Fijn dat er nog zulke mensen zijn als jij heppie! Zo hoor je inderdaad met dieren om te gaan.. We krijgen bij dieren kleiner dan katten vaak de opmerking: Ja voor dat geld kan ik een nieuwe kopen.. Ik zeg dan altijd: Als u denkt dat dat de juist manier is dan kan dat ja. Meestal dimmen ze dan wel een beetje in. Ik vind dat zo'n stomme opmerking, neem dan geen dieren als je er niet voor wil zorgen en er geen geld voor over hebt :x Hopelijk kan je vandaag terecht bij je dierenarts en komt het met jouw lieve konijn snel goed!
Hoe gaat het nu met je konijn? Sorry dat ik nu pas reageer, maar mocht je het nog willen gaan gebruiken critical care is verkrijgbaar bij de dierenarts. Wortelhapjes zijn een goed alternatief hoor, geen zorgen, maar critical care is speciaal om bij te voeden/dwangvoeren, er zitten veel vezels in die de darmwerking op gang houdt (dacht ik). Oh en die foto van je konijnen, zo lief! En je hebt gelijk dat helaas veel mensen een konijn minder vinden dan een hond of kat. Wij hadden ook een cavia waar we in een klap een paar honderd euro aan kwijt waren (man was toen nog bezig met zijn studie) en we kregen toch opmerkingen, pfff. "Het is maar een beest, je moet ze niet te veel vermenselijken" wordt er dan gezegd, ik kan me daar echt boos om maken :x Het doet me goed hier te lezen dat er meer mensen denken als wij.
Als je konijn zo mager en verslapt is, nog een week er tegenaan moet, dan in narcose moet... Moet je je af gaan vragen of ze de narcose wel gaat overleven, narcose is al onwijs heftig voor kleine huisdieren. Is niet bedoelt om je bang te maken hoor. Maar een week met zere kiezen eten is voor zo klein diertje echt veel. Kiezen kunnen ook over elkaar groeien.
Het gaat inmiddels een stukje beter heb ik het idee. Ze eet weer een beetje en is ook wat levendiger. We geven haar nu 's ochtends de pijnstilling en die eet ze ook gewoon op (zit een lekker smaakje aan zei de DA). Ik heb nog even gebeld met de DA en kreeg haar direct zelf aan de lijn. Ze zei dat de kiezen idd wel te lang waren maar dat het nog niet zo ernstig was, vandaar dat ze het voor volg.week gepland had. Ik heb Bo vanmorgen gewogen en ze was 15 gram aangekomen, dus dat is goed. Als de nood hoog was geweest was ik echt eerder gegaan, maar ik moet deze week weer voor het eerst in 10 maanden aan de slag, ik sta voor de klas en moet mijn klas met mijn nieuwe duo inrichten en daarbij ben ik vanaf dit jaar ICT'er. Ook moeten we met Lucas naar het ziekenhuis, en mijn man had ook nog een wortelkanaalbehandeling gehad dus ik wist even niet hoe ik het allemaal moest plannen Maar goed, ze krijgt lekker veel groen en brokjes én aaitjes van ons en dan mag ze dinsdag naar de dierenarts. Hopelijk gaat dat ook goed! Ik zal het hier wel even melden tzt!