Vakantie met 30 weken en dreumes?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Haazz, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haazz

Haazz Actief lid

26 mrt 2013
    184
    0
    0
    Hallo,

Eind april willen wij er graag nog even een weekje (of misschien wel twee) op vakantie. Ik ben dan 30 weken zwanger en onze dochter is dan net 2 geworden.

Kamperen is even geen optie (dat zwangere lijf...) en eigenlijk zitten we ook niet te wachten op een Landal/Centerparcs-vakantie. En ik twijfel of ik met 30 weken nog wil vliegen met een overenthousiast dreumes om in het gareel te houden.

En zo kan ik nog wel meer beren op de weg verzinnen....
    :D
    Iemand ervaring, inspiratie of tips?

2. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Waddeneiland? Mooi huisje ergens in België / Noord-Frankrijk /Engelse platteland? Canarische eilanden..??
    (Krijg er zelf wel zin in ;))

3. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik zou in ieder geval niet te ver weg gaan (ben zelf nu op 1 dag na 33 weken, maar moet er niet meer aan denken om nog op vakantie te gaan).

Weet niet wat voor bestemming je zelf in gedachte had?

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik ben met 33-34 weken naar Oostenrijk met de auto gegaan (dus "net" terug). We hadden een groot luxe huis geboekt dat vond ik wel heel prettig!
    Verder was het goed te doen. Niet anders dan thuis. Sterker nog ik kon me meer ontspannen omdat ik geen was hoefde te doen, schoonmaken etc. Alleen leuke dingen en chillen.

5. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik zou wel voor een vliegvakantie durven gaan, zeker aangezien je man/vriend ook mee gaat. Ben zelf iets voor 30 weken met dochter, zoon en mijn moeder naar Portugal gegaan. Was echt heerlijk... De vliegreis is bij zo'n korte vlucht ook maar een klein onderdeel van de vakantie.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Toen ik zwanger was van mijn zoon zijn we ook een week weg geweest toen ik ongeveer 30weken zwanger was. Dat was wel in een landal huisje. Al jij je lichamelijk nog prima voelt kan je gewoon nog vliegen als je je wat minder voelt zou ik lekker in de buurt blijven. Misschien dat een sta caravan huren een optie is omdat je vanwege je zwangere lijf niet wil kamperen maar een camping is misschien wel leuk.

7. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    TS ik zit met hetzelfde "probleem" alleen hadden we al een vakantie geboekt, wij zouden met de auto naar Spanje gaan, maar nu ben ik ca 29 weken zwanger rond die tijd. nu overweeg ik om juist met de kleine van 2 te gaan vliegen en mn man wel met de auto te laten gaan, zodat we toch mobiel zijn, we gaan dan 2 weken naar Spanje en nog een week naar Frankrijk, dat is dan op de terugreis waarbij ik dus wel met de auto mee ga. We gaan overigens naar bungalows, dus met goede bedden enzo.
    Als ik jullie was zou ik een reisje naar een zonnige strandbestemming kiezen en lekker gaan vliegen, kan prima nog rond dat termijn. Voor de kleine een zwembad erbij en heerlijk even uitrusten voordat de volgende kleine zich aandient! Veel plezier!

8. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Ik zou dus dcht geen zonvakantie gaan doen tijdens mijn zwangerschap.... Straks houd je er een knoeperd van een zwangerschapsmasker aan over, of je moet de hele tijd histerisch uit de zon blijven. Ben hoogzwanger geweest toen het hoogzomer was in nl (32+ graden) en dat was dus echt niet leuk... Alleen maar binn gezeten met de gordinen dicht.

Dus nee, een zon strandvakantie zou ik niet doen... Eerder ergens waar het lekker 23 graden is of zo, je een klein beetje kan wandelen, lekker eten etc. en verder vooralvel ontspannen.

9. daantjenvt

daantjenvt Actief lid

19 nov 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
  10. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Lastig hoor ik heb besloten dit jaar geen vliegvakantie te doen ik weet niet hoe ik me voel tegen die tijd en ik wil wel helemaal kunnen genieten van me vakantie bij ons word het waarschijnlijk wel gewoon een weekje centerparks

11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Wat vervelend van dat zwangerschapsmasker en dat je zo'n last van de hitte hebt gehad. Daar heb ik eigenlijk helemaal niet over nagedacht...heb er namelijk geen last van gehad vorige zwangerschap... ik kon zelfs beter tegen de hitte dan normaal!
    Echter zijn er genoeg plekken (griekenland/portugal(algarve)/spaanse costa's, ibiza) waar TS een zonvakantie kan hebben eind april begin mei, waar het heerlijk tussen de 20-25 graden is.

12. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Wij als backpackers voorheen, hebben sinds. De geboorte van j t all inclusief concept ontdekt.. eerst Canarische eilanden, ze was toen anderhalf, toen Turkije, dochter van dik 2, turkije waar ik me helemaal niets bij voor kon stellen maar wat super was en nu, met 23weken zwanger een dochter van dik 2 en een half in de laatste 2 weken van april weer naar Turkije, all inclusief! Fantastisch. Vlucht is ook bog eens korter dan naar Canarische eilanden! Doen waar jij je goed bij voelt.. ik vond het vliegen ook prima te doen. Maar dat is miss ook per kindje anders!

13. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Zelf ben ik met 2.5 jarige en 33 week zwanger 2 weken naar een vakantiepark geweest, gewoon in Nederland, was in de zomer. Dat wou goed.
    Je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt!

14. Haazz

Haazz Actief lid

26 mrt 2013
    184
    0
    0
    Dank jullie voor het meedenken! Ik zit inderdaad sterk met een all inclusive idee in mijn hoofd, terwijl we daar eigenlijk helemaal niet zo gecharmeerd van zijn. Maar lijkt me wel heerlijk om me niet druk te hoeven maken over eten en koken.

Stacaravannetje is ook wel een optie, maar dat is vaak dichtbij NL en ik wil graag mooi weer.
    Zwangerschaps masker; tja, vorige zwangerschap met 15 weken naar de zon geweest (+35 graden ) en toen gewoon meer gesmeerd en een hogere factor dan anders. De mensen op de canarische eilanden krijgen ook babies ;)

We hebben nu besloten nog eeeeven te wachten en last minute iets te boeken. Wie weet wordt het hier wel 20 graden eind april!

15. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ik ben toen ik 30 weken zwanger was van nummer 3 met mijn oudste dochter (toen net 3 geworden) en mijn middelste dochter (toen anderhalf) alleen naar Italie gevlogen waar mijn man toen al was. Prima te doen. Nu maak ik me ook niet zo snel druk: in het ergste geval huilt er een (of twee) maar dat gaat ook wel weer voorbij. Is helemaal niet gebeurd overigens.
    Als je een ongecomliceerde zwangerschap doormaakt zou ik dus rustig nog even weggaan, heerlijk!

Deel Deze Pagina