Zwanger na miskraam en curettage?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Gupperdegup, Jul 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gupperdegup

Gupperdegup Actief lid

May 2, 2013
    166
    0
    0
    Ik ben ergotherapeut in de kinderrevalidatie
    Delft
    Haai :)

Op 10-06 heb ik een curettage gehad na een missed abortion. Iemand ervaring met direct zwanger worden hierna?

Wanneer werd je weer ongesteld of wie werd er niet ongesteld en direct zwanger.

Ik ben compleet in de war wanneer in ongesteld zou moeten worden. 'Technisch' gezien kan ik zwanger zijn :)

Help?

2. redannie

redannie Lid

Dec 26, 2012
    19
    0
    0
    Hoi...wat ontzettend rot voor je weet helaas maar al te goed hoe je je voelt.heb 28 mei een curretage gehad dit was mijn derde miskraam in 8 maanden tijd.nu had ik vrijdag alweer een positieve test dus het was dus gelijk weer raak.dit was eigenlijk niet de bedoeling wilde eigenlijk even rust en misschien wel stoppen want het hakt er echt in.ben echt bang nu maar probeer het maar rustig over me heen te laten komen en ga er eigenlijk vanuit dat het weer mis gaat.maar het kan dus zo weer raak zijn.hoop dat je snel weer zwanger bent...succes

3. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Ik lees even mee want ben hier ook héél benieuwd naar, of de kans op een miskraam groter is na een miskraam.

Heb begin juli een MA abortion gehad, opgewekt met Cytotec.

Ik dacht altijd dat je één menstruatie moest wachten, maar dacht dat dat advies meer gezien was uit het oogpunt van de gyn om de duur van de nieuwe zwangerschap nauwkeuriger te kunnen vaststellen.

Nu zei mijn gyn dat ik twee (!) menstruaties moet wachten alvorens zwanger te worden.
    Heeft het dan toch te maken met het aanmaken van het baarmoeder slijmvlies om een betere innesteling te bevorderen.

En is dit ook zo als je niet gecurreteerd bent?

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Mijn cyclus was steeds in de war na een curretage.

Maar als je technisch gezien zwanger zou kunnen zijn dan zou ik er toch af en toe een testje tegen aan gooien.

5. riesje

riesje Lid

Jun 24, 2013
    12
    0
    0
    almere
    Ik heb in maart met 10 weken een curetage gehad en ben bijna 2 maanden bezig geweest met weer een normaal lichaam krijgen bleef vloeien en me cyclus was dus helemaal in de war na de 2 maanden werd me cyclus alleen maar langer en ik dacht dus dat het wel even zou duren voor ik zwanger zou raken afgelopen maand een poging gedaan met ovulatie testen en dat is gelukt gister een knal positieve zwangerschap test niet erg snel dus zoals meestal word gezegd maar wou je ook even een andere ervaring mee geven :p

6. MeiNoNa

MeiNoNa Actief lid

Mar 30, 2012
    135
    0
    0
    Directie-Secretaresse
    Overijssel
    Mijn lichaam/cyclus was na de curettage van 24-01-2012 helemaal in de war. Ik werd netjes 5 weken na de curettage ongesteld en vervolgens helemaal niet. Ik ben toen bij de huisarts en gynaecoloog geweest en kreeg toen te horen dat ik waarschijnlijk geen eisprong had. Cyclus was helemaal de weg kwijt. Ik ben uiteindelijk 12 juli 2012 'ongesteld' geworden door het gebruik van Provera (soort minipil). Daarna cyclussen van 65 en 43 dagen, waarbij ik wel een eisprong had en dus ook ongesteld werd.

Een behoorlijk frustrerend jaar was het en het was dan ook een totale verrassing toen ik op cyclusdag 96 (16 februari 2013) een positieve zwangerschapstest in handen had! :)

Niet een heel erg positief verhaal dus, maar ik hoop natuurlijk dat dit jou allemaal bespaard blijft. De een is eerder zwanger dan de andere. Sommigen zijn direct weer zwanger en de ander doet er een half jaar of langer over.

In ieder geval heel veel sterkte met het verwerken van de missed-abortion en hopelijk mag het snel weer raak zijn!! Dikke knuffel!

7. Aroma34

Aroma34 Actief lid

Aug 3, 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Ik lees graag met je mee! Ik heb ook een misses abortion gehad begin juli en dat is dmv medicatie opgang gebracht. Ik kan nu technisch gezien ook zwanger zijn, maar dus ook geen idee hoe mijn cyclus nu loopt!

8. Peetj

Peetj Bekend lid

May 28, 2013
    753
    0
    0
    Mij is nooit geadviseerd om een cyclus te wachten.
    Na een mk blijven testen tot ze wit waren, daarna een paar dagen bij normale cyclus opgeteld en dat klopte meestal.
    Nu na de laatste mk niet, had op dag 19 mijn ei, 5 dagen later dan normaal. Dus mijn cyclus zou 33 dagen zijn, 10dpo had ik de eerste positieve test weer in handen

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    30 mei 2012 heb ik een currettage gehad ivm bevalling op 19+6 (zoontje had trisomie 18) mijn menstruatie kwam na 5 weken. Of het verder iets met mijn cyclus heeft gedaan weet ik niet, want ik ben direct aan de pil gegaan.

Wel kreeg ik het advies om in ieder geval drie-vier maanden te wachten met opnieuw zwanger te worden, maar dat was meer gezien de duur van deze zwangerschap... zodat mijn lijf kon herstellen.

Share This Page