben samen 5 kids warvande oudste en ik 3,5 jaar verschillen, dan ik met zusje 1,5 jaar, zij weer met zusje 1,5 jaar en de jongste schelen maar 11 maanden. mijn ouders vonden het erg zwaar maar zouden het zo over doen. de jongste en de ouste waren een ongelukje en ook izjn er 2 miskramen geweest tussendoor. nu hebben we heel veel aan elkaar en je merkt erg goed dat de jongste 2 erg aan elkaar hangen en ik met mijn zus waar ik 1,5 jaar met verschil. mijn zus had zo der eigen vriendjes en dat komt vast ook door de leeftijdverschil.
hmmmm....tussen mij dochter en mijn zoon zit 10 jaar...maar moet eerlijk zeggen dat de rust hier in huis ver te zoeken is... de een begint te puberen en de ander is tandjes aan het krijgen dus...hehe Mijn dochter is net een 2de mama, als ik kai in haar ogen net iets te lang laat huilen dan krijg ik dat te horen en ze is als ze thuis is altijd wel met m bezig... maar ja...puberen hoort er ook bij en als ze dr bui heeft dan issie niet leuk, huilt ie te veel en wil ze een zusje...(dit neemt ze binnen een half uur weer terug en knuffelt dr broer dan dood omdat t dr zoveel spijt dat ze het gezegt heeft!) vind het wel lekker hoor dat er zoveel tussen zit maar we zijn nu aan het oefenen voor een 3de en daar zal dan(als het aan mij ligt) niet zoveel tussen zitten dus denk dat ik dan echt kan zeggen hoe ik t vind...want ik weet niet beter dan dat er zo'n groot leeftijds verschil tussen zit.
Tussen mijn dochtert en de volgende zal als alles goed gaat straks 23 maanden verschil zitten. Eigenlijk precies zoals ik in gedachten had, zo'n 2 jaar verschil, maar goed, je weet ook nooit wanneer je precies zwanger zult worden, daar valt weinig over te zeggen. Tussen mijn oudste zus en mij zit bijna 5 jaar en tussen mijn middelste zus 2,5 jaar. Ik heb altijd veel met haar gespeeld en ik trek er nog veel mee op. Mijn oudste zus was toch met andere dingen bezig die meer bij die leeftijd passen. Daarbuiten zijn we elkaars types niet, maar dat heeft niets met leeftijdsverschil te maken. En kort op elkaar wou ik niet, omdat mijn hoofd het eerste jaar totaal niet naar zwanger worden heeft gestaan, was blij dat ik weer een beetje normaal functioneerde en ik gewoon het eerste jaar al mijn aandacht op mijn dochtertje wou richten en daar van genieten zonder misselijkheid, moe zijn en vanalles wat bij een zwangerschap kan komen kijken.
Hier zit 6 jaar verschil tussen de kids. Daar is bewust voor gekozen ik wou Delano eerst naar de basisschool hebben voordat er een 2de kwam. Toen hij op de basisschool zat, was ikzelf nog druk met studeren dus toen toch nog wat langer gewacht. Ik vind het leuk zo, de zwangerschap was ook heel bijzonder om te delen met m'n zoon hij begrijpt alles toch beter dan een 2jarige en kon ook begrip voor me hebben als mama even niet zo'n puf had. Ook gaat hij geweldig om met zijn zusje ze zijn ontzettend dol op elkaar, als Nana Delano ziet word ze helemaal enthousiast. Ik denk niet dat er weinig leeftijdsverschil tussen moet zitten om een goede band te hebben, want de band tussen Delano en Nana is nu al supersterk. In plaats van dat Delano in de ochtend eerst mij een kus komt geven gaat ie eerst naar zijn zusje toe.
Tussen Daan en Roos zit 18 maanden Daan is gelukkig helemaal niet echt super jaloers geweest wel soms even maar dat is zo weer weg. Zometeen zitten tussen Roos en de aankomende misschien maar 8 maanden ik denk dat die wel samen gaan optrekken.
Leuk om te lezen ieder z'n verhaal. Mij lijkt het ook leuk niet zo veel leeftijdsverschil, maar aan de andere kant is het misschien wel heel erg zwaar. Denk dat het allebei zo z'n voors en tegens heeft. Maar je hebt het ook niet zelf in de hand hoeveel verschil er tussen komt te zitten.
Tussen de eerste en tweede zit 2 jaar en 3 maand, ik vond dat achteraf een heel leuke leeftijd, nooit geen last gehad van jaloezie ofzo. Het was echt leuk en goed te doen. De derde wilden wij er ook wel graag met hetzelfde leeftijdsverschil erachteraan, maarja, dat duurde wat langer dan we gehoopt hadden, nl 20 jaar. Maar ook dit is geweldig! Dus ook zeer aan te bevelen!
Ik denk niet dat er een ideale leefstijdsverschil bestaat...alle leeftijden hebben ze voor en nadelen en het ligt er ook aan hoe de kindjes zijn... Je moet gewoon je gevoel volgen! Succes
tussen mijn meiden zit precies 51 wkn en ja.. soms is het druk... maar over het algemeen is het goed te doen. Nu is het bij mij op dit moment ff minder maar dat kom doordat de oudste in dr 15 mnd sprong zit... maar ja die is sowieso zwaar... meerdere kids of niet.. Maar ja, over een paar daagjes is ze er vanaf en da kan het genieten weer beginnen
tussen mijn dochters zit 5 jaar...was niet echt "de bedoeling" (scheiding en nu hertrouwd ) maar vind het nu wel heel leuk. De oudste kun je veel uitleggen en erbij betrekken/helpen..ze gaat naar school,zo heeft ze wat tijd voor haarzelf en ik wat meer met de jongste....ik vind het heel relaxt en supergezellig zo..
Ik heb wel aardig leeftijdsverschil tussen de kinderen zitten (niet bewust voor gekozen overgens) 13,11,6,en 8 maanden. Ik vind het wel prettig,de oudste zitten overdags op school en ik heb dan de volledige aandacht voor de jongste. Daarnaast heeft het nog meer voordelen. De 2 oudste(meiden)zijn net moedertjes voor Justin,willen ook veel doen met hem. Eten geven,in bad gaan en dat soort dingen.
Mijn eerste 2 schelen zon 21 maanden. Ik kwam er achter dat ik weer zwanger was op de verjaardag van de eerste. Dat was niet helemaal de bedoeling. We waren wel aan t gaan voor n 2e...maar dat hadden we net n paar dagen vantevoren besloten voor we raak schoten Aan de eene kant vond ik het fijn dat ze weinig scheelden. Je bent zo uit de luiers enzo en ze hebben kwa leeftijd en speelgoed veel aan elkaar (allebei jongens ook) Maar aan de andere kant is t best zwaar 2 van die kleine bengels. In het begin heeeeel veel ruzie. Ook omdat de oudste PDD-NOS bleek te hebben. En hun karakters zijn net jing en jang...ze verschillen erg maar passen daarom ook wel weer bij elkaar...maar t kan botsen..en dan BOTST t ook enorm! Toen de oudste sociale vaardigheids training een beetje onder de knie had ging het wel steeds beter en ze zijn n tijdje 4 handen op 1 buik geweest. Maar t botste nog wel ooit maar dat is bij iedereen normaal. Nu nog of misschien moet ik zeggen weer.. De oudste is behoorlijk aan het puberen enzo. En de jongste weer hem PRECIES zo te irriteren dat hij weer fijn los gaat Straks zijn t allebei pubers...ik houd soms mn hart vast En dan nu Wendy erbij (de heren zijn ondertussen bijna 10 op n maandje na en 11,5) En gut wat is het fijn die heren op school te hebben en dan lekker tijd hebben alleen voor Wendy. Wendy is de enige baby en iedereen staat voor dr klaar. Ik kan me heel de dag lekker om haar bekommeren. Geen ingewikkelde constructie van wie heeft wat nodig en met wat gaat dat tegelijk met de andere, etc. Jongens gaan alleen naar school en weten wie wat waar en wanneer (soms nogal achter hun kont aan zitten maar ze WETEN het wel ) Dus dat heeft ook heel veel voordelen. Wat nou t fijnste is? Ik durf t niet te zeggen. Ligt echt aan de kinderen de leeftijden en de rest van de factoren denk ik. Dus maar lekker doen wat je hart je ingeeft
Hallo allemaal, Mijn oudste zoon Damian is 7 juni 2007 geboren en mijn jongste Ruben is 6 juni 2008 geboren, op 1 dag na zit er precies een jaar tussen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het best zwaar vind, 2 van die kleine ukkie's heel druk, maar wel super gezellig! Wij zouden graag nog een 3de kindje willen maar wachten daar nog wel even mee, eerst maar genieten van deze 2 ventjes, en dan zien we over een aantal jaar wel verder. Liefs