vraagje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marianne, 13 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marianne

    marianne Actief lid

    13 mrt 2006
    128
    0
    0
    Hallo,

    Ik heb even een vraagje en hoop eigenlijk dat jullie mij antwoord kunnen geven. Sinds januari dit jaar ben ik gestopt met de pil ( femodeen ). In februari ( na 30 dagen ) kreeg ik al mijn 1e ongesteldheid. Dat was op 19 februari. Nu hebben we in de tussentijd flink lopen "oefenen" omdat we graag kinderen willen. De 16 e en 17e dag had ik last van wat bruine afscheiding en daarna wat roodachtig vocht....leek geen bloed..!! Wie kan mij vertellen wat dat is??? De dagen ervoor hebben we regelmatig "geoefend"..... wie weet er meer over ...?? Ik wacht met spanning af!
     
  2. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Helaas kan ik je niet iets vertellen waardoor jij wijzer wordt. Zou in ieder geval wachten wanneer je eigenlijk ongesteld had moeten worden, maar misschien moet je eerst nog 'ontpillen' etc...

    doeii
     
  3. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Dat kan van alles zijn, helaas. Zeker omdat je nog niet zolang van de pil afbent. Ik heb zelf geen ervaring met ontpillen maar dat schijnt nogal lang te kunnen duren. Wachten dus :( Dat doen we hier allemaal, kom er gezellig bij :D

    liefs, Panda
     
  4. marianne

    marianne Actief lid

    13 mrt 2006
    128
    0
    0
    Dan zit er helaas niet anders op dan te wachten.........!!! Kan pas volgende week woensdag testen dus wie weet....Ik ben zelf nogal ongeduldig denk ik en kan eigenlijk niet wachten en bij alle symtonen denk ik .... dat zou het weleens kunnen zijn....maar ja...... er zijn dus ook nog 1000 andere dingen die het kunnen zijn. Bedankt voor de tips!!! Jullie horen wel van me
     
  5. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Dat had ik ook, en de HA denkt dat dat mijn eisprong is geweest.

    Je zegt dat het de 16e 17e dag was, en je een cyclus had van 30 dagen, als je ervan uitgaat dat je zoals ze vaak zeggen (maar in de praktijk toch ook vaak anders blijkt) zo'n 14 dgn voor het begin van je nieuwe cyclus je eisprong hebt, komt dat dus duidelijk overeen. (wist ik ook niet eerst niet hoor) op je 16e dag zat je immers 14 dgn voor je nieuwe mentruatie, dus ik kan eigenlijk niet anders bedenken dan dat ook bij jou dat rosige slijm het teken van de eisprong geweest is.

    succes in ieder geval,
    groetjes
     
  6. marianne

    marianne Actief lid

    13 mrt 2006
    128
    0
    0
    Ik weet dus nog niet wat mijn cyclus is..... ben net 2 maanden gestopt met de pil!! Dat is dus het vervelende eraan. De eerste maand na het stoppen van de pil had ik last van misselijkheid, gespannen borsten en buikkrampen ,,,... dat was het ontpillen dus. Maar na 1 maand al ( dat was 30 dagen ) werd ik ong. Daarna totaal geen last gehad van krampen. Maar nu afgelopen dinsdag ineens wat rozeachtig slijm en daarvoor iets donkerbruins...heel raar...!! En ik heb ook niets aan de calculator want ik weet mijn cyclus nog niet.......irritant!!!
     
  7. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Je antwoord geeft het in principe al aan, je zegt da tje de 16e – 17e dag van je cyclus in februari last kreeg van wat roodachtig vocht. (bij mij was het meer slijm wat iets roze gekleurd was).

    Als je nu rekent vanaf de 19e februari tot die afgelopen dinsdag waar jij het nu over hebt de (7e maart) is er weer precies dagen overheen gegaan dat je voor de 2e keer rozeachtig slijm had. Ik denk (en dat hoop ik voor je) dat je een cyclus hebt van 30 dgn en dat je (de tijd zal het leren) rond de 21e je ongesteldheid moet verwachten.

    Word je idd rond die periode weer ongesteld, dan kun je er eigenlijk wel de donder op zeggen dat het je eisprong is geweest, dat kan gepaard gaan met wat jijzelf al aangeeft rossig slijm, wat krampen links of rechts onderin (daar heb ik last van).


    ik hoop dat je vorige week (voor / tegen / na de 7e) nog een beetje geklust hebt.. :) (wie weet)


    Nou ik hoop dat je er wat aan hebt, succes in ieder geval bij het klussen
    groetjes
     
  8. marianne

    marianne Actief lid

    13 mrt 2006
    128
    0
    0
    Bedankt voor jullie adviezen en wijze raad!!! Er zit dus niets anders op dan te wachten!! Maar als ik wel rond de 21 ong. word dan weet ik in elk geval hoe een eisprong voelt..heb ik toch wat opgestoken!!!
    Super bedankt allemaal!!!

    Liefs Marianne
     
  9. marianne

    marianne Actief lid

    13 mrt 2006
    128
    0
    0
    en ja smoekie...... de 5e 6e en 8e hebben we lopen klussen,,,, weet wel ongeveer wanneer ik moet gaan klussen!!! Haahaa....we wachten met spanning af
     
  10. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    :D ik hoop het van harte voor je meid...ff afwachten (helaas) nog... :D

    ik zit hier ook met spanning te wachten tot ik kan gaan testen :D
     
  11. marianne

    marianne Actief lid

    13 mrt 2006
    128
    0
    0
    Jij dan ook heel veel succes met wachten en testen......we horen het wel van elkaar....tegen die tijd!!!! Wel even mailen dan he?? Rustig aan en klus ze!!! :)
     
  12. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Jij dan ook heel veel succes met wachten en testen......we horen het wel van elkaar....tegen die tijd!!!! Wel even mailen dan he?? Rustig aan en klus ze!!!


    Dankjewel, ben jammer genoeg niet zo'n heel geduldig typje maar ja er zit niks anders op :)

    zodra het zover is schreeuwen we het hier en thuis gewoon van de daken.. :)

    jij ook rustig aan en wat klussen betreft, dat zit wel goed ;)
     
  13. elfje

    elfje Fanatiek lid

    11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hai marianne en smoekie!
    heel veel sterkte met afwachten, en hopelijk wordt jullie geduld beloont!!!!
    liefs elfje
     
  14. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dankjewel :)
     
  15. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    hoi Marianne,
    ik heb ongeveer precies hetzelfde als jij... ik ben halverwege dec 2005 gestopt met mijn pil (microgynon 30, 10 jaar geslikt) en na een week meteen weer ongesteld geworden ...vervolgens had ik een cyclus van 25 dagen waar ik ook alle verschijnselen zoals pijnlijke borsten had en daarna had ik een cyclus van 29 dagen. Nu zit ik op dag 26 van mijn nieuwe cyclus en vanaf dag 14 t/m 19 had ik ook last van bruin bloed / slijm...raar hé?! ik denk nu inderdaad ook dat het wel eens mijn eisprong kan zijn geweest...wie weet. Ik zit nu dus inmiddles op dag 26 en ben nog niet ongesteld geworden. heb vandaag wel een test gedaan maar die was negatief...wacht dus gewoon nog maar eventjes (inspanning) af! groejtes missX
     
  16. marianne

    marianne Actief lid

    13 mrt 2006
    128
    0
    0
    Wel raar he........gelukkig ben ik dan niet de enige die deze verschijnselen heeft. De 1e maand na het stoppen had ik dus wel alle verschijnselen maar nadat ik mijn 1e ong. weer terug had, heb ik daar verder geen last meer van gehad. Wel de 16e en 17e dag van mijn cyclus buikpijn en kramp.....achteraf misschien dus de eisprong...( heb ik me laten vertellen). Dit alles is ook nieuw voor mij dus ik ben erg benieuwd. De 2 dagen voor mijn eisprong zijn we aan het "klussen" geweest en ook 1 dag erna. Dus....ik ben erg benieuwd en kan eigenlijk niet wachten....maar zoals het gezegde luid: GEDULD IS EEN SCHONE ZAAK!!!! Dus wie weet! Wat ik wel erg frustrerend vind is het feit dat bepaalde sypmtonen ook overeenkomen met het ontpillen e.d ..... je kan dus eigenlijk nergens van op aan. Maar...we zullen zien!!! De test die je hebt gedaan is waarschijnlijk iets te vroeg denk ik. Nog een paar daagjes wachten en dan maar weer een testje doen lijkt me. We wachten af en blijven hopen. SUCCES!!!!!
     
  17. marianne

    marianne Actief lid

    13 mrt 2006
    128
    0
    0
    ELFJE,

    DANK JEWEL!!!!!!! :) We zullen zien.....nog 8 dagen in spanning!!!!!!
     

Deel Deze Pagina