Wie woont er nog meer in het buitenland?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamita feliz, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Ik woon zelf in Peru en vroeg me af of er nog meer mensen in het buitenland wonen. Missen jullie Nederland nog erg? Nu Sem er is vind ik het soms veel moeilijker. Ik mis de kleine, normale dingentjes die je in Nederland kan doen. zoals lekker buiten wandelen, naar de kinderboederij, eentjes voeren etc. Dat kan je hier in Lima wel vergeten.....

2. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Hoi mamita feliz,

Ik ben ook zeer benieuwd naar de verhalen,
    aangezien wij plannen hebben om binnen enkele jaren
    te vertrekken. We zijn al een flinke tijd bezig om zaken
    uit te zoeken, maar het valt niet mee.

Groetjes,
    Maine

3. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    ik woon ook in het "buitenland"maar dan niet zo ver weg ;) namelijk Belgie.
    Maar toch mis ik bepaalde dingen uit Nederland zeker wel hoor.
    Belgen zijn meer gesloten hier en meer op zich zelf dan Nederlanders dus vrienden maken is wat moeilijker, verder mis ik bepaalde etenswaren maar goed die laat ik geregeld mee komen uit Nederland.
    Tja het is niet zo ver als Peru maar er zijn wel degelijk dingen anders in Belgie dan in nederland.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik lees ook mee want wij willen naar oostenrijk verhuizen het is maar 1000 km verder weg maar toch lees ik dit graag mee

5. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ikke.. ik woon in de usa.. in california om precies te zijn vlakbij Los angeles..
    ik mist ehet niet totdat ik kinderen kreeg.. er is ook wel wat verander vind ik sinds die tijd.. ik vind het veeeel te gevaarlijk ik kan mn kinderen niet eens in de tuin ofzo laten spelen.. nouja de jongste die kan dat natuurlijkook niet :p maar ik ben zelf soms bang om ergens heen te gaan .. wij plannen daarom oom ook weer terug te verhuizen zodat mn kinderen op groeien met meer vrijhei en een beter jeugd krijgenen school... zelfs scholen zijn gevaarlijk hier...

verder vind ik het weeer wel heeeeeelijk dat ga ik wel missen en producten laat ik of mn vader op sturen of ik koop ze in een nederlandse supermarkt die ze hier hebben :)

6. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Hey Cristel,

Ik lees graag nog meer over jullie usa-ervaring.
    Wij zijn ons aan het oriënteren waar we nl voor een aantal
    jaar willen wonen (dus waar in de US).
    Heb tot nu toe eigenlijk alleen maar positieve ervaringen gehoord.
    Veel amerikaanse vrienden (overigens niet alleen ameridaanse, hoor
    ook vrienden die in derest van de wereld wonen of hier tijdelijk
    in NL wonen) zijn vrij positief. Maar misschien omdat ze zelf daar
    geboren en getogen zijn.
    Maar volgens mij ligt het er ook aan in welk gedeelte (welke staat)
    je woont, of niet?
    Wij willen graag richting New England.

Groetjes,
    Maine

7. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wij zijn net 4 wkn terug uit Denemarken. Daar hebben we ruim 3 jaar gewoond. De kids zijn daar ook geboren en idd, toen ze er waren ging ik Nederland onwijs missen. Kreeg echt heimwee naar mijn sociale leventje wat ik hier had. Ik vond het ook helemaal niet leuk dat de kids opa en oma eigenlijk helemaal niet kende.

E nu we weer terug zijn in NL .. soms denk ik echt met weemoed terug aan ons mooie huis daar. Vrijstaand, 1800 m2 grond om het huis, op het platteland. En nu .. nu zit ik hier in een soort van rijtjeshuis, super kleine tuin .. maar heb wel al mn vrienden en familie om me heen. En das me veel meer waard

8. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hoi maine

nou,. het eerste jaar vond ik het ook leuk was allemaal nieuw enzo.. voor veiligheid dinngen en drukt kligt het er idd aan welke staat wij wonen in california vlakbij los angeles is gewoon heel veel criminaliteit veel gangs enzo he.. ook veel schietpartijen waaronde rgewoon voor ene basisschool en alles nou ik wil mn kind dus niet hier nar school laten gaan vandaar dat we ook terug willen verhuizen..

maar waar het wel overal het zelfde is binnen de us is financien.. bijv.. in nl ben je verzekert iedereen... en is het te betalen nou hier is dta dus niet zo.. hier betaal je echt super veel verzekering... geloof dat mn man het opvroeg het zou 500 dollar per maand pp zijn voor een fatsoenlijke verzekring maar dan moest je nog de eerste 2000 dollar die je gerbyikte voor doktersbezoeken of wat dna oo zelf betalen.. .. dat is gewoon niet te doen.. mn man is ook niet verzekert daarom..ik en mn kinderen wel maar dat doen we door de staat.. en is gratis maar dan is dr wel altijd iets je kan niet naar elke dokter of zh je wilt maarja dat is voor ons nu de enige oplossing.. het is verder wel goed hoor mn dochtertje is in aug 1 ker met de speod naar het zh gebracht en hoefde we niks van te betalen maar het is een hop gedoe telkens als je je zo verzekert en je moet er voor in aanmerking komen..

nou dan de boodschappen en huisvesting zin ontzettend duur! vooral boodschappen schrik ik vaak van... dat zijn allemaal mindere dingen... het het is erg veel stressm gene normale wekrtijden... aj als je heel erg geluk hebt maar vaak niet.. en geen vakantie dagen of niks.. zelfs als je ziek bent en je gat bijv 3 dagen niet dna heb je kans ontslagen te worden.. en geen werk is geen geld.. ze hebben hier bijv geen uitkering ofzo.. en al sje werk hebt en je werkt niet krijg je oko niet betaalt dus als je ziek bent is geen geld ookal mag je je baan houden....

9. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Ben blij toch ook de negatieve dingen te lezen.
    Veel weet ik wel, maar dat wuif je gauw weg. Soms iets te snel.
    Het is de bedoeling dat ik daar als leerkracht op een elementary
    school ga werken. Drie jaar op een sponsored visa.
    Nu alleen nog de voors en tegens afwegen.
    Wie weet blijven we gewoon in NL :).

10. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    mn man heeft op een school gewerkt maar dan als beveiliging en kent wat leerkrachten ze krijgen wel goed betaalt mar asl er bijv geen school is vakantie dus krijgen ze ook niet betaalt dus dat moet je echt opzij zetten dat is allemala het vervelende en new england ik wete niet ho et daar is kwa omgeving

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik woon in het midden van Duitsland. Ook echt buitenland.

12. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Zijn er nog meer mensen die in Zuid of Centraal America wonen?

13. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    op 2 uur na wel.. 2 uur rijden en ik zit in mexico waar we ook vaak hen gaan trouwens mn man is mexicaans

14. djen

djen Lid

11 okt 2007
    89
    0
    0
    Wij wonen in China

15. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    ik woon in Duitsland richting het zuiden (kaiserslautern) en ik mis nederland totaal niet, ga ook niet meer terug als het niet hoeft ;)
    Ik woon hier al vanaf dat ik 11 jaar ben met 2x tussendoor een jaartje of 2 terug te zijn geweest in nl. Maar heb uiteindelijk een goeie baan gevonden hier in duitsland en mij krijg je hier echt met geen mogelijkheid meer weg hoor.
    Mijn ouders wonen in Spanje dus misschien dat het daarom is dat ik NL niet mis, ik heb er niet zo veel meer eigenlijk.

Liefs Es

16. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wij willen binnen 2 jaar naar duitsland verhuize maar eerst even ons goed verdiepen in de voors en tegens he

17. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ik heb het voordeel dat ik een duitse man heb en dat ik mij niet zo bezig hoef te houden met de moeilijke dingen hahahaha. Ik zelf werk voor de NATO dus leef gewoon nog volgens het nederlandse recht. Ik ben hier over 1,5 jaar klaar en dan word het voor mij ook wat moeilijker, emigreren enz....... maar ja dat zie ik over een jaartje wel weer. Waar willen jullie heen?

liefs es

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    het leifst niet te ver het land in wel aan de nederlandse grens zodat we ons werk gewoon kunnen behouden

19. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik hoop dat we over 2 à 3 jaar weer in Cuba wonen... Ik mis het heel erg! Eerst nog even sparen zodat we daar kunnen verbouwen...

20. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wij wonen er nog niet, maar zijn wel heel druk bezig. Mijn man werkt bij een internationaal bedrijf en ze zijn nu op zoek naar een leuke functie voor hem. We hebben Sydney als eerste keus opgegeven, maar de kans is groot dat het Chicago gaat worden.
    Gelukkig regelt het bedrijf zo goed als alles voor ons, dat scheelt een hoop geld en stress.

Deel Deze Pagina