mijn kleintje pakt de fopspeen niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anne81, 23 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise pakte hem in het begin ook niet, ik denk ook dat het een kwestie van wennen is. De aventspeen (de platte) pakte ze wel. Maar ik ben het met mijn voorgangers eens, als je het vol kunt houden om hem gewoon niet te geven, hoef je later de speen niet af te leren ;)

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Ons meisje had ook enorme zuigbehoefte maar de speen lukte ook niet (nog niet trouwens) Ik had spenen van bibi,difrax en nuby. Toen ben ik de avent speen gaan proberen (een rechte speen) en dat vind ze helemaal fijn! Voordeel vind ik van deze speen dat ie doorzichtig is.

3. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ons zoontje kon ook geen speen vast houden spuugde hem meteen uit.
    maar de avent speen werk echt super, is idd een rechte.
    die kan ik iedereen aanbevelen.
    na een paar weken nog eens een andere speen geprobeert maar hij kon alleen die van avent in zijn mondje houden.
    pas met 5,5 maand ben ik een ander speen gaan proberen met een vorm die van 0+ en dat ging toen wel goed maar daarvoor ook echt niet.
    en das met 7 maanden dingen we over naar een speen ook met vorm voor 6 maanden.
    maar goed michien kan je die van avent proberen.
    veel succes diane

4. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    ik zat meteen even op de webiste van Avent te kijken, maar maakt het dan nog iets uit welke soort je kiest?... ah ik zit mijn verzameling nog even te checken, die speen kwam me opeens zo bekend voor... die heb ik dus al! Misschien toch over een tijdje nog maar een keer proberen...

5. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Gewoon volhouden! Mijn kleine man heeft 3(!) maanden op mijn pink gesabbelt. Gek werd ik ervan. Had geen pink meer over, maar hij heeft zo'n zuigbehoefte dat ik hem toch maar gaf. Een speentje probeerde ik steeds, maar lukte niet. Tot vorige week...Wat ben ik blij dat hij die speen nu wil. Is zoveel makkelijker.

Ik snap best de reacties dat je moet proberen om het zonder speen vol te houden, maar bij sommige kindjes werkt dat echt niet vanwege een mega zuigbehoefte.

Wij hebben, toen hij vorige week zo af en toe de speen pakte, wel afgesproken om vanaf dat moment geen pink meer te geven (want die had hij toch wel liever dan die speen) En nu gaat het goed.Hij valt er heerlijk mee in slaap, al verliest hij hem nog wel regelmatig. Dan is het even hard krijsen en zodra ik hem er weer in stop sabbelt hij tevreden verder....

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Sverre wilde ook absoluut geen speen. Duimde ook niet. Wij hebben lang 'gepinkt'. En de kleinst mogelijke speen op de fles zodat hij daarmee zijn zuigbehoefte kon bevredigen.

Speenzuigen is volgens mij ook een soort handigheidje dat ze onder de knie moeten krijgen hoor. Dus gewoon blijven aanbieden (als je tenminste écht wil dat ze een speen neemt).

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik denk dat je het beste ééntje kunt kiezen en die dan herhaaldelijk aanbieden. Als ze telkens iets anders (onbekends) in haar mondje krijgt gaat het leren wennen aan een speen denk ik nog langzamer.
    Volhouden dus... Sterkte!

8. roosje1201

roosje1201 Actief lid

20 aug 2007
    327
    0
    0
    hoi hoi

mijn zoontje wil ook geen speen
    als ik hem in zijn mondje doe dan kijkt hij heel vies en spuugt hem uit
    de pink wil die wel nu hebben we aangeraden gekregen om de fles heel strak dicht te draaien zodat hij harder moet zuigen om er wat uit te krijgen en zo ook zijn zuig behoefte wat bevredigt word.
    dit helpt wel moet ik zeggen nu krijgt hij minder de pink maar slaapt wel goed

en wat ik hier al eerder gelezen heb
    wat je niet aanleerd hoef je ook niet af te leren.

liefs mij

9. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Sarah wilde die halve platte speen ook niet, ze spuugte hem net zo hard weer uit. de combi had ze heel snel door. ze kan hem niet lang vasthouden en als ze in slaap valt, valt hij ook uit haar mond.

ik vind een speentje zelf wel handig omdat ze anders constant aan de borst ligt. ze heeft nogal krampjes en ik heb het idee dat dat hierdoor erger wordt.

maargoed, ik heb hem dus gewoon in haar mond gedaan en vastgehouden. op een gegeven moment had ze wel door dat ze er op kon sabbelen:)
    t ziet er wel heel schattig uit hoor, zo'n speentje:p

grappig eigenlijk, dat we eerst moeite doen om het AAN te leren.. en daarna veel moeite doen om het AF te leren :p

10. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    JAAAA het is gelukt! Toen ik gisteren ontdekte dat ik die avent-speen al had heb ik m meteen uitgekookt en vanochtend uitgeprobeerd en ineens pakte ze hem! Dus hopelijk kan ik vannacht de speen geven als ze niet wil inslapen. Wat een verademing! \:D/ bedankt voor al jullie tips! Ik vind het zelf toch nog steeds het fijnst als ik haar een speen kan geven want zover ik begrijp is duimen veel lastiger af te leren en slecht voor de ontwikkeling van haar gebit, en ze begon al steeds vaker op haar handje te sabbelen

11. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    had mijn kindje ook wou alleen maar de pink..maar sinds hij 10 weken was wou die ineens wel de speen en niet meer de pink :S

12. Kimmy83

Kimmy83 Lid

27 jun 2007
    92
    0
    0
    Hier in het begin een paar keer zo geprobeerd, maar ze zag het nut er niet van in. Er komt toch ook geen eten uit? Wat moet ik er dan mee?
    Na een maand dat ding ook maar weg gegooid, hier dus nooit geen speen gehad en ze doet het gewoon kei goed, niks gemist denk ik dan!

13. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Het duurde wel even voordat Alannah de speen wilde ipv de pink.

Deel Deze Pagina