Hallo Ons zoontje (5 weken, 4kg120) krijgt momenteel 120ml + 4ms (2ms Standaard, 2ms Omneo). Hij vraagt dit meestal na 3,5/4u waardoor hij 6 (soms 7) flessen op een dag krijgt. Vaak gebeurd het dat hij na deze fles niet voldaan is. Thans doet hij er wel 20min over eer de fles leeg is en heb ik niet het gevoel dat hij gulzig is. Wel gaat hij dan nog zoeken naar mijn borst, steekt hij zijn vuistjes in zijn mond, huilt hij en wordt hij niet rustig. Als ik dan nog wat bij geef wordt hij na zo'n 30ml extra rustig en geeft hij mij een voldane indruk. Hij slaapt dan ook netjes in. Ik ben er mij van bewust dat 6 flessen van 150ml te veel zijn voor ons zoontje, echter lukt het mij niet om er 5u tijd tussen te laten... Iemand tips? (p.s. de reden waarom ik standaard en omneo mix: op puur standaard gaat hij overgeven omwille van de lichtheid van de melk en heeft hij neig last van krampjes, op puur omneo heeft hij min 5 poepluiers - heel plat - per dag, met deze mix gaat zowel het overgeven als de poepluiers goed)
Hi KimM1989, Dank voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden te beantwoorden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven Groetjes, Samara - Nutricia voor jou