Zwangerschapsklachten vs PMS-klachten...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jipjop, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jipjop

jipjop Lid

11 jun 2008
    26
    0
    0
    Hallo Dames!

Ik vraag mij af of dat mocht je zwanger zijn (dat weet je dan uiteraard nog niet) je dan ook PMS-klachten kan hebben?

Ik heb altijd 10-14 dagen voor mijn NOD zere borsten, dit zijn PMS klachten.
    Kan ik er dan van uit gaan dat als ik die zere borsten weer heb na mijn eisprong dat ik dan weer gewoon ongesteld ga worden met 10-14 dagen?
    Of is het mogelijk dat je en zwanger bent en PMS-klachten hebt!?

Ik heb dit 2 weken geleden ook al op een ander forum gevraagd en niemand heeft hier een reactie op gegeven en nu het zover is (heb zere borsten) komt deze vraag vanzelf weer opborrelen!

Wie o Wie weet het !?

2. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    De klachten van PMS kunnen ook voorkomen als je net zwanger bent. Heeft te maken met je progesteron, die geeft al die verschijnselen. Later in de zwangerschap krijg je pas last het HCG, het zwangerschapshormoon. Maar tussen je ei en je NOD kunnen de verschijnselen dus zowel van PMS of van zwangerschap komen.

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Helaas lijken PMS en zwangerschapsklachten vaak heel erg op elkaar. Was het maar waar, dan zouden er heel wat minder meiden in spanning zitten waaronder ik. ;)

4. jipjop

jipjop Lid

11 jun 2008
    26
    0
    0
    Haha, inderdaad zou wel erg makkelijk zijn hè!

Maar er is dus hoop ;) Mijn zere borsten betekenen dus nu niet dat ik niet zwanger ben! Jeee, nu nog "eventjes" afwachten!

Bedankt!

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Yep, er zit helaas niets anders op. De helft van de tijd is het afwachten als je zwanger probeerd te worden. Vreselijk he dat wachten?

6. jipjop

jipjop Lid

11 jun 2008
    26
    0
    0
    Oja nog een vraagje!

Je hebt het over HCG, wanneer je lichaam HCG begint aan te maken zouden dan die zere borsten ook over moeten gaan of is dat dan pas na je NOD (dan is het normaal over).

Inderdaad vreselijk dat wachten... Ik ben vanaf Juni van de pil af en in het begin had ik een cyclus rond de 28 dagen, alleen is dat verschoven naar 32t/m39.... Gelukkig merk ik wel wanneer mijn eisprong is!

Succes hè!

7. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ik heb ook behoorlijk last van pms...buikpijn, rugpijn, emotioneel, veel plassen, slecht slapen, duizelig, stemmingswisselingen. zoals jullie zien BEHOORLIJKE pms klachten elke maand.
    Toen ik jaren geleden zwanger was ( helaas niet goed gegaan) kwam ik er eigenlijk achter omdat ik dus na mn ei helemaal NERGENS last van had..geen enkel klachtje..alleen op mijn NOD werd ik wakker met ineens een cupmaat groter leek wel!

dus t verschilt per iedereen.
    nu wij bezig zijn en ik elke maand me pms klachten heb, is dat voor mij nu steeds een teken dat t die maand dus NIET raak is..maar uit deze berichten haal ik wel hoopr, want ja elke zwangerschap is anders natuurlijk...dus t zou zomaar kunnen dat ik wel de klachten heb en ineens zwanger blijk te zijn binnekort. laten we t hopen :D

8. jipjop

jipjop Lid

11 jun 2008
    26
    0
    0
    Nou hier ben ik dan zwanger en wel!

Ik had dus eerst 2 dagen zere borsten zoals ik ze altijd had als PMS-klacht.
    Maarrr dat stopte dus na 2 dagen! en na weer een paar dagen begonnen ze op een andere manier pijn te doen en dat is nu nogsteeds zo!

Ik DENK dus dat mijn borsten geen pijn meer deden zodra mijn lichaam HCG begon aan te maken.

9. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Proficiat en geniet ervan!!!!!!
    =D>

Deel Deze Pagina