Vruchtbaarheid man

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lootje, 9 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Hoi allemaal,

Ik heb dit topic enigszins anders ook geplaatst bij temperatuur kaartjes. Daar was mijn vraag gericht op mijn eisprong. Nu een vraag gericht op het verbeteren van het zaad van mijn man.

We zijn sinds voorjaar 2019 bezig voor een vierde kindje. Helaas zonder resultaat.
    We weten inmiddels dat het zaad van mijn man slecht is. Ondanks dat hebben we vrij vlot 3 kinderen gekregen (ronde 3, ronde 1, ronde 5). Wellicht is het zaad in de afgelopen jaren verslechterd?
    Onze jongste is nu 3 jaar.
    Het semenonderzoek is in september gedaan. Het herhaal onderzoek moet nog gedaan worden. Mijn man is gestopt met roken, sterk verminderd met alcohol en vitaminen (oa zink) gaan slikken.

Hebben jullie wellicht ervaring met een slecht resultaat semenonderzoek, wat
    voldoende verbeterde na aanpassing leefstijl?

Vast bedankt voor jullie reactie!

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.283
    5.876
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft een verminderde aantal zaadjes. Kwaliteit is goed, enkel steeds tussen de 100.000-500.000 zaadjes dus ICSI traject. Sinds november vorig jaar is hij gestart met folaat (foliumzuur maar dan de actieve vorm), zink&selenium en Ubiquinol 200mg (let op wel de actieve vorm van van q-10 (= Ubiquinol) nemen, de goedkopere variant werkt niet). 3 maanden later een nieuwe ICSi poging en toen bleek hij na opwerking 1.300.000 zaadjes te hebben. Nog niet de hoofdprijs maar bijna 3x zoveel als de max 500.000 die hij normaal heeft.

3. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Dank voor je reactie @Kramertje.

@Beheer, willen jullie dit topic verplaatsen naar het subforum Zwanger worden? Misschien krijg ik daar meer reactie!

Kramertje vindt dit leuk.
  4. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Niemand?

5. Chechi

Chechi Niet meer actief

Geen idee of dit ermee te maken heeft, maar mijn vriend had een VCM van 1 bij het semenonderzoek nadat wij een jaar zwanger probeerde te worden. Is toen begonnen met onder andere selium, zink en foliumzuur slikken. De ronde erna was ik zwanger. Mijn vriend leefde overigens al heel gezond en dronk niet.

Deel Deze Pagina