Onze dochter mocht ook niet naar school als ze nog klachten zou hebben na een negatieve test. Dit hoorde ik pas nadat ze getest was. Gelukkig waren haar klachten zo goed als over toen we de uitslag kregen en is ze de volgende dag weer naar school gegaan. Maar een volgende keer laat ik één van mijn kinderen pas testen wanneer ze na een negatieve uitslag weer naar school mogen. Ook al hebben ze nog klachten.
Nou, 'win-win', zullen ze denken. Er worden geen andere kinderen besmet, dus die hoeven dan ook niet te testen. (Beter 1 kind een week thuis, dan wekenlang elke keer een paar andere.) En als door dit ontmoedigingsbeleid niemand meer z'n kind laat testen, heb je nooit een uitbraak en hoeft er ook nooit een klas in quarantaine.
Hier mogen ze ook niet verkouden naar school. Ze verwijzen wel naar de beslisboom waarin staat dat ze met negatieve test weer naar school mogen. Heel vaag. Ik snap het ergens wel, want als 2 verkouden kind naar school komt, steekt het andere kinderen aan. Maar ze mogen dit gewoon niet vragen. Thuisonderwijs als de rest van de klas naar school is is nihil.
In de beslisboom staat dat ze naar school mogen na negatieve test. Als dat hier ooit aan de orde is vraag ik van te voren het beleid van school, want als de testuitslag geen verschil maakt dan wordt hier sowieso niet getest.
In principe mogen kinderen die verkouden zijn bij ons wel naar school. Wel wordt er aangegeven dat het misschien verstandiger is om het niet te doen als de kinderen heeel erg verkouden zijn ipv een klein beetje.
Hier mogen ze na een negatieve test niet naar school tot ze helemaal klachten vrij zijn! Een klasgenootje van mijn dochter had zich laten testen (toen was nog niet bekend dat ze na een negatieve test niet naar school mochten). Test was negatief maar een groot drama geweest en het kindje werd weer naar huis gestuurd. Toen is er een mail de deur uit gegaan dat verkouden kinderen gewoon niet welkom zijn. Dat kindje is 2 week geleden negatief getest en zit nog steeds thuis. Niemand laat zo zijn kind nog testen natuurlijk.
Als mijn kind een negatieve test heeft en die snottert nog een beetje dan stuur ik haar toch echt gewoon naar school want waarom dan in godsnaam testen ? Kunnen we daar ook beter mee stoppen.
Ik vind dit echt niet kunnen hoor. Wrm willen ze dan zo nodig dat die kinderen allemaal massaal worden getest. Door dat massale testen bij die kinderen lopen de wachtrijen bij de GGD nog meer op en zitten mensen die een negatieve uitslag nodig hebben onnodig lang te wachten op een testuitslag. Hier mogen ze na een negatieve uitslag en met milde klachten vooralsnog terug naar school.
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder om te lezen dat heel veel mensen alleen hun kind laten testen om het weer sneller naar school te kunnen laten gaan. Ik zelf werk buiten de deur en heb de hele dag nauwe contacten met mensen (1elijns zorg). Alleen daarvoor al vind ik het wel belangrijk om te testen. Zou toch niet willen dat ik in mijn werk misschien iemand zou besmetten omdat er corona in ons gezin zou zijn. Al de mensen die zeggen dat testen dan geen nut heeft bij kinderen, werken jullie allemaal alleen thuis dan en blijven jullie thuis als je kind verkouden is? Testen is in eerste instantie nodig om verspreiding van het virus tegen te gaan, niet om te zorgen dat je verkouden kind naar school kan.
Ten eerste zou ik not amused zijn als mijn dochter na een negatieve test alsnog niet naar school mocht, sommige kinderen zijn vaak en lang verkouden. Daarnaast vind ik dat er ontzettend panisch wordt gedaan over zo'n test. Nee het is niet fijn, maar het is zo gebeurd.
Nou daar heb je het al. Mijn man en ik werken beide al een jaar thuis. Wij komen vrijwel nergens. Dus daarvoor hoef ik het niet te doen Kind laat ik inderdaad testen omdat het weer snel naar school kan. Anders kan ik hem ook 10’dagen thuis houden. Maakt toch geen verschil. Dan ga ik gewoon keer geen boodschappen doen en gaan ze inderdaad niet naar opa en oma, zwemles en voetbal. Dus als we dan toch nergens komen nou, dan maakt het niet veel verschil toch. En ik test laagdrempelig hoor. Ik zou wel mijn kind laten testen. Ik ben al 8 keer negatief getest. Als ik klachten zou krijgen of iedereen, of echt ziek ziek zou ik testen. Maar mijn peuter met een loopneus laat ik nu ook niet testen (mag ook gewoon naar opvang) blijf niet bezig. Maar ik begrijp best dat je dat niet doet als je toch thuis moet blijven. Waarom zou je dan.
En dat bedoelde ik dus met het ontmoedigen. Want je ziet het aan de reacties. Oh dan testen we niet. Wijzelf laten testen om te kijken of het corona is en of we veilig naar werk en revalidatie kunnen. En ik vermoed dat dit bij velen zo is. Dat uw kind dan naar school kan is in mijn ogen een logisch gevolg (als ze deftig zijn e, niets als ze nog flink verkouden zijn).
Dat ben ik met je eens. Ik zei van te voren ook dat ik mijn kinderen onder geen voorwaarde zou laten testen. Vorig weekend moest mijn 4-jarige toch getest worden, wegens een snotneus en een medisch onderzoek op maandag die niet door kon gaan zonder negatieve test. Ik maakte me er ontzettend druk om, maar het boeide haar echt he-le-maal niets.... Ze zei dat het een beetje kriebelde in haar neus en vertelt sindsdien iedereen vol trots dat “de dokter een stokje” in haar neus en keel deed.
Ik denk dat, in veel gevallen, d ouders er meer een punt van maken dan de kinderen zelf Ik was de eerste keer ook gespannen hoe mijn kinderen op de test zouden reageren. (De jongsten zijn 5 en 9) Ging prima. Toen het weer een keer moest was ik wel benieuwd hoe, met name de jongste, het zou doen. Ging weer prima. Derde keer was helemaal een eitje
Dat zei de vrouw van de GGD al toen ik ze de 1e keer liet testen. Dat ouders het vaak erger vinden dan de kinderen, was haar ervaring. Vorige week begon mijn dochter van 4 wel te huilen, terwijl het de 1e keer bij haar het beste ging van alle 4.
Ik maakte me er vantevoren ook meer druk om dan nodig. Vanochtend met dochter van net 6 geweest. Zo gepiept en geen kik gegeven. Ze neemt, er vanuit gaande dat het negatief is, vol trots dr dapperheidsdiploma mee naar school morgen Ze heeft nu bijna nergens last van, maar ja, wilde het wel zeker weten. Werk zelf bij een huisarts en ze is nog bij oma geweest vrijdag. En op school zitten er al 2 klassen thuis door besmettingen, dus je weet maarnooit.
Met welke reden? Kind is getest heeft geen corona Wat kan dan een reden zijn om niet naar school te mogen en waarom zou een kind dan getest moeten worden
Ja maar als je inderdaad verder toch niet buiten de deur komt maakt dat niet zoveel uit natuurlijk. I
Toch nietnheel gek. Je kind kan de ander besmetten en vervolgens moet die weer testen. Tot je 24 uur klachten vrij bent blijf je thuis. Vervelend maar helaas noodzakelijk, anders blijf je testen.