Lui mens

Discussie in 'De lounge' gestart door kimsch, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi,

Af en toe baal ik zo van mezelf (zoals vandaag).

Ik werk sinds januari 3 dagen in de week en dan ik had van mezelf verwacht dat ik flink wat dingen zou gaan doen.

Maar ik doe helemaal niks :x

Ja, dit is wat ik doe:

- Spelen met Koen
    - Steeds laptop aan doen en pagina's bekijken die ik al tig x heb bekeken en er staat eigenlijk niks nieuws op.
    - Nintendo ds spelen
    - Weer spelen met Koen.
    - Stukje wandelen / fietsen

Wat moet er nog gebeuren:
    - huishouden
    - spullen opruimen (zoals de zolder, is echt een puinzooi)
    - tuinieren
    - leren voor het werk leren voor het werk
    - ramen lappen
    - boodschappen
    - was, was, was
    - Kortom eigenlijk alles wat het huis netjes en schoon maakt.
    - Op bezoek bij een achtertante en achteroom.
    - Creabea zijn.

En dan 's avonds zit ik tegen me vriend te klagen dat ik eigenlijk nergens aan toe kom....Ik moet me echt schamen :evil:

Ben ik nou de enige die zooo lui is en het huishouden niet op orde heeft?

Wie komt er een schop onder me reet geven, zodat ik eindelijk eens wat nuttigs gaan doen!

Sorry, voor de deze nutteloze topic...maar moest het even kwijt.

Groetjes,

Kim

2. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Haha....klinkt bekend hoor.... ;)

de stofzuiger kijkt me hier ook al een tijdje aan...maar ik dacht eerst nog even internetten en dan ga ik echt zuigen en dweilen :oops: :)

3. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ja ik ken het hoor :)
    Nou moet ik vanavond wel werken maar heb echt geen zin om iets te doen nu!

Lig lekker in bed met de kids tv te kijken en met de laptop bezig zijn! (schaam)

4. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Herkenbaar.
    Ik doe dan wel nuttige dingen op een dag, maar eigenlijk zou ik meer moeten (en kunnen) doen.
    Maar dat je spelen met Koen in t rijtje "ik doe helemaal niks" plaatst ben ik niet met je eens. Tis alleen maar goed dat je kind die aandacht krijgt.

Zolder is hier onlangs opgeruimd, tja...ik moest wel. die stond zo vol dat de spullen die op t pc kamertje stonden er niet eens bij pasten, en die kamer hebben we nodig voor ons meisje wan die moet uit t baby kamertje. Gouden tip hierbij is....laat iemand anders t doen. k heb t merendeel zelf gedaan. Wat n ellende, ik kan niks weg gooien. Dus toen vriendlief zich ermee kwam bemoeien schoot t opeens veel sneller op :D
    Ramen lappen......getsie, toch niet met dit weer :confused: :D
    tuinieren....in die modder? wacht lekker tot t voorjaar en doe t samen.
    wassen stelt niks voor vind ik, doet de machine voor mij. Evenals strijken, doet mn droger (iron aid). hoef t alleen t vouwen en bij de betreffende persoon op bed te leggen. Opruimen doen ze hier zelf, behalve ons kleine meisje natuurlijk.
    en creabea zijn is geen moet he..dat leg je jezelf op.
    (maar ik ben ook zo, heb bedacht zelf geboortekaartjes te ontwerpen in photoshop, maar heb nog niks gedaan, en over 7 weken zou ik al bevallen kunnen zijn...)

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Welkom bij de club! Van mij hoef je geen schop onder je reet te verwachten, hoor! :p

Ik werk sinds Jelle's geboorte 16 uur per week en ik doe nog net zoveel (zo niet minder) in het huishouden als toen ik nog gewoon 32 uur werkte. Bij mij zijn het vooral de extra dingen die blijven liggen zoals ramen lappen enz...

Jelle is inmiddels op een leeftijd dat ik ook wat kan doen als hij wakker is, dus dat scheelt wel iets, maar dan nog... Het is veel lekkerder om tijdens zijn middagslaapje even te internetten of eindelijk eens een boek te lezen... En daar geniet ik dan ook lekker van, en ik ga straks wel stofzuigen als Jelle wakker is... :D

Tja, en zwanger zijn helpt dan ook niet echt, ik ben al moe genoeg zonder het huishouden... :)

6. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Nou...hier kijken echt alle spullen me aan van...Heee geef ons nou een keertje een poetsbeurt!

Ik ben er gewoon een beetje verdrietig van dat ik zo lui ben en niks doe. Weet gewoon van narigheid niet waar ik moet beginnen, zucht....

7. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Met jezelf afspreken: eerst ramen zemen, daarna een kwartiertje computeren. Daarna weer wat doen in huis, weer computeren etc. Gewoon DOEN is mijn advies.

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Oh, wat herkenbaar zeg. Ik heb precies hetzelfde. Ik wist altijd al dat ik lui was, maar tijdens mijn verlof heb ik het er wel heel erg van genomen (en daardoor ook behoorlijk wat zitvlees gekweekt helaas). En nu doe ik nog steeds niet veel. Maar ja, ik heb dan ook een zoontje dat niet zo denderend slaapt overdag. Ik heb al een paar keer de hele douche ingesmeerd met Antikal en vervolgens werd hij wakker, waardoor het goedje lekker twee uur in kon werken. Niet echt de bedoeling.

Maar dat is dus mijn excuus. Goed excuus wel, toch? Hihi :)

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik heb daar niet zoveel last van.
    Af en toe gun ik me wel een momentje voor mezelf terwijl er nog iets te doen is, maar ik werk ook meer. (dus gun ik het mezelf) Ik doe gewoon alles, omdat het moet. Laten liggen is geen optie volgens mijn programmering blijkbaar :)

10. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Het wordt cliche...maar....herkenbaar! Bij mij hangt het heel erg van mijn bui af. Depri = geen huishouden doen, Vrolijk= ook geen huishouden doen want leuke dingen gaan voor. Ik moet het hebben van mijn gewone buien en van mijn poetsdrift zo 1x in de maand. Ik kan me tegelijkertijd ook vreselijk ergeren aan troep dus dat maakt het niet gemakkelijk. Nu zit ik hier in de stilte te laptoppen, vind ik heerlijk. Maar toch wil ik zo ook nog de boodschappen doen, de caviahokjes schoonmaken, de woonkamer eens opruimen....ik kom er niet toe. Chaos in je hoofd ofzo. Ik voel me nu ook wel moe moet ik zeggen.

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik kan alleen maar zeggen dat ik 100%hetzelfde voel als Melloncollie!

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ow wat herken ik dit! :)

Ik erger mij ook aan de troep, maar om het dan op te ruimen... Er zijn dan ineens andere dingen te doen :D Soms is het zo erg dat als er bezoek onverwacht belt dat ze langskomen, we in actie schieten en volop beginnen op te ruimen totdat het bezoek er is :oops: :) Erg he... Vorige week belde mijn vriendin dat ze onverwacht langs kwam; mijn vriend en ik bekeken elkaar, zegt hij ineens 'nou schat dat is ook de eerste keer dat we niet moeten beginnen op te ruimen, 't is voor een keer eens opgeruimd' :D

De was heeft bij mij zelden achterstand, de poets daarintegen... Straks beneden stofzuigen en dweilen. En dat *?!* stofvegen, bleh! Dat zal voor morgen zijn denk ik.
    Maar de boven heeft ook serieuze achterstand opgelopen... :oops:

Soms zou ik graag een huishoudhulp hebben (want werk voltijds), maar langs de andere kant ook niet... Ramen moeten ook dringend gewassen worden, woefke zit er graag met zijn snuitje tegen... Uiteindelijk moet ik mij gewoon eens een keer eraan zetten en dan gaat dat allemaal. Toen vorige week hier de zon de hele dag geschenen heeft, bruisde ik van energie!

Lente waar blijf je? ;)

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou ik ben ook een rasechte luiwammes en dus een behoorlijk slechte huisvrouw :D . Ik heb elke woensdagmiddag vrij, maar 9 van de 10 keer zit ik gewoon lekker op de bank met een potje thee en de laptop. En doe ik niet allerlei huishoudelijke dingen die ik nodig zou moeten doen, zoals:

- huiskamer dweilen;
    - badkamer eens een grondige boenbeurt geven;
    - was opvouwen (mijn man heeft afgelopen zondag van ellende maar de bult was van ca. 2 maanden opgevouwen, hij werd er gek van dat ie elke x niks kon vinden);
    - tuin een btje fatsoeneren;
    - fietsband oppompen (jaja, zelfs daar ben ik te lui voor ;) )
    - zolder opruimen;
    - logeerkamer verven (maar wordt de a.s. kinderkamer mocht ik zwanger raken, dus ik houd mezelf voor dat t nog niet nodig is, doe ik wel als ik eenmaal zwanger ben);
    - keukenkastjes uitsoppen;
    - koelkast soppen.

Ook een behoorlijke lijst dus, maar ik heb er gewoon echt geen zin in. Ik ben liever lui dan moe om t maar zo te zeggen.

Enne......niet dat jullie nu denken dat t een smerige bende is bij mij hoor, want dat is t echt niet. Ik maak wel van alles schoon, maar af en toe moet je dingen eens extra aanpakken en daar heb ik gewoon een gruwelijke hekel aan :oops: .

14. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Stiekem toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :D

Ik heb vanmiddag toen Koen wakker werd de fiets gepakt en ben samen naar het park geweest om de eendjes brood te geven. Ondertussen wat boodschapjes gedaan.

Ben nu thuis en ik voel me weer een stuk beter. Jammer dat er bijna niks is gedaan vandaag, maar morgen is er weer een dag en zijn er weer nieuwe kansen!. Misschien denk ik wel teveel na over wat ik allemaal moet doen en zit ik me zelf gek te maken.

Wat een frisse wind en een tevreden Koen allemaal met me kan doen :)

Ik ga eten maken voor me kerels!

Bedankt voor de reacties!

Groetjes,

Kim

15. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Het leven moet wel leuk blijven natuurlijk ;)

Ramen lappen? Dat heb ik echt al een jaar niet gedaan, lekker belangrijk.

Hier ook een luilak wat betreft huishouden, er is gewoon geen moer aan, het is stom, het word weer vies en er zijn veeeel leukere dingen te doen.

Op andere dagen heb ik nestdrang en snap ik niet hoe ik alles zo heb laten sloffen en ga ik als een gek poetsen, maar gelukkig is dat niet al te vaak.

Eigenlijk zou dit bureau wel eens uitgemest kunnen worden.... :rolleyes:

16. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Koen heeft gisteren het raam letterlijk staan likken en met zijn handjes er doorheen zitten vegen :)

Ik heb de vitrages maar dichtgedaan dan zie je het minder :D

17. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Hier ook meestal 'geen tijd'...
    Lastig om te plannenmet 2 kleuters thuis die ik niet de hele dag vast kan binden omdat mama moet schoonmaken..En ze om me heen laten lopen is ook niet echt praktisch met een emmer sop naast me..

Gelukkig prijs ik me nu met nesteldrang en neem het er ook mega van.. :) Ben elke dag aan de poets..Len wil nog wel een uurtje in de box en Noa houdt zich dan wel met hem bezig..Heb inmiddels het hele huis zo goed als aan kant..En vind het een soort ontspanning om te doen.. :rolleyes:

Gewoon ergens mee beginnen...miss draaf je dan ook lekker door..Ik zit dan veel rustiger dan als het een rommel is..
    Terwijl ik 4 jaar terug nog in een giga puinhoop leefde..
    Teveel spullen, te klein huis..Vrijgezel en twee banen...
    ;)

18. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    :) Hier ook hoor handjes en vetvegen op de ramen..Daar is dan geen beginnen aan.

19. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Herkenbaar hoor, nu heb ik inmiddels een huishoudster :)

20. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

En ik maar denken dat al die vrouwen hier op ZW pagina perfecte huis- vrouwen waren! :D :confused:

Ik hoor niemand over de mannen :(:

Nou hier hetzelfde hoor :D:D

liever lui als moe :rolleyes:

Deel Deze Pagina