Onze dochter is nu 2 weken oud. Vanaf het begin loopt de borstvoeding eigenlijk prima. Afgelopen dinsdag (12 dagen oud) ben ik gaan wegen en was ze op 6 dagen tijd maar 60 gram bijgekomen. dat was erg weinig. Afgelopen woensdag en gisteren heeft zij haar regeldagen gehad. Vanochtend ben ik op nieuw moeten gaan wegen. Ze is op 3 dagen tijd 50 gram bijgekomen. Das al wat beter, maar ze hadden graag meer gezien. Ze zit nu pas op haar geboortegewicht. Maar sinds vandaag drinkt ze niet meer goed. Vanochtend schrok ik om 7 uur wakker. Beseffende dat ze de hele nacht door geslapen heeft. Ze heeft toen goed gedronken en is daarna een hele tijd tevreden wakker geweest. Sindsdien krijg ik haar niet meer fatsoenlijk aan het drinken. Omdat we naar cb moesten heb ik haar om 11 uur aangelegd en heeft ze maar 5 minuten gedronken, toen was ze weer in dromenland en niet meer wakker te krijgen. Sindsdien heeft ze alleen om 1 uur 5 minuten gedronken en om 2 uur 5 minuten gedronken, om vervolgens weer in diepe slaap te gaan en ik haar niet wakker krijg om te drinken. Aangezien ze niet heel hard bijkomt wil ik wel dat ze goed blijft drinken, maar begin me nu onzeker te voelen. Hoe krijg ik haar zover dat ze weer een volledige voeding drinkt? Iemand tips?
Op de eerste plaats: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Ik zou in jou situatie wel even contact opnemen met een deskundige (lactatiekundige, verloskundige, huisarts), omdat ze nog zo jong is. Denk dat het goed is als ze voor de zekerheid even wordt nagekeken of dat je in elk geval een kunt overleggen met een deskundige. Hoe zijn verder haar plasluiers? Dat is wel iets om nu goed in de gaten te houden denk ik. Mocht je zien dat dat ook minder wordt dan zowieso even deskundige hulp vragen. Eventueel zou je nog wat kunnen kolven en dat via fingerfeeding kunnen geven zodat ze in elk geval wat binnenkrijgt. Succes!
Dankjewel Ze heeft op zich laten wachten, want ze was bijna 2 weken te laat! Haar plas en poep luiers zijn super! Alles heeft eigenlijk heel goed gelopen tot vandaag! Ze lijkt gewoon te moe om te drinken.