Ik was net bij de Hema, daar koop ik altijd de huiswijn. Voor de BTW verhoging was die altijd 2,50. Nu 2,75. Heb het even uitgerekend, maar hij zou eigenlijk 2,54 moeten zijn! Dus ruim 20 cent erbovenop per fles! Ik vind dit best schandalig. Ze profiteren er mooi van. Lekker makkelijk voor ze natuurlijk, maar we leven al in zo'n dure tijd waar steeds meer mensen echt op hun centen moeten letten. Hebben jullie ook ervaringen met dingen die ineens stukken duurder zijn dan wat eigenlijk zou moeten met de BTW?
Ik snap wat je bedoeld hoor maar is ze hebben dit waarschijnlijk tegelijk gedaan met een prijsverhoging die er toch al aan zat te komen...
Was ook al te zien in item over de btw-verhoging op het journaal: zag je een vrouw in de lingeriewinkel de prijzen aanpassen, maar de nieuwe prijs kwam niet overeen met de prijs die bij de btw-verhoging hoorde Dus ja, het gebeurt wel meer
Als ik naar mezelf kijk dan gaan inderdaad de prijzen naar boven ... 2% maar die 2% moet ik zelf weer afdragen dus komt mij niet ten goede. Maar in winkels zullen ze daar wel weer een slaatje uit slaan. Belachelijk.
Praat me er niet van.. Gisteren bij de dierenarts pilletjes voor de kat halen.. Waren altijd 8.65, nu 9.50.. Dus ik zei zo.. Das duur geworden.. Zeggen ze glashard, ja de btw is omhoog gegaan.. Hele discussie gehad, maar ze hielden maar vol dat het puur aan de btw lag.. Tis dat ik ze nergens anders kan halen, anders had ik dat wel gedaan..
Ja ik heb het ook gemerkt. Bij onze deka zijn de bakjes chocorozijnen in de aanbieding van 3,50 voor 2,99. Maar 2,99 was eerst de normale prijs
Ik ben het nog niet bewust tegen gekomen moet ik zeggen...ook bij ons in de winkel zijn er geen prijzen veranderd. Het zal best meer gebeuren, maar het is toch niet voor het eerst in ons leven dat we prijzen zien stijgen??? Dat is echt elke dag wel ergens aan de orde. Vind het vooral "raar" dat omdat er nu ook een btw verhoging is (waar zelfs al over gesproken word dat die nog hoger gaat worden) dat we er daarom nu ineens massaal over gaan klagen omdat het aan die btw verhoging zou liggen.
De Hema heeft zelfs al voor de BTW verhoging de prijzen verhoogt, de dag van te voren.... op zondag... Maar was een gewone prijsverhoging zeiden ze mij! Tuurlijk....
Onze eierboer die om de week hier komt is ook om hoog gegaan. Eerst was het 3,95 en nu 4,50 is ook flink om hoog gegaan. ( het zijn 30 eieren )
Das toch best apart, gezien de btw op levensmiddelen nog altijd 6% is en dus helemaal niet omhoog gegaan is Gewoon een prijsverhoging dus, kan gebeuren...
Ja maar dat was toch te verwachtenwant iedereen riep constant het ismaar 2 % extra en ik heb altijd gezegd het gaat meer verhoogd wordenwant de winkelier gaatoveral ook 2% extra op betalen, vervoer, energie, water, bedrijfskleding enz dus die kosten worden natuurlijk door berekend naar de klant,dus snap niet dat jullie verbaasd zijn
nou bij ons in de winkel gaan ook prijzen omhoog niet alles trouwens maar wel veel sommige kasjes zelfs 20 euro duurder maar ze gooien btw benzine crisis enz enz het gebeurd gewoon
en waar ik nog steeds moe van word dat mensen de euro terugwillen nou dat gaan ook WIJ dan betalen iets wat nu 4,00 kost gaat dan ook geen 8,81 gulden kosten maar 9,00 gulden en dat ronden ze dan echt ook weer naar boven af hoor!
En Vakantieveilingen.nl heeft de veilingskosten ook met een euro omhoog gegooid onder het mom van gestegen kosten Van 4 naar 5 euro nu.
Dat is een goeie, daar had ik nog niet eens over na gedacht! Wij zijn gelijk gebleven met onze prijzen, afgezien van de 2% meer BTW.
Wij moeten inderdaad onze leveranciers extra betalen zoals hierboven al staat. Als je het zakelijk bekijkt ga je dus minder winst maken als je de prijzen precies 2% verhoogt. Wat vaak gebeurt is dat per 01-01 de prijzen omhoog gaan aan de hand van de vastgestelde inflatie. Nu hebben winkeliers en bedrijven geen trek om de prijzen twee keer om te gooien dus doen ze het nu al.